Īsa iepazīšanās ar jaunās paaudzes Škoda Octavia.

Pievienots: 21. novembrī 2012 08:31 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (3)

Lielāka, platāka, vienkāršāka – trešās paaudzes Škoda Octavia 2013.gada februārī ieradīsies pie dīleriem un daži no auto žurnālistiem jau paguvuši to izmēģināt.Nu nē – spīdeklim ir jāizskatās nedaudz citādāk – mazliet ārišķīgāk, mazliet uzkrītošāk, taču ne tā kā mūsu testa auto pirmssērijas izpildījumā.


Un tomēr – Octavia bez šaubām ir zvaigzne. Kad ar pilnu jaudu iedarbosies ražotnes Krievijā un Ķīnā, gadā tiks saražoti 400 000 Octavia, kas ļaus šim modelim iekļūt pasaulē pārdotāko automobiļu pirmajā desmitniekā. 



Octavia patiesās formas gan vēl tiek turētas slepenībā, tomēr jaušams – jaunais būs vienkāršāks un gludākām formām. Un ievērojami lielāks – to čehi atklāj jau tagad. Automašīnas garums – 4,66 m, dod iespēju mīt uz papēžiem vidējai klasei, bet platumam un riteņu bāzei (2,69 m) pievienotie centimetri ļauj tai pietuvoties arī vizuāli. Octavia bagāžnieks ir tik liels, ka var mēroties pat ar universāliem – zem lielās atveres slēpjas iespaidīgs 590 litru nodalījums, kas citiem segmenta konkurentiem nav aizsniedzams. 


Tāpat kā koncerna brāļi Aidi A3, Seat Leon un VW Golf, arī Octavia gatavota uz modulārās MQB platformas, kas čehu modeļa svaru ļāvusi samazināt par 102 kg (VW Golf – 100 kg). Lieko kilogramu nomešana atspoguļojas degvielas patēriņā, piemēram, GreenLine versijā Octavia tērēs vien 3,4 litrus uz 100 km, kas atbilst 89 gramiem CO2 izmešu uz 1 km.


Testam mums piešķīra divlitru 150 ZS dīzeli ar divsajūgu pārnesumkārbu, bet blakus sēdās kompānijas direktors Vinfrīds Valands. Škoda boss neslēpj lepnumu par jauno modeli – jaunā Octavia joprojām paliek automobilis, kura lielākais pluss ir teicamās cenas/vērtības un kvalitātes attiecības, turklāt tagad tā izskatās daudz pārliecinošāk arī vizuāli. Un papildināta ar augstākas klases tehniku, sakāmo pabeidz Valands.


Izklausās pēc sapņu auto un tests neliek vilties – priekšējos sēdekļos vietas pietiek pat augumā raženiem braucējiem, stingri polsterētie sēdekļi ir ērti un sēdpozīcija perfekta. Pilnībā no jauna konstruētais divlitru 150 ZS dīzeļdzinējs strādā klusi un elastīgi – pat grūti noticēt, ka tas ir dīzelis. Tas labi saderas ar divsajūgu transmisiju, kas  tikko manāmi maina pārnesumus. Neraugoties uz  150 ZS jaudu – drīzāk komfortabls nekā sportisks duets.Tam pieskaņota arī piekare, kas šajā gadījumā noregulēta ievērojami komfortablāk nekā koncerna brālim Audi A3. Pateicoties atsperu elastīgajai darbībai un garākajai riteņu bāzei, ceļa profila gareniskie bojājumi pasažieriem paliek praktiski nemanāmi. Arī šeit Octavia panākt vidējo klasi un vienīgais, ko var pārmest attiecībā uz balstiekārtu, ir vienkāršā konstrukcija aizmugurē (nedalīta tilta sija), kas gan pieļauj brangu kravnesību (600 kg), taču ir pārāk cieta mazākiem viļņiem un izciļņiem. 


Februāra vidū jauno Octavia sāks piedāvāt Vācijas tirgū, martā tiks prezentēts universāls, bet vēlāk sekos sportiskā RS versija un „bezceļu” variants Scout. 


Octavia ir vienā segmentā ar jauno Golf, taču pēdējais būs krietni dārgāks - Škoda pārstāvji sola, ka jaunās Octavia cena paliks iepriekšējā modeļa līmeni, tātad aptuveni 15 700 eiro par bāzes versiju. Neviens cits šī segmenta modelis nevar piedāvāt līdzīgu praktisko vērtību, eleganci un kvalitāti par tik izdevīgu cenu. Nav šaubu, ka jaunā Octavia ir zvaigzne, lai arī to pamanām  tikai ieskatoties vērīgāk. 

P.S. Pēdējos 2 attēlos - šonedēļ uzņemtie "spiegu foto" no Škoda Octavia oficiālās fotosesijas Čīles galvaspilsētā Santjago. 

 


 


 

Komentāri:

Viesis: Jenots - 21. novembrī 2012 14:49

Teikšu godīgi, jaunais Škoda Rapid dizains ir daudz daudz smukāks.

Viesis: čehs - 21. novembrī 2012 19:52

vēl jau būtu labi, ja tos abus, rapid un octavia, varētu atšķirt

Viesis: Erdinger - 10. decembrī 2012 11:19

uzsmukināts vecais A6. Pa manam tāds pats kā bija tā arī ir, tik sīkumi nomainīti.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-