Ar Calix ziemas sals nav šķērslis

Pievienots: 10. novembrī 2014 15:11 | Autors: Kaspars Bergmanis | Komentāri: (0)

Gribam to vai ne, bet Latvijā reiz pienāk ziema. Kāda tā būs, ir grūti spriest. Dabas vērotāji sola bargu ziemu, un tas nozīmē, ka auto ir jāsagatavo atbilstoši, lai ziema nepārsteigtu.Atceroties pēdējo gadu Latvijas ziemas, palaikam iedomājos, ka būtu lietderīgi aprīkot auto vismaz ar elementāru elektrisko sildītāju, lai nemocītu sasalušo auto dzinēju un piedarbinātu pat tad, kad termometra stabiņš noslīdējis līdz atzīmei –20 ⁰C. Lai gan modernās autoeļļas nesasalst kramā, motors tik un tā griežas ar ļoti lielu piepūli un izdala ne visai patīkamas skaņas, kamēr neuzsilst. 

Septembra vidū laikraksta „AutoInfo” redakcija saņēma SIA „KG KNUTSSON” piedāvājumu doties uz Zviedriju iepazīties ar kompāniju „Calix”, kura ražo automobiļu elektriskos sildītājus.



„Calix” rūpnīca atrodas Eskilstūnā, divu stundu braucienā no Stokholmas. Rūpnīcas pārstāvis laipni izstāsta par ražošanas sortimentu, preču noieta tirgu un akcionāriem. Vēlāk dodamies aplūkot ražošanas cehus. Cehos valda zviedriem raksturīgā kārtība. Telpas ir siltas, un katrs darbinieks dara savu darbu, nepievēršot uzmanību ekskursantam, kurš ar fotoaparātu cenšas iemūžināt darba procesu. Gatavās produkcijas komplektēšana un daudzu komponenšu izgatavošana notiek tieši Eskilstūnā. Nodarbināti teju simt cilvēki, kuri ražo elektriskās apsildes sistēmas vieglajiem un kravas automobiļiem, militārajai un traktoru tehnikai, kā arī aviācijai. Rūpnīcas pārstāvis zināja sacīt, ka Somijas tirgum tiek ražoti arī sildītāji sniega motocikliem un pat kuteriem. Vienā no cehiem inženieri lodā ap jaunu trešās sērijas BMW hibrīdu, kuram arī izstrādā apsildes sistēmas modeli. 

„Calix” elektriskā apsildes sistēma ir pieejama atkarībā no pircēja iespējām un vēlmēm. Sākot no dzinēja sildīšanas un beidzot ar salona uzsildīšanu, izmantojot tālvadību. Faktiski, izvērtējot savas materiālas iespējas, šo sistēmu var uzlabot, pievienojot arvien vairāk ekstru. Gluži kā lego — modulis pie moduļa, neamputējot iepriekš uzstādīto ierīci.

Daudziem Pierīgā dzīvojošiem pazīstama aina būs jaunbūve ar garāžu, kurā atrodas viss, izņemot auto. Auto stāv mājas priekšā, naktī tam uzsnigusi pamatīga sniega sega. Auto īpašnieks no rīta vispirms cenšas notīrīt sniegu, tad ar nosalušiem pirkstiem darbina auto. Sals dara savu, un sastingusī eļļa neļauj starterim viegli iegriezt dzinēju, bet, ja vēl akumulators ir nolietots, tad jāmeklē kaimiņš ar „piepīpēšanas” vadiem. Tā kā auto ir aprīkots ar gāzi, tas rūc un no benzīna pārslēdzas uz gāzi tikai tad, kad dzinējs ir sasniedzis darba temperatūru. Nereti dzinējs uzsilst tikai tad, kad autovadītājs jau ticis līdz darbam. Kāda jēga investēt gāzes sistēmas uzstādīšanā, ja lielākais ceļa gabals ik rītu jābrauc ar benzīnu?

„Calix” sistēmas daudzi ražotāji uzstāda jau rūpnīcā. Piemēram, „Volkswagen” ražotne Meksikā, kurā ražo automobiļus Ziemeļamerikas tirgum, uzstāda priekšsildītājus kā papildu opciju. Sistēmas pamatdarbības princips ir dzesēšanas šķidruma sildīšana. Sildelements tiek izvietots atkarībā no katra auto modeļa specifikācijas. Tās var būt speciālas sildošas tenes vai plākstera tipa elementi, kuri silda dzinēja bloku. Sildošos elektriskos plāksterus izmanto traktortehnika, kurai ir ļoti būtiski, lai ziemas salā uzturētu siltu hidraulisko eļļu.

Elektrisko apsildes sistēmu var izbūvēt tā, ka stundu pirms plānotā brauciena apsilde ieslēdzas, uzsilda dzinēju, salonu un uzlādē spēkrata akumulatoru. Atliek vien izraut strāvas vadu no rozetes un doties ceļā. Elektriskās apsildes sistēmas vienīgais trūkums — nepieciešams strāvas avots. Labi, ja ir privātmāja vai apsargājama teritorija, kurā ir strāvas pieslēgums, bet daudzdzīvokļu ēku īrniekam, kuram spēkrats stāv uz ielas, šāda ekstra diemžēl nebūs pieejama. Te palīgā nāk autonomās apsildes sistēmas, kuras par enerģijas avotu izmanto automobiļa degvielu.

Aleksandrs, kurš nopircis „VW Touran”, laikraksta „AutoInfo” korespondentam sūdzējās, ka viņa auto ziemā ir bijis ļoti auksti. Speciālisti uzstādījuši „Webasto” autonomās apsildes sistēmu, — tagad ziemā ir silti.

Savu specifisko tehnisko īpašību dēļ daudzi autoražotāji uzstāda autonomās apsildes sistēmas jau standarta komplektācijā. Skaidrojums pavisam vienkāršs — daži dzinēji nav spējīgi saražot tik daudz siltuma, lai uzsildītu arī automobiļa salonu, tas raksturīgs tieši dīzeļa dzinējiem. Latvijas tirgū nonāk lietoti automobiļi no Francijas, Itālijas un Spānijas, kur ir prasība pēc spēcīga gaisa kondicionētāja, bet apsilde nav primāra. Savukārt Latvijā pasažieru pārvadāšanai bieži vien izmanto pārbūvētus kravas mikroautobusus (policija, ātrā medicīniskā palīdzība, taksobusi), kuros, lai ziemā nebūtu auksti, uzstāda autonomās apsildes sistēmas.



Andis Ozols „KG KNUTSSON” pārdošanas vadītājs: „Latvijas klimats ir ļoti nepastāvīgs, un tieši tāpēc saviem klientiem piedāvājam pašu labāko. Mēs esam „Calix” un „Webasto” apsildes sistēmu oficiālie pārstāvji un nodrošinām pilnu servisu, sākot no iegādes, uzstādīšanu un rezerves daļas. Jums ir privātmāja vai uzņēmuma teritorija, kur ir pieejams strāvas avots? „Calix” būs optimāls un lēts risinājums, lai ziemas bargais sals nebūtu šķērslis auto un spectehnikas iedarbināšanai. Savukārt „Webasto” iesakām tiem, kuriem ir būtiski, lai auto būtu neatkarīgs no blakusapstākļiem. Mūsu tirdzniecības un servisa centrs „Autoeksperts” atrodas Rīgā, bet mēs, uzklausot klientu vēlmes, varam piedāvāt racionālu variantu, jo mūsu sadarbības partneri atrodas visā Latvijas teritorijā.”

Uzstādot elektrisko apsildes sistēmu, iegūsiet drošību, ekonomiju un komfortu. Atkusuši logi uzlabos redzamību, silts salons sniegs komfortu, patērēsiet arī mazāk degvielas, braucot pirmos kilometrus. Vai tas ir maz par simt eiro?

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-