Renault Megane GT 220 Sportwagon degustācija

Pievienots: 25. novembrī 2014 15:09 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Mūsdienu autotirgū tagad dominē modeļi, kuros apvienoti vismaz divu spēkratu tradicionālie tipi. Pagājušajā gadā grupiņa nopietnu Rietumeiropas autožurnālistu centās noskaidrot – kādam tad īsti jābūt ideālam kompaktam ģimenes auto.




Minivenos dzīves telpas ir visvairāk, bet brauciena laikā visbiežāk laimīgi jūtas visi, izņemot pašu šoferīti. Krosoveri sniedz vairāk prestiža un drošības sajūtas, taču salona un bagāžnieka ietilpības ziņā zaudē nevien miniveniem, bet arī parastiem universāļiem. Tomēr galvenais arguments, kas nosvēra svaru kausus par labu tradicionālajām vērtībām - kompaktajiem universāļiem – bija to dinamiskās iespējas un sniegtā braukšanas bauda uz normāla Eiropas līmeņa ceļa seguma. Taču, krosoveru un minivenu laikmetā vidējās klases universāļi vairs nedrīkst būt maksimāli ietilpīgas “kūtiņas uz riteņiem” - tiem jākļūst par elegentiem un sportiskiem dzīvesstila vāģiem. Lai komapaktais universālis būtu ideāls ģimenes auto mūsdienīgam, sportiski noskaņotam ģimenes galvam, tam būtu jāspēj ne tikai izvest svētdienas piknikā visus ģimenes locekļus un suni, bet arī sniegt dažus grēcīgus prieciņus brīžos, kad šoferītim vienam pašam sagribas “atvilkt tā pa īstam”. Tātad, meklējam ģimenes auto, kuros apslēpta sportiska kaisle…



2008.gadā, kad autotirgū parādījās Renault Megane Grandtour, mēs pēc degustācijas to nodēvējām par visu laiku elegantāko kompaktklases universāli! Megane siluetam netrūkst savas pievilcības un individualitātes. Kuram vēl kompaktklases auto ir šādas jutekliski izliektas sānu līnijas? Vizuāli Megane Sportwagon krietni prestižāks par hečbeku un spējīgs konkurēt pat ar lielo māsu lagūnu universāļa versijā. Franču Sportwagon ir dinamiskas formas, zema, iztiepta jumta līnija un efektīgas, individuālas aizmugurējās bloklampas, kas neļauj aizmirst aizbraucošas mašīnas izskatu - tādas aizmugures optikas nav nevienam citam! Pat 5 gadus pēc pirmizrādes šī Megane paaudze vēl neprasās pēc nomaiņas, un to uzsver pagājušā gada neuzbāzīgais «feislifts».



Modernizētās Megane reklamēšanai „Euro Auto” izvēlējies neordināru baltā metālikā noformētu Megane Grandtour modifikāciju GT 220, kas vēl piedevām ir universālis. Degustācijā mēģinājām noskaidrot - vai Renault Sport uzrakstiem ir tikai dekoratīva nozīme. Iespraukšanās šaurajā un diezgan augstu novietotajā sporta sēdeklī uzreiz noskaņo uz sprintu un aktīvu noņemšanos ar vadības ierīcēm. Elegantā salona modernizēšanai franči nav redzējuši jēgu, tāpēc vienīgās neredzētās lieta baltā universāļa salonā ir Renault Sport logo, kevlara raksts panelī un efektīgi sarkana svītra. Panelis izskatās visai parasts, gribētos vairāk drāmas, taču ieguvums ir arī normāls analogais spidometrs parastā elektroniskā skaitītāja vietā. Braucot tūlīt atklājas nopietnākas atšķirības - citāds stūres pastiprinātājs, dziļi, cieti sēdekļi un kareivīga izpūtēja skaņa - interesantas pārmaiņas pēc maigajām standarta Meganēm, ar ko gadījies braukt iepriekš.


Arī šajā gadījumā uzmanība vispirms jāpievērš dzinējam. Tas ir 2.0 litru F4R turbo 4 cilindru benzīnnieks ar 162 kw jaudu un 340 Nm griezes momentu, kas auto ļauj gan sasniegt 240 km/h ātrumu, gan nodrošināt vidējo patēriņu 7.3 litri/100 km. Pateicoties 220 zirgspēkiem, 7,6 sekunžu paātrinājumam līdz simtam un sešpakāpju rokas ātrumkārbai, kas darbojas ar šautenes aizslēga precizitāti, Megane GT luksoforu kaujās ir neuzvarama. Agresīvi braucot atklājas, ka riepas uz slapja asfalta nenodrošina pietiekamu saķeri tik temperamentīgai priekšpiedziņas automašīnai. Taču, pavisam normālos braukšanas režīmos arī gūstu prieku no dzīvīga, atsaucīga un pastāvīgā gatavībā elpojoša spēka agregāta, kurš pie tam prot darboties arī diskrēti klusu. Automobilis izceļas ar vieglu un precīzu vadāmību. Tas stingri turas uz ceļa un nevairās no enerģiskiem manevriem, ļaujot izbaudīt visus līkumus bez mazākā sasprindzinājuma. Patiešām – īsts „driver’s car”. Megane GT 220 plānās 225/40 R18 riepas ir standartaprīkojums, kas gan stipri ietekmē gaitas komfortu uz grubuļainā Latvijas ceļa asfalta. Ar šīm zemprofila riepām gaita ir pacieta, taču ar standartriteņiem Megane neapšaubāmi ir viens no komfortablākajiem auto savā klasē.



Degustētā auto opciju sarakstā ir plaša un grezna panorāmas stikla lūka, kuru ar vienu pagriežamu pogu ir ārkārtīgi viegli atvērt un nofiksēt vienā no 5 pozīcijām, bet nav ksenona lukturu. Toties parastiem Megane GrandTour modeļiem par 500 eiro var piepirkt GT STYLE paketi, kas parastu dīzeļvagonu transporta plūsmā padarīs tikpat atšķirīgu un pamanāmu kā mūsu degustēto.


Megane GT 220 Sportwagon  ir tautas sporta auto ar garo aizmuguri un pusotru kubikmetru lielu kravas telpu. Bagāžnieka standarta ietilpība ir 524 litru, bet 1600 litru ietilpīgs bagāžnieks (ar 1850 mm garumu) pieejams, kad aizmugures sēdeklis salikts. Šajā sporta automašīnā varat vest ne tikai slēpes, bet arī velosipēdus, suņus un pat nelielu skapi. Un sievasmāte nemaz nepamanīs, ka esat nopircis sev sporta auto, ja vien viņas klātbūtnē atturēsieties spiest pedāli grīdā. Atraktīvā Megane GT 220 nemaz nav tik dārga - tā maksā tikpat, cik neuzkrītošā Škoda Octavia RS Combi ar benzīna motoru un rokas kārbu. Jāpiebilst, ka šo 220 zirgspēku benzīna turbodzinēju var dabūt arī Megane hečbeka virsbūvēs. Bet, ja kādam ar to vēl nepietiek, jāpatur prātā, ka Renault bruņojumā ir vēl „niknāka” Megane RS - viens no lētākajiem vienkāršajiem cilvēkiem pieejamajiem superkāriem (par 29 000 eiro ar 265 ZS un 6 sekundēm līdz simtam). Vakareiropā Megane RS ir īsts kulta auto un cīnās ar BMW par labāko laiku Nordšleifē. 


Degustācijas secinājums: Megane GT 220 apvieno temperamentu un praktiskumu – sniedz lielisku kompromisu starp sportu un praktiskām ikdienas vajadzībām. Šī Megane brauc un izskatās kā krietni dārgāks automobilis. Tā lido, kad jūs liekat tai lidot, bet pārējā laikā ir pietiekami komfortabls, ietilpīgs un ātrs ģimenes automobilis ar 7.3 litru vidējo patēriņu. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565