MAN superkravinieks Hanoverē.

Pievienots: 23. septembrī 2012 13:45 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Hanoverē notiekošajā komerciālā transporta izstādē kompānija kompānija MAN iepazīstina ar konceptu S, kas ir 2010.gada izstādē parādītā prototipa nākamā attīstības pakāpe.










Vispārzināms ir fakts, ka galvenais faktors, kas ietekmē automašīnas degvielas patēriņu, ir aerodinamiskā forma. Kravas pārvadājumu jomā tā pakārtota ietilpībai, taču tas nenozīmē, ka nav iespējami uzlabojumi. Aerodinamikas optimizēšanu MAN kompānija uzskata par savu izaicinājumu, tādēļ Concept S projekts turpinās un šogad Hanoverē skatāms jaunais variants – kravas auto kopā ar piekabi. 


MAN sastāva aerodinamiskais koeficients ir 0,3 cW, kas vairāk atbilst vieglo automobiļu sektoram nekā kravas automašīnu jomai. Lai to panāktu Concept S formas visai radikāli atšķiras no tām, ko pierasts redzēt uz mūsu ceļiem. Vilcējam ir noapaļota kabīne bez asām kantēm un stūriem, kas praktiski saplūst ar piekabi. Rāmis un abas degvielas tvertnes integrētas virsbūvē un paslēptas zem aerodinamiski optimizētām plāksnēm. Konvenciālo spoguļu nav, bet to loma uzticēta kamerām, kas iemontētas pagriezienu rādītājos. Sastāvam ir elektriski regulējams spoileris, kas novada gaisa plūsmu. Salīdzinājumā ar parasto 40-tonnīgo sastāvu Concept S degvielas patēriņš ir kaitīgo CO2 izmešu daudzums ir līdz pat 25% mazāks.


Tiktāl viss ir labi, taču, aerodinamiskā forma laupa daļu kravai paredzētā tilpuma, tādēļ Concept S nespēj iekļauties likumīgajos 16,50 m un piekabes garums bija jāpalielina. Garuma parametri ir vienīgā atšķirība, bet platums un augstums ir tāds pats kā parastajām fūrām. 


 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-