Mazda6 &Škoda Octavia 2004.gada modeļu degustācija

Pievienots: 12. decembrī 2004 12:00 | Autors: Agnis Krauja | Komentāri: (0)

Autoinfo degustatoru komanda izvēlējās mūsuprāt potenciāli perspektīvāko auto tirgus iekarotājus ...



Saulainā 2002. gada jūnija dienā, Mazda dīleri no Somijas prezentēja Latvijas auto žurnālistiem Mazda6. Nenoliedzami, šis auto izcēlās uz savas klases konkurentu fona, daudziem lika iemīlēties no pirmā skata un līdz pat šim brīdim ir vispirktākais vidējās klases spēkrats Latvijā. Šobrīd ar Mazda6 nevienu neizbrīnīsi, un pat rodas iespaids, ka Mazda “Zoom-Zoom” dizains Rīgas ielās nu jau ir pierasta lieta. Tādēļ 2004.gada septembrī Mazda6 parādījās jaunā aprīkojuma komplektācijā Mazda6 Touring ar ksenona lukturiem, 16 collu riteņiem no vieglā sakausējuma un „Bose” audio sistēmu. Bet nākamgad skaistulei Mazda6 jau tiek plānots feislifts, jeb plastiskā operācija.

2004.gada,Ženēvas starptautiskajā autoizstādē notika jaunās Škoda Octavia otrās paaudzes pasaules debija. Šis auto radīts uz kompaktklases VW Golf 5 bāzes, bet krietni pāraudzis šīs klases robežas. Tas ir auto, kam lemts lauzt novecojušos stereotipus par Škodu kā “čehu žiguli”, kura vērtību var dubultot, pielejot pilnu bāku. Pēc “Latvijas gada auto 2004” kopvērtējuma rezultātiem jaunā Škoda Octavia ar 106 punktiem ieņēma godpilno 2. vietu, piekāpjoties tikai Autoinfo septembra numurā degustētajam “ģimenes Ferrari” Peugeot 407, kurš ieguva 124 punktus. Tomēr daži kolēģi uzskata, ka, ņemot vērā automobiļa cenu, apdares materiālu kvalitāti, dzinēja vilkmi un degvielas ekonomiju, „Latvijas gada auto 2004” titulu tikpat labi būtu pelnījusi arī otrās paaudzes Škoda Octavia.

Šoreiz Autoinfo degustatoru komanda izvēlējās mūsuprāt potenciāli perspektīvāko auto tirgus iekarotāju – jauno Škodas Oktavia un salīdzināja to ar atzīto tirgus līderi – slaido skaistuli Mazda6 Touring.

Pavērojot stāvvietā novietotu Mazda6 Touring, var teikt, ka šis auto pievelk sieviešu skatus līdzīgi kā daudz ekstravagantāki un dārgāki sporta auto. Galvenokārt dēļ Mazda6 virsbūves proporcijām – garš un zems dzinēja pārsegs, slaids ķīļveidīgs siluets, agresīvā priekšdaļa kopumā, aizmugurējās gaismas elementi, kas izskatās ne tikai efektīvi, bet arī ļoti dekoratīvi. Mašīna ir būvēta uzsvērti sportiski – agresīvais vieglums un sarkanā krāsa it kā dod solījumu saņemt baudu no tās pilnā mērā.

No pirmā skata liekas, ka otrās paaudzes Škoda Octavia dizains vairāk piedzīvojis evolūciju, nekā revolūciju. Atpazīstama oktāvijas priekšpuse ar raksturīgo radiatora resti. Pēc pirmā skata pieticīgs, neko neizsakošs un pat tāds nekāds automobilis, kuru par sportistu nepadara pat ekskluzīvie riteņu diski. Ārēji jaunā Škoda Octavia atgādina kaut ko starp modeļa priekšteci un lielo sedanu Škoda Superb. Tā izliekas par solīdu vidējās klases sedanu, bet patiesībā taču ir hečbeks. Varētu padomāt, ka tā radīta uz Pasat, nevis Golf 5 bāzes. Tomēr ieskatoties rūpīgāk, automobilis kopumā izskatās gana mūsdienīgs, un redzams, ka patiesībā Škoda Octavia ir pilnīgi jauns auto, kurā iemiesots lakonisks, vienkāršs dizains un jaunākās tehnoloģijas. Tam ir elegants motora pārsegs, veidots itāļu autobūves tradīciju garā, bet pamanāms tikai atvērtā veidā. Mūsu Octavia bija „Elegance” komplektācijā – ar dalīto klimata kontroli, astoņu skaļruņu audio sistēmu un miglas lukturiem. Un melnā krāsa šim auto piestāv, vēl vairāk izceļot tā cienīgumu.

Mazda6 Touring aprīkojuma komplektācija izstrādāta, respektējot daudzu pircēju vēlmes baudīt visu nepieciešamo papildu aprīkojumu, kurš gan nebūtu tik dārgs kā Mazda6 GT. Tajā iekļauti ksenona lukturi, 16 collu riteņi no vieglmetāla sakausējuma un augstas kvalitātes Bose audio sistēma, tieši tāda pati kāda ir arī Mazda6 GT standarta ekipējumā. Mazda6 Touring aprīkojumā ir dinamiskā stabilitātes kontrole, automātiskā klimata kontrole, kruīzkontrole. Stūres rats apvilkts ar ādu un tajā iemontēta ērta kruīzkontroles un audio sistēmas vadība.

Mazda6 ir skaists salons. Mašīnas „sportiskumu” iekšpusē uzsver akurātais mērinstrumentu panelis ar hromētajām maliņām un sarkanajiem cipariņiem, kā arī konsoles metāliskā un pārnesumu kārbas hromētā apdare, tomēr pietrūkst Mazda3 eleganto spidometra konusveida pulksteņu. Paneļa vidus konsoles noformējums atgādina mūsdienīgu audiocentru: “gaišs metāls” no matētas caurspīdīgas plastmasas, stilīgi skaņas un klimata kontroles regulatori. Tumsā tie izskatās maigi oranži – tādā pašā tonī kā mērinstrumentu paneļa un displeju apgaismojums. Klimata kontroles vadība sākumā lika nedaudz palauzīt galvu: ieslēgšanai tiek izmantots viens taustiņš, lai ieslēgtu ekonomiskajā režīmā – otrs, bet lai to visu izslēgtu – trešais.

Mašīna izskatās zema, tomēr tas nav traucējis nodrošināt pietiekami lielu vadītāja sēdekļa augstuma regulēšanas diapazonu. Vadītāja ērtību palielina arī divos virzienos regulējamā stūre. Kopumā „darba vietas” ergonomika ir ļoti tuva ideālam. Šajā gadījumā labā telpas organizācija patīkami papildina kopējo auto iespaidu. Aizmugurē sēdošam, dzīve protams nerādās tik aizraujoša kā priekšā, tomēr pasažieru vietas ir saglabājušas diezgan atzīstamu ietilpību. Visiem trim pasažieriem ir galvas atbalsti un drošības jostas – Mazda6 ir pilnvērtīgs auto pieciem cilvēkiem. Tomēr mums salonā kaut kā pietrūka visu to pārdomāto sīkumu, ar kuriem ir pilna Mazda3. Nu, un šī auto sportiskums nebūt nav šķērslis, lai nepieciešamības gadījumā hečbeka 492 litru tilpuma bagāžniekā ievietot palielu pirkumu – 150 litru ūdens sildāmo boileri.

Octavia ārienes apslēptie plusi atklājas, tajā iekāpjot. Vecā asociācija “Škoda kā trolejbuss” tiek salauzta pilnībā jau nākamajā mirklī pēc iesēšanās šai auto. Ja nāktos aprakstīt pirmo iespaidu par Octavia salonu, tad tas izskatās ļoti vienkāršs un funkcionāls, gandrīz vai askētisks. Tomēr salona dizains un materiālu kvalitāte patīkami pārsteidz, un pavisam drīz atklājam, ka šeit ir viss ko var vēlēties. Rūpnīcā uzstādītā Škodas standarta audio sistēma skan labāk kā dažos dārgākos vācu automobiļos, pie tam var spēlēt arī vecās labās skolas gadu kasetes. Ir gan vietas pudelēm, cimdiem, kartēm, novietnes brillēm un ledusskapja funkcijas pildošs elkoņa atbalsts. Divjoslu klimata kontroles vadība elementāri vienkārša, ļoti patīkamas regulēšanas pogas. Tumsā mērinstrumentu paneļa un displeju apgaismojums ir patīkamā maigi zaļi tonī.

Ērta vadītāja darbavieta, plaši divos virzienos regulējama stūre, kuru gandrīz var pievilkt un pacelt kā lidmašīnā. Un kur tad vēl ērtais četros parametros regulējamais sportiski pieguļošais vadītāja sēdeklis! Ārkārtīgi patīkami un precīzi slēdzas ātrumi, nav iespējams netrāpīt robā. Kopumā šofera „darba vietas” ergonomika ir perfekta. Tikai kruīzkontroles regulēšanas poga, kas atrodas pagriezienrādītāja sviras galā, nav tik ērta kā mazdai uz stūres, bez tam nekur nav kruīzes darbības info signāla, atliek tikai atlaist gāzi un gaidīt – būs vai nebūs. Aizmugurējo pasažieru vietas pārsteidz ar savu galveno priekšrocību – platību. Pat ja pie stūres sēž 1,88 m garš pilots, aizmugurē vietas ir gana daudz arī garam pasažierim.

Viena lieta, kas tiešām pietrūkst, ir aizmugurējā loga tīrītājs, kas šim hečbekam ir pieejams tikai kā papildus opcija par EUR 150. Bez tā ziemā un lietū manevrēt atpakaļgaitā ir diezgan problemātiski.

Lai arī Octavia pēc vidējās klases standartiem nav liels auto, Tas ir 4572 mm garš, 1760 mm plats un 1462 mm augsts, bagāžas nodalījuma ietilpība sasniedz 560 litrus – kam šajā klasē vēl tik daudz ir? Bagāžniekā ir speciāla slēpju vidus konsole, tīkli kravu stiprināšanai, āķīši iepirkuma tīkliņiem un ērts, dāmu nagus saudzējošs, rokturis hečbeka aizmugures durvju aizvēršanai.

Mazda6 Touring ir aprīkota ar 2 litru 141 ZS benzīna dzinēju. Un kādu patīkamu skaņu dod šis Mazda dzinējs! Dažreiz šķiet, ka nav svarīgi, cik ātri brauc auto – baudai pietiek ar šo pašu rūcienu. Pirmie pārnesumi ir sadalīti diezgan tuvu viens otram, tāpēc apvienojumā ar šādu dzinēju auto ir ļoti dinamisks. Tāpat kā Mazda3, arī šim auto ir strauja daba un tendence izspolēt pret vadītāja gribu. Bet, ja startējot no vietas esi pārāk maigs ar gāzes pedāli un sajūgu, vari noslāpt kā autoskolas pirmziemnieks.

Varbūt auto konstruktori ir nedaudz pārcentušies ar stūres pastiprinātāja „sportiskošanu” – kopumā tas darbojas gana labi, bet kļūst pārāk jūtīgs pret nelīdzenumiem un risēm asfaltā. Pie lielākiem ātrumiem mašīna ļoti uzkrītoši „lasa” ceļu. Tomēr arī sportiska stūre itin labi iederas šīs mašīnas tēlā. Piekare nav tik stigra kā škodai, varbūt varētu vēlēties stingrākus amortizatorus.

Tieši brauciens jaunajā Škoda Octavia ar divlitru TDI-PD dīzeļdzinēju, kura jauda sasniedz 140 ZS, atklāj tā galveno trumpi – milzīgā vilkme, ko nodrošina 320 Nm maksimālais griezes moments, kas pieejams 1750-2500 apgr./min diapazonā, tā kā maz neliekas un vilkmes trūkumu neizjūti nevienā režīmā. Šis dīzeļa dzinējs ir ārpus konkurences – lieliska dinamika, dīzeļa elastība savienota ar benzīnnieka temperamentu! Un tas ir arī nenoliedzami ekonomisks, braucot ar ātrumu 90 km/h automašīnas dators uzrāda 4,5 līdz 5,5 l degvielas patēriņu.

Degustējot īstos ziemas apstākļos, mūsu ceļā trāpījās arī sniegs un ledus dažādās negaidītās kombinācijās. Kamēr mašīnai bija ieslēgta visa elektronika – nekādu iespēju to izsist no līdzsvara. Arī strauji izpildīti pagriezieni neko īpašu nedeva – mašīna turpināja ceļu pareizā virzienā. Stūres reakcijas precīzas un iepriekš paredzamas. Octavia parādīja sevi kā īstu “driver’s car” – braucot pie automašīnas stūres ir lieliska sajūta: atzīstams gaitas līganums, nejūt sīkās grambas un sportiski cieta līkumos. Jā, šajā auto vājo vietu praktiski nav… Un tas viss par saprātīgu un pārsteidzoši zemu cenu – „Elegance” komplektācijā ar jaudīgo 2,0 litru TDI-PD motoru, ar dalīto klimata kontroli, astoņu skaļruņu audio sistēmu un miglas lukturiem – 17’990 eiro.

Divi lieliski auto, un tomēr tik atšķirīgi – sarkanais un melnais, gandrīz kā Rainim: “Uguns un nakts”. Viena mašīna kā atraktīva skaistule – ikviena vīrieša sapnis, un otra mašīna kā uzticams draugs – cienīgs un nemanāms, bez liekām ārišķībām.

Esi aktīvs un sportisks? Izvēlies Mazda6 – tā ir pārbaudīta vērtība, iespējams, ka joprojām glītākais vidējās klases auto. Sarkans Mazda6 Touring ir tieši tas, kas vajadzīgs, lai ielās meitenes uz tevi atskatītos, un agresīvā āriene tā vien aicina aktīvai braukšanai.

Octavia – pēc pirmā skata tāds vienkāršs, solīdi atturīgs automobilis, taču pēc degustācijas brauciena – pilntiesīgs pretendents uz jaunā tirgus līdera vietu, it sevišķi komplektācijā ar jauno 140 zirgspēku divlitru dīzeļdzinēju! Neticami, šī mašīna spēj pārliecināt, ka ir daudzreiz respektablāka un dārgāka par savu cenu. Octavia ir absolūtais čempions nominācijā “vairāk auto vērtības uz vienu tā cenas vienību”. Kāds no degustācijas dalībniekiem pat izteicās – “Nomaini emblēmu uz stūres un jūties kā “mersī”!”

Ko izvēlēties? Viennozīmīgi, lēmums ir jāpieņem katram pašam. Jo vēlreiz atgādinām sen zināmu patiesību: mūsdienās sliktus auto vairs nepiedāvā, ir tikai tev piemērotāki un ne tik piemēroti.

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565