Dzintara „Volgas” Dzintara aplī

Pievienots: 10. maijā 2013 11:43 | Autors: Agnis Krauja, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (2)

4.maija svētku dienā Biķernieku trasē notika Latvijas autošosejas atklāšanas sacensības, vienlaikus norisinājās vēsturisko auto seriāla "Dzintara Aplis" 1. posms un Latvijas autošosejas čempionāts Nacionālajā klasē un "Volgu" klasē. Kopumā sacensībās uz starta līnijas stājās 60 dalībnieki, no kuriem visvairāk – 21 dalībnieks – startēja "Volgu" klasē. Pirmo reizi Latvijā autosporta cienītāji varēja vērot Eiropā populārās, bet līdz šim Latvijā vēl neredzētās atraktīvās "Mit-Jet" sacīkšu automašīnas.Visplašāk pārstāvētajā "Volgu" klasē uzvaru izcīnīja 2011. gada "Dzintara Volgas" kausa ieguvējs Antons Dolgopolovs, kurš pārliecinoši uzvarēja abos braucienos, aiz sevis atstājot pagājušā gada kausa ieguvēju Andreju Pauperu.

Trešais finišēja Ivars Janeks. Taču neapšaubāmi vislielākās skatītāju ovācijas izpelnījās leģendārais autosportists, četrkārtējais PSRS vicečempions un četrkārtējais „Dzintara Volga” sacensību uzvarētājs Valdis Belmers, kurš arī 68 gadu vecumā turpina demonstrēt savu nevīstošo meistarību. Faktiski Valdis bija trešais ātrākais Volgu pilots trasē, viņš kvalifikācijā uzrādīja trešo kontrollaiku, startēja no otrās rindas, taču ātrumkārbas defekta dēļ abos braucienos zaudēja startu, tomēr, brauciena gaitā vienu pēc otra apdzenot konkurentus, no padsmitajām vietām spēja pacelties līdz ceturtajai un piektajai pozīcijai braucienu finišā!  

Jāpiezīmē, ka rezultāti tika ieskaitīti arī Latvijas čempionāta ieskaitē "Volgu" klasē, jo šogad, pēc 20 gadu pārtraukuma, Volgu klasē atkal tiek izcīnīts oficiāls valsts čempiona tituls. Čempionāta ietvaros šogad paredzēts aizvadīt piecus posmus – četri no tiem tiks aizvadīti Rīgā, Biķernieku kompleksajā sporta bāzē, bet viens Pērnavā, Igaunijā.

„Žiguļu” VAZ 1600 klasē savu pirmo uzvaru autošosejā izcīnīja septiņkārtējais Latvijas rallija čempions Ivars Vasaraudzis, kurš savu „Evolūciju” tagad nomainījis pret „Žigulīti”, joprojām bija saglabājis ātrumu. Pirmajā braucienā Ivars finišēja otrais, bet otrajā svinēja uzvaru. Vissīvākā spēkošanās Vasaraudzim sanāca ar Gintu Bremzi, kurš uzvarēja pirmajā braucienā, taču otrajā braucienā saņēma sodu par vecmeistara Jura Dambja izstumšanu no trases un kopvērtējumā palika otrais. Trešo vietu šajā klasē izcīnīja Pēteris Laipnieks. VAZ 1300 klasē uzvaru svinēja Mārtiņš Lagzdiņš, lai gan abu braucienu kopsummā punktu skaits bija vienāds ar Pēteri Ziemani. Trešo vietu savā debijas sacīkstēs izcīnīja vēl viens rallija braucējs Matīss Mežaks.

"Formula Mondial" klasē pārliecinoši uzvarēja igaunis Jāks Kūls. Viņš arī bija ātrākais absolūtajā vērtējumā starp visām formulām, aiz sevis atstājot lietuvieti Albertu Pundi un Induli Rukutu, kura paša konstruētā „formula” joprojām ir visglītākā mašīna starta laukumā. Formulu "Easter" klasē vienādu punktu skaitu izcīnīja Andris Griķis un Ivars Krūmiņš, taču par noteicošo kļuva otrajā braucienā izcīnītā trešā vieta un uzvara palika Andra Griķa rokās. Trešo vietu šajā klasē izcīnīja Dmitrijs Porohovs.

Sīvas cīņas norisinājās Latvijas čempionātā Nacionālajā klasē, kur gan šoreiz dalībnieku bija mazāk, nekā pēdējos gados ierasts, taču cīņā par uzvaru spēkiem mērojās trīs līdzvērtīgi pretinieki – Jānis Vanks, Uldis Timaks un Lauris Vīgants. 14 braucēju konkurencē uzvaru svinēja Jānis Vanks, kuram kopvērtējumā bija vienāds punktu skaits ar Uldi Timaku, taču pirmajā braucienā uzrādītais ātrākais apļa laiks viņam deva uzvaru. Trešā vieta šoreiz Laurim Vīgantam, bet dzinēja defekta dēļ pirmajā braucienā no sacīkstēm izstājās viens no sacīkšu favorītiem – pagājušā gada Nacionālās klases čempions Igors Zubkovs.

Sacensību apmeklētājiem bija iespēja ne tikai gremdēties nostaļģijā, vērojot „Volgu” un „Žiguļu” cīņas, bet arī vērot līdz šim Latvijā neredzētu sporta automašīnu „Mit-Jet” braucienu, kurā piedalījās piecas īpaši vieglas (720 kg) un jaudīgas (230 Zs) sacīkšu automašīnas ar dažādām virsbūvēm, bet vienādiem „Renault” divu litru dzinējiem. Šādas „Mit-Jet” klases sacīkstes ne tik vien Latvijā, bet arī Baltijā bija kas pilnīgi jauns un neredzēts, taču Francijā un citur Eiropā tās jau ir gana populāras. „Mit –Jet” sacensību ilgums ir 30 minūtes, kuru laikā pēc pusdistances notiek braucēju maiņa, līdzīgi kā „Le Mans” 24 stundu sacīkstēs. Biķerniekos uz starta stājās piecas "Mit-Jet" automašīnas. Šoreiz ar katru no automašīnām brauca tikai viens pilots, tāpēc pēc nobrauktas pusdistances – astoņiem apļiem – tika veikta braucēju maiņas simulācija. 16 apļos ātrākā starp pieciem dalībniekiem pārliecinoši bija pazīstamā latviešu autosportiste Karlīne Štāla, par 25 sekundēm apsteidzot krievu pilotu Rubenu Šumejevu.

Nākamais "Dzintara Apļa" kausa izcīņas posms tiks aizvadīts jau 12.maijā Pērnavā, Igaunijā.

Komentāri:

podrubaj - 9. jūnijā 2013 12:22

forsi!

Viesis: Akmentiņš - 13. decembrī 2013 10:26

Laba filma par rallija vēsturi ir Still too fast to race. 1999.g.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-