Motocikls, kas brauc ar malku.

Pievienots: 12. augustā 2013 09:59 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (1)

Baltkrievijā izgatavots motocikls ar gāzģeneratoru, kura darbināšanai izmanto sausus koka klucīšus. Projekta autors – kāds visai apdāvināts puisis, iekārtu samontējis no norakstītiem un metāllūžņos izmestiem materiāliem, tādēļ motocikla gāzģeneratora konstrukcijā var atrast detaļas no vecas tējkannas, ugunsdzēšamā aparāta, piena kannām, apkures radiatora u.tml.






Konstruktors atklāj, ka 100 kilometru distancei nepieciešams viens maiss ar sausiem koka klucīšiem. Izmantojot „koka degvielu” motocikla jauda jūtami samazinājusies, taču ideālā gadījumā (ja klucīši pilnīgi sausi), var sasniegt pat 80 km/h. Ekspluatācijas pamācība pirmajā momentā šķiet visai sarežģīta, taču, ievērojot visus priekšnosacījumus, motocikls, kas darbojas ar malku, uz priekšu kustas itin naski.


Lai tas notiktu, jārīkojas sekojoši: pie pirmās darbināšanas jāpiepilda iekārtas aktīvā zona ar koka oglēm (pēc tam tās veidosies pašas), ieberam bunkurā sausus koka klucīšus, ieslēdzam ventilatoru, ar krānu palīdzību savienojam to ar gāzu attīrīšanas filtru, aizdedzinām kerosīnā samērcētu „lāpu” (skals, kas aptīts ar lupatiņu vai tml.), ievadam to gaisa pieplūdes caurulē. Pēc tam, kad ogles aizdedzinātas, izņemam lāpu un pievienojam ātrās aizdedzināšanas ventilatoru. Kad pagājušas minūtes piecas, aizdedzinot pārbaudām gāzes kvalitāti pie aizdedzināšanas ventilatora izejas (ja liesma ir stabila, var darbināt).  Iedarbinām dzinēju ar benzīnu, aizgriežam degvielas padeves krānu, ar sadales krānu palīdzību novirzām gāzes padevi no ventilatora uz sajaucēju un pieverot regulēšanas aizvaru, panākam gāzes vilkmi (pie tam darba maisījums bagātinās un dzinēja apgriezieni samazinās). Pēc benzīna izdegšanas pieregulējam darba maisījuma kvalitāti pēc skaņas. Lai koka klucīši vienmērīgi kristu uz leju, tie pa laikam jāpabiksta (palīdz braukšana pa bedrēm), kā arī nedrīkst pieļaut klucīšu izdegšanu vairāk par 66% no kopējā apjoma, citādi jauna malkas partija nepaspēs izkalst. Nedrīkst aizmirst par kondensāta izliešanu (apmēram 0,5 litri no viena malkas maisa) un par savlaicīgu pelnu iztīrīšanu (pēc katriem 200 km). Vēlams uzturēt vismaz vidējus dzinēja apgriezienus, citādi gāzes kvalitāte strauji samazinās.



 

Komentāri:

Akmentins - 12. augustā 2013 10:05

Latvijā viens gaziks bija ar malku un ja nekļūdos arī viens kara laika jeep. Tā kā nekas jauns. Tas ir iespējams, tomēr neatmaksājas.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-