Visa Eiropa Mūsā

Pievienots: 27. maijā 2014 23:49 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Gada karstākajā nedēļas nogalē (24. un 25.maijā) Bauskā sporta kompleksā Mūsa tika aizvadīts FIA Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms. Lai gan šogad nestartēja pēdējās piecgades Latvijas bagiju krosa līderis Jānis Boks, nācijas godu aizstāvēja Andris Kuļikovskis, kā vienīgais Latvijas pārstāvis startējot finālbraucienā, kur viņš izcīnīja septīto vietu Buggy 1600 klasē, gūstot savu līdz šim labāko sasniegumu Eiropā.

Spītējot karstumam, skatītāji šogad Mūsas trasi apmeklēja sen neredzēti kuplā skaitā, jo pirmo reizi kopš 2011.gada atkal startēja leģendārais Aldis Zēbergs, viens no Latvijas autokrosa „Lieliskā četrinieka”, kurš pagājušā gadsimta deviņdesmitajos iekaroja Eiropas autokrosa trases. Tieši ventspilnieks Aldis Zēbergs no visiem latviešiem visbiežāk ir Mūsā sasniedzis Eiropas goda pjedestālu – 6 reizes (pa vienai uzvarai un vienai otrajai vietai, četras 3.vietas). Kā tribīnēs runāja pieredzējušākie autokrosa līdzjutēji – „Zēbis atkal atgriež šīm sacīkstēm jēgu!”

 

Pēc pirmā posma Vācijā Mūsā kā Eč kopvētējuma līderi ieradās Tamašs Karai (Touring Autocross), Kristians Sabo (Buggy 1600), Andre Hinenkamps (Super Buggy) un Adams Prokops (Junior Buggy). Kopumā uz starta izgāja Super Buggy klasē 21 dalībnieks, Buggy 1600 - 23, Touring klasē - 19, bet Junior Buggy klasē – 12 dalībnieki. Startam šoreiz bija pieteikti astoņi latvieši: Ervins Grencis, Juris Kuļikovskis (Super Buggy), Andris Kuļikovskis, Māris Līcis, Jānis Ščerbickis (Buggy 1600), Agris Brediks, Aldis Zēbergs (Touring Autocross) un Justs Grencis (Junior Buggy).

 

Pirmo dienu sporta kompleksā Mūsa vislabāk no latviešiem aizvadīja Buggy 1600 klases braucējs Andris Kuļikovskis. Laika kontroles braucienus viņš noslēdza sestajā vietā, savā pirmajā kvalifikācijas braucienā sasniedz otro vietu, bet pirmās dienas kopvērtējumā atradās piektajā vietā. Juris Kuļikovskis uz starta nemaz neizgāja, lai Kuļikovsku ģimenes komanda visus savus resursus varētu koncentrēt Andra sekmīgam startam Buggy 1600 klasē. 



TouringAutocross klasē šogad, atšķirībā no iepriekšējā gada, bija savācies tiešām spēcīgs dalībnieku sastāvs ar nopietnu tehniku, uz kuras fona Alda Zēberga 15 gadus vecā Toyota Corolla jau izskatījās pēc antikvāras vērtības. Tomēr, liekot lietā savu milzīgo pieredzi un braukšanas meistarību, Aldis  pirmajā braucienā guva piekto vietu, pat pēc nelielas sadursmes startā, bet dienu noslēdza devītajā pozīcijā. Buggy 1600 klasē Jānis Ščerbickis pēc pirmās dienas atradās 19. vietā, bet Māris Līcis - 18. vietā pēc piedzīvotās sadursmes startā ar lietuviešu sportistu Tautvidu Urbu. Citiem Latvijas sportistiem pirmā diena nebija veiksmīga. Motora defektu jau pirmajos treniņapļos piedzīvoja Super Buggy braucējs Ervins Grencis un Touring klases braucējs Agris Brediks, kas liedza viņiem turpināt dalību sacensībās. Junior Buggy klasē mūsu debitants – 12 gadus vecais Justs Grencis - savā debijas sacīkstē pirmo dienu noslēdza desmitajā vietā, kas gan ir mazāk svarīgi nekā pieredzes gūšana kopumā. 



Svētdien otrajā kvalifikācijas braucienu sērijā Zēbergs finišēja septītais, Kuļikovskis pēc piedzīvotās avārijas tomēr tika līdz finišam ar norautu pusasi. Līcis izstājās tehnisku  problēmu dēļ, bet Ščerbickis savā braucienā palika septītais. Justs Grencis piedzīvoja avāriju. Trešajā kvalifikācijā Zēbergs ar izjukušu aizmugures piekari tomēr finišēja piektais, iegūstot tiesības cīnīties B finālā. Toties atkal lielisks bija Andris Kuļikovskis, kurš pēc agresīva starta sīvā cīņā ar konkurentiem nosargāja trešo vietu finišā, līdz ar to kopvērtējumā uzreiz kvalificējoties A finālam no 8.pozīcijas. Ščerbickim braucienā ceturtā vieta un tiesības cīnīties B finālā, bet Līcis izstājās. Justs Grencis pēdējā kvalifikācijā sasniedza piekto vietu, taču ar to nepietika, lai kvalificētos finālam.

  

Touring klases B finālā Aldis Zēbergs no starta aizbrauca trešais, taču spēja noķert un spēka cīņā pārspēt igauni Andri Ounu, uz brīdi iegūstot tikšanai lielajā finālā tik nepieciešamo otro pozīciju. Taču pēc pus apļa igaunis viņu panāca un trases asākajā līkumā ar trāpīgu sitienu no aizmugures sagrieza šķērsām, kā rezultātā Aldis palika pēdējais. Lai gan pēc brauciena igauņa rezultāts par šo incidentu tika anulēts, tas nespēja atgriezt Zēbergam pazaudēto vietu A finālā, un ventspilnieks tika klasificēts 15. vietā. Jānis Ščerbickis savā B finālā guva sesto vietu, līdz ar ko viņš Buggy 1600 klasē palika 13. vietā. Mārim Līcim šoreiz tikai 20. pozīcija, taču nākamajai sezonai jau top jauna, konkurētspējīgāka tehnika.

 

Eiropas čempionāta braucienu starplaikos skatītājus ar agresīvām kontaktcīņām izklaidēja Nacionālās klases 18 dalībnieki. Beigās finālā uzvaru guva Andis Vanters, pārspējot Rihardu Daini un Juri Spīķi.

 

Andris Kuļikovskis bija vienīgais Latvijas pārstāvis, kurš startēja Eiropas lielajā finālā. Kvalificējies startam astotajā vietā, Andris aizvadīja stabilu finālbraucienu, visu distanci sīvi cīnoties par piekto pozīciju ar diviem konkurentiem. Finišā viņš sasniedza septīto vietu Buggy 1600 klasē, kas šogad ir Latvijas sportistu augstākais rezultāts. Lai gan Andris Kuļikovskis brauc ar vācu „Propulsion” bagiju, tā motors un transmisija tiek pilnībā sagatavoti tepat Latvijā, uzņēmumā, kuru vada bijušais vairākkārtējais Latvijas un Baltijas autokrosa čempions Ivars Kuļikovskis.

 

Tieši Andra Kuļikovska rezultātu progress šobrīd iezīmē Latvijas autokrosa tuvāko nākotni gaišās krāsās. Sezonas otrajā pusē savu jauno Super Buggy klases ieroci trasē sola izvest arī mūsu meistarīgākais bagiju pilots Jānis Boks. Gan jau vēl mūs pārsteigs ar negaidītiem rezultātiem arī veterāns Aldis Zēbergs – viņam parasti tas izdodas tad, kad to vismazāk no viņa gaida. Bet tikmēr kāda bijušā latviešu autokrosista darbnīcās, no kurām pēdējo gadu laikā nākušas spēcīgas, labi sagatavotas rallija mašīnas, tiek kalti slepeni plāni par jaunu tehniku nākamā gada Eiropas čempionāta Touring klasei, lai „atgrieztu to līmeni, kāds mūsējiem kādreiz bija Eiropā“.

 

FIA Eiropas autokrosa čempionāta otrā posma REZULTĀTI

Touring Autocross 

1. Tamašs Karai (Ungārija).

2. Vāclavs Fejfārs (Čehija).

3. Mikēle Otoboni (Itālija).

 

Super Buggy

1. Bernds Štūbe (Vācija).

2. Jakubs Kubičeks (Čehija).

3. Andre Hinenkamps (Vācija).

 

Buggy 1600

1. Rene Mandls (Vācija).

2. Mareks Sekanina (Čehija).

3. Džons Lagodnijs (Luksemburga).

 

Junior Buggy

1. Filips Šmids (Čehija).

2. Vāclavs Triska (Čehija).

3. Radeks Francs (Čehija).

 

 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-