Hibrīda Ford C-Max aprīko ar saules baterijām.

Pievienots: 5. janvārī 2014 12:01 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Ford iepazīstinājis ar minivena C-Max hibrīdmodifikācijas C-Max Energi koncepta modeli Solar Energi, kas akumulatoru strāvas krājumus var atjaunot ne vien no elektrotīkla, bet arī no saules baterijām, kas tam izvietotas uz jumta.




Saules bateriju risinājums izstrādāts sadarbībā ar kompāniju SunPower un Džordžijas Tehnoloģisko institūtu. Lai novadītu saules starus uz C-Max Solar Energi baterijām tiek izmantota Freneļa lēca, kas seko saules kustībai un palīdz dienas laikā uzkrāt septiņus kilovatus enerģijas. Lai uztankotu šādu daudzumu no elektrotīkla, automobilim pie rozetes būtu jāpavada četras stundas. Ražotājs norāda, ka maksimālā distance, ko C-Max Solar Energi var veikt ar pilnībā uzlādētiem akumulatoriem ir 620 jūdzes (997 km), no tiem – 21 jūdzi (34 km) tas var nobraukt tikai ar elektrību.


Ford speciālisti aprēķinājuši, ka, izmantojot šādi aprīkotu minivenu, apkārtējā vidū viena gada laikā nonāktu par četrām tonnām mazāk kaitīgo izmešu, bet, ja ar šādu sistēmu būtu aprīkoti visi ASV vieglie kometrctransportlīdzekļi, CO2 izmešu daudzums samazinātos par vienu miljardu tonnu. 


C-Max Solar Energi pirmizrāde notiks Lasvegasas CES izstādē janvāra vidū, bet pēc tam tiks turpināti praktiskie testi, lai noskaidrotu saules bateriju pielietošanas iespējas sērijveida automobiļu būvē. ASV tirgū Ford C-Max hibrīdmodifikācija ar divlitru benzīna motoru, elektromotoru un 7,6 kilovatstundu litija jonu akumulatoru bloku maksā 32 920 dolāru.


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-