Bezkompromisa spēkrats vīriem - Santana

Pievienots: 4. aprīlī 2005 04:00 | Autors: AutoInfo | Komentāri: (0)

Santana PS – 10- lakonisks, bet pārliecinošs General Purpose (daudznozaru pielietojuma – angļu val.) klases spēkrats, uz kuru šodienas Latvijā cilvēki atskatās.

Kad „Gros Auto” piedāvāja „AutoInfo” radošajai grupai izmēģinājuma braucienam automobili Santana PS – 10, laikraksta darbinieki acīmredzami sadalījās divās nometnēs, no kurām viena ar mirdzumu acīs gaidīja tikšanos ar automobili, sniegu un dubļiem, bet otra, skatoties uz pirmajiem, nesapratnē raustīja plecus. Protams, pirmajā nometnē bija bezceļu pārbraucienu piekritēji un praktizētāji, kas gaidīja adrenalīna bagātus piedzīvojumus.Savukārt otrās nometnes pārstāvjiem saskare ar bezceļa automobiļiem līdz šim bija aprobežojusies ar nelieliem pārbraucieniem piepilsētas robežās vai, labākajā gadījumā, nelielas smilšu čupas motorizētu pastumdīšanu. Pirmie bija pārliecināti, ka kopā ar Santana lielais pavasara piedzīvojums ir garantēts. Otrie turpināja domīgi raukt pieri.

Santana PS – 10

Kas ir Santana PS – 10? Pirmkārt, lakonisks, bet pārliecinošs General Purpose (daudznozaru pielietojuma – angļu val.) klases spēkrats, uz kuru šodienas Latvijā cilvēki atskatās. Atskatās, jo uz Latvijas ceļiem ņirb eleganti, spoži lakoti un izteiksmīgi džipi, bet spēcīga bezceļnieka parādīšanās notiek tikpat bieži kā mēness aptumsums. Vērīgākie automašīnas aprisēs saskatīs radniecīgas saites ar leģendām apvīto Land Rover Defender un nebūs kļūdījušies. Pagājušā gadsimta piecdesmito gadu beigās Spānijā, kas šobrīd ir viens no lielākajiem bezceļu auto noieta tirgiem Eiropā, uzņēmumā Metalurgica de Santa Ana, pēc līguma ar Rover, sāka ražot Land Rover 88/109 versiju karstasinīgo flamenko dejotāju izpildījumā. 1983. gadā uzņēmums pārorientējās uz nelielo Suzuki pilnpiedziņas auto ražošanu. Japānas ēra beidzās pēc 15 gadiem, kad uzņēmums, izvērtējot pieprasījumu, atgriežas pie saknēm un atjauno sadarbību ar angļu uzņēmumu. 1998. gadā Spānijā atkal sāk laika un cilvēku pārbaudītu vērtību ražošanu un pie klientiem atkal nonāk klasiskie džipi. Vairāk nekā puse no uzņēmuma produkcijas tiek eksportēta.Santana virsbūve, analoģiski kā Defender, tiek izgatavota no alumīnija. Lai gan auto ir līdzīgi, vizuāli Santana no Defender atšķiras ar cita veida optiku un salona noformējumu. Viens no atšķirības elementiem ir arī pedāļu mezgls, kura izvietojums ir ērtāks nekā angļu automobilim. Nepierastais pedāļu mezgla izvietojums angļu džipiem daļēji saistīts ar to, ka Defender, pirmkārt, tika veidots kā automobilis ar vadības mezgliem labajā pusē, bet pārveidojot auto atbilstoši kontinentālās Eiropas prasībām, pedāļu mezgla lietošanai ērtībai netika pievērsta pienācīga uzmanība.

Tehnika

Modernie pilnpiedziņas automobiļi godam nopelnījuši nosaukumu parketa džipi – lielākoties tiem ir nesošā virsbūve, smalkas daudzsviru balstiekārtas, eleganti salona noformējumi – viss, lai no smagiem bezceļa apstākļiem turētos drošā, tātad, asfaltēta ceļa seguma attālumā. Tas ir tikai loģiski, jo marketinga speciālisti jau sen noskaidrojuši, ka lielākā daļa no tā saucamajiem džipiem savā mūžā no asfalta seguma nobrauc tikai dažas reizes un arī tad, lielākoties, piemājas mauriņā. Tāpēc klasiskās bezceļnieku kvalitātes šiem auto nav nozīmīgs trumpis. Daudzsviru balstiekārtai jānodrošina komfortu ikdienas braukšanās režīmos un stabilitāti augstiem braukšanas ātrumiem uz automaģistrālēm. Santana ir vecās raudzes džips, spēkrats ar kuru var izbraukt vietās, kur cauri netiks arī traktors. Lielajā automobilī viss ir pakārtots braukšanai pa šķēršļotu apvidu. Minimums modernās elektronikas. Spēcīgs rāmis, nedalīti tilti ar piespiedu bloķējošiem difirenciāļiem, lāgu atsperes, lieli riteņi, transmisija ar pazeminātajiem pārnesumiem, metāla atdurstieņi jeb tautas valodā sauktie bamperi, askētisks un viegli kopjams salons, kuru no dubļiem iespējams izmazgāt uz grīdas izgāžot ūdens spaini.Zem Santana dzinēja pārsega atrodams Iveco turbodīzelis, kura darba tilpums ir 2,8 litri, bet jauda - 125 ZS. Dzinējs perfekti tiek galā ar saviem pienākumiem, nodrošinot pietiekami raitu un ātru braucienu uz koplietošanas ceļiem, vairāk nekā pusmetru biezā slapja sniega putrā, kā arī pamatīgos dubļos.Interesanti, ka automobilis tiek piedāvāts arī ar NATO standartiem atbilstošu aprīkojumu.

Bez ceļa

Laika apstākļi, lai pilnībā izbaudītu šo bezkompromisa bezceļnieku, bija ideāli – zemi klāja saules apspīdēti sniega klajumi, peļķes, un arī dubļu lāmas.



Ar šādu auto vizināties pa pilsētu būtu neprāts. Lai izgaršotu spēkrata iespējas, bija jāizstrādā kārtīgs bezceļu maršruts.Iekāpjot automašīnā daļa ekipāžas joprojām bija skeptiska un jautāja – ko lai šodien saka par automobili, kuram ir tik vienkāršs salons, liels apgrieziena rādiuss, bez tam salonā skaidri dzirdams dzinēja darba troksnis? Apsteidzot notikumus, jāatzīmē, ka atgriežoties mājās pēc pamatīga bezceļu pārbrauciena arī skeptiķi bija apzinājušies šī automobiļa robusto burvību un brīvības garšu.Santana bez grūtībām metru pēc metra, kilometru pēc kilometra pieveica sagatavoto maršrutu, kurā bija gan neskarta sniega klajumi, gan pakalni, gan ūdens šķēršļi, gan traktoru un smago automašīnu riteņu izdangāti klajumi. Loģiskais saprāts kliedza, ka automobilim jau sen bija jāiestieg, bet tas turpināja braukt. Automašīnas bezceļa kvalitātes rūpnieciski ražotam spēkratam ir fantastikas. Tieši tas, ka auto pārvarēja visus šķēršļus saviem spēkiem, iededza bezceļa dzirksti arī skeptiskajos „AutoInfo” darbiniekos. Tas ir ideāls auto armijai, medniekiem, makšķerniekiem, mežu dienestu darbiniekiem. Ikvienam, kuru ikdienas maršrutos ir slikti ceļi vai jāšķērso apvidus, kuros ceļa nav vispār

Arī šādi auto Latvijā ir pieprasīti

„Gros Auto” ir Santana oficiālais pārstāvis Latvijā un Spānijā ražotos spēkratus piedāvā jau vairāk nekā gadu. Klienti, kas iegādājas šo auto lieliski apzinās tā stiprās puses un nesteidz automobili nomainīt ar modernākas konstrukcijas spēkratu. Ja ikdienas lietošanas apstākļi nosaka, ka nepieciešams vienkāršs, izturīgs, ekspluatācijā lēts un uzticams džips, alternatīvas 4X4 automobiļu tirgū Latvijā Santana faktiski nav, jo moderno džipu iespējas patiesos bezceļu apstākļos ir ierobežotas - Krievijā ražotos UAZ Latvijā netirgo, bez tam to kvalitāte joprojām nav sasniegusi pieņemamu līmeni, bet, lai kļūtu par Santana priekšteča Defender īpašnieku būs jāšķiras no lielākas naudas summas. “Gros Auto” Santana var iegādāties sākot no 25 960 EUR.



4.05 (101)

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-