Dodge Avenger - vai vērts tādu pirkt

Pievienots: 1. janvārī 2008 01:00 | Autors: No krievu preses tulkoja Andris Vilks | Komentāri: (0)

Vai jauno Dodge Avenger labāk pirkt lietotu? Krievu auto žurnālistu pārdomas par šo auto.Ja kaut kad nolemsiet iegādāties jaunu „amerikāni” Krievijā, neatkarīgi no markas un modeļa, tad nekad necenšaties uzzināt, cik tas maksā ASV. Citādi sabojāsiet sev garastāvokli, sāksiet nervozēt, iedzīvosieties kuņģa čūlā…Kam jums tas vajadzīgs? Ticiet, labāk ir braukt ar lielu, plašu un jaudīgu automobili un nedomāt, ka kaut kur citur, tas maksā divreiz lētāk. Viss augstāk teiktais attiecas arī uz jauno Dodge Avenger sedanu, kas tikko ienācis mūsu tirgū.



Var jau būt, ka japāņu un vācu automobiļu piekritēji man pārmetīs par sekojošiem vārdiem, taču- Dodge Avenger man patīk! Tiesa, nevis jauns, bet gan lietots. Tūlīt paskaidrošu! Pēc trīs gadiem lietotas Avenger mašīnas sāks ievest no ASV. Un tad lietots Avenger kļūs īpaši pievilcīgs attiecībās cena/kvalitāte. Ne velti automobilis ir plašu salonu, pieņemamu pēc jaudas dzinēju un diezgan komfortablu pilsētas apstākļiem piekari. Par ārējo izskatu nemaz nerunājot- auto izskatās ne tikai agresīvs- tas ir īsts zvērs, kas ticis brīvībā un gatavs saraut gabalos jebkuru, kas pagadīsies tam ceļā. No sedaniem līdzīgs efekts piemīt tikai vēl vienam „amerikānim”- Chrysler 300C, kas ir ievērojami dārgāks nekā Avenger.

Dodge Avenger garums ir 4850 mm, pēc kompānijas iecerēm, tas konkurēs ar tādiem modeļiem kā Peugeot 407, Opel Vectra, Toyota Avensis utt. Lai gan, patiesībā Avenger ir vislielākais no tiem. Vēl vairāk- pēc gabarītiem „jeņķis” pārspēj pat Toyota Camry un Peugeot 607! Tādēļ nav jābrīnās, ka Avenger salonā vietas papilnam. Protams, maz būs tādu, kuriem patiks cietā salona apdares plastmasa, tomēr amerikāņu aizraušanās ar lētajiem materiāliem, kļuvusi par tik ierastu lietu, ka runāt par to jau vairs nav interesanti. Lai gan, no otras puses, žurnālisti var teikt paldies Dodge par salonu. Jo pateicoties tam, ka jeņķi taisa šādu interjeru, kolēģi var izplūst krāsainos epitetos aprakstot plastmasas salona, un ne ar ko neapšūtā bagāžnieka vāka šausmas (mašīnai par tādu naudu, tas tiešām ir nenopietni).



Avenger būvēts uz tās pašas bāzes, kur jaunās paaudzes Chrysler Sebring. Avenger tiek pozicionēts kā vienkāršāks modelis, kas ir pilnīgi normāli, jo arī marku rangu tabelē, Chrysler ir prestižāks par Dodge. Krievijas tirgum paredzētie Avenger būs apgādāti ar četru cilindru 2,0 un 2,4 litru benzīna dzinējiem. Pirmais spēka agregāts sasniedz 156, bet otrs- 170 ZS jaudu. Tiesa, mazākais motors būs komplektēts tikai un vienīgi ar mehānisko pārnesumkārbu, bet 2,4 litru agregāts iegūs ne to pašu „veiklāko” automātu. Tā rezultātā abu automobiļu dinamika neko daudz neatšķiras, lai gan braukt pilsētā ar automātu ir daudz patīkamāk. Taču pēc trīs gadiem, kad no aizokeāna sāks pienāk lietotie Avenger, starp tiem var gadīties arī eksemplāri ar 2,7 litru 188 zirgspēku V6. Lūk, tāds auto jau daudz vairāk atbilst savam „ļaunajam” izskatam. Un tas nav tikai jaudīgākā motora nopelns- liela nozīme ir mūsdienīgajai 6 pakāpju automātiskajai kārbai, kas strādā ievērojami ātrāk nekā 4 pakāpju mezgls 2,4 litru komplektācijai. Starp citu, Eiropas tirgum paredzēts arī 2 litru dīzelis.

Latvijā ir nopērkams Avenger ar 2,7 benzīna dzinēju, un AutoInfo degustatoru komanda ir jau nogaršojusi, bet savus atzinumus plāno nopublicēt decembra laikraksta numurā.



Ja runājam par auto ar 2,4 litru dzinēju, tad pilsētā tas izskatās pat itin labi. Piekare labi tiek galā ar vidēja seguma asfaltu, nodrošinot pietiekami komfortablu pārvietošanos. „Zirdziņu” luksofora sacīkstēm pietiek, pret bremzēm pretenziju nav. Tomēr uz šosejas Avenger nedaudz sarūgtina. Pārvietojoties ar 90- 100 km/h lielu ātrumu, jūtams, ka pārliecinošai kravas mašīnu apdzīšanai jaudas nepietiek, ko nu nekādi negaidi no mašīnas ar tik agresīvu izskatu. Tādēļ braucot pa trasi, nākas kaitinoši ilgi vilkties aiz fūres, gaidot izdevīgu un drošu brīdi apdzīšanai. Piedevām, pie ātruma 100 km/h, salonā sāk ielauzties motora troksnis, bet, ja zem riepām slikts segums, pievienojas arī tricināšana. Jā, un no amerikāņu auto, gribētos arī līganāku gaitu.

 Varbūt Avenger noregulēts ātrai līkumu izbraukšanai BMW stilā? Te arī nekādu atklājumu nebūs- protams, Dodge automobili, kas paredzēts Eiropas tirgum ir vieglāk vadīt nekā vairumu citu „amerikāņu,” tomēr uz līkumota ceļa noturēties līdzi, teiksim, kaut vai Peugeot 206, tam vienalga nebūs pa spēkam. Tieši tādēļ Dodge rīkojies pareizi, uzstādot pilnīgi visiem Avenger stabilizācijas sistēmu jau bāzes aprīkojumā (tā ir atslēdzama, tomēr labāk to nemēģināt). Taisnības labad jāsaka, ka Avenger vadāmība nesagādā nepatīkamus pārsteigumus. Mašīna ir prognozējama, un, ja vien vadītājs nesāks tēlot Šumaheru, tad vienmēr zinās, kur atradīsies pēc stūres rata pagrieziena.



Un tagad par to, kādēļ šo mašīnu labāk pirkt lietotu. Lieta tāda, ka Krievijā jauns Avenger maksā dārgi- 21 500 eiro par standarta komplektāciju ar mehāniku. Tas nav maz, jo vairāk tādēļ, ka pērkot auto labāk orientēties uz 24 300 eiro. Par šo summu iegūsim 2,4 litru motoru, automātisko pārnesumkārbu, stereo sistēmu, labāku salonu. Bet ASV 2,4 litru Avenger var iegādāties par 19 265 dolāriem. Lūk, tā ir pareiza cena! 

Protams, pēc trīs gadiem lietota Avenger cena būs ievērojami mazāka, un pat ieskaitot atvešanu un muitas nodokļus, iznāks, ka Avenger ar salīdzinoši nelielu noskrējienu un joprojām labā stāvoklī, kļūs par tiešām izdevīgu variantu. 

 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-