Iepazīšanās ar jauno Škoda Rapid.

Pievienots: 24. augustā 2012 17:57 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (4)

Šodien medijos izskanējusi ziņa, ka Mlada Boļeslavas rūpnīcā Čehijā uzsākta modeļa Rapid ražošana. Tirdzniecībā tas nonāks jau oktobrī, tādēļ pēdējais laiks iepazīties ar čehu jaunumu, ko darām, izmantojot vācu izdevuma autonews.de materiālu.










Rapid, tulkojumā no angļu valodas, nozīmē „ātrs, nevaldāms,” un, šķiet, ka čehu kompānija tieši tādu tempu arī uzņēmusi, solot nākamo gadu laikā jaunu modeli ik pēc katriem 6 mēnešiem. Pavasarī tas bija pilsētas mazauto Citigo, bet tagad kārta pienākusi pirmajam īstajam kompaktklases Škoda modelim Rapid. 


Drīzāk klasisks


Pircēju pievilināšanai Rapid izvēlējies praksē pārbaudītus trumpjus: plašu telpu (tostarp bagāžniekā) un pieejamu cenu. Tam pakārtota arī forma, kas iztiek bez pārgalvīgiem dizaina līkločiem. Škoda vadītājs Vinfrīds Vālands skaidro: „Dizains nedzenas pakaļ jaunākajām modes tendencēm, tas ir drīzāk klasisks nekā moderns un arī pēc vairākiem gadiem neizkritīs no aprites.” Jāpiekrīt, jo arī mums gāja pie sirds vienkāršās, taču izteiksmīgās kontūras priekšpusē un aizmugurē. Piebildīsim, ka nākotnē šādas dizaina līnijas iemantos arī citi Škoda jaunumi. 


Sedans vai hečbeks


Pirmajā acu uzmetienā šķiet, ka Rapid ir kompakts sedans ar atsevišķu bagāžas nodalījumu. Tie ir maldi, jo Rapid kravas telpu sedz plaši uz augšu atveramas piektās durvis. Kravas ievietošanu apgrūtina augstā mala un šaurais atvērums, ko kompensē pamatīga izmēra (550 litri) "pūra lāde," ko līdz 1490 litriem palielina, nolaižot dalāmo aizmugurējā sēdekļa atzveltni. 


Daudz vietas aizmugurē


Pārsteidzoši daudz vietas 4,48 m garais Škoda Rapid piedāvā aizmugurē – arī liela auguma pasažieri te nejutīsies saspiesti un brīva telpa paliek gan virs galvas, gan pie ceļgaliem, turklāt pat tādā gadījumā, ja priekšējie sēdekļi noregulēti diviem pieaugušajiem.  Priekšējie sēdekļi ir gana komfortabli, tomēr polsterējums zem gurniem ir nedaudz par īsu. Kokpitā top redzamas taupības pēdas: priekšējais panelis un viduskonsole veidota no cieta plastikāta. Tiesa, sintētiskā materiāla apdare nostrādāta godam, bet par gaišāku akcentu tumšajā salonā gadā daži hroma dekori.  Iepriecina tas, ka vadības pults slēdži un pogas izvietoti tā, ka atstāj pārskatāmas un sakārtotas darbavietas iespaidu. 


Četri benzīna, divi dīzeļa dzinēji


Līdz ar ieviešanu tirdzniecībā šā gada novembrī, pircējiem tiks nodrošināta izvēle, kas sastāv no četriem benzīna motoriem un viena dīzeļa. Pirmos pārstāv trīscilindru 1.2 MPI (75 ZS), kas paredzēts bāzes versijai, kā arī divi 1,2 litru TSI motori ar 85 ZS un 105 ZS un visjaudīgākais no benzīnniekiem - 1,4 litru TSI ar 122 ZS. Vienīgais dīzeļa agregāts uz to brīdi būs 105 ZS jaudīgais 1.6 TDI. 2013.gadā tam pievienosies vēl viens šī motora variants ar 90 ZS jaudu. 2013.gadā plānota arī Rapid ekoloģiskā versija, kuras CO2 izmešu daudzums nepārsniegs 100 gramus uz 1 km. Visiem pārējiem motoriem būs pieejama Green Tec tehnoloģiju pakete, kas degvielas patēriņu ļaus samazināt labvēlīgākajā gadījumā pat par 8%. Green Tec apvienota Start-Stop sistēma, bremžu enerģijas rekuperācijas tehnoloģija un zemas rites pretestības riepas. 


Lielais dīzelis: pietiekoši stiprs


Lai gan ar lielo dīzeli kompaktā Škoda Rapid var justies pietiekoši pārliecināti, tomēr apzīmējumam „Rapid” ar to būs par maz – zemos apgriezienos tas nemīl, taču ticis līdz vidum, sāk atbildēt gāzes pedālim visnotaļ sparīgi. Tukšgaitā tas uzvedas skaļi un pat normāli braucot neļauj par sevi aizmirst, tā teikt, darbojoties fonā.


190 km/h maksimāli un 10,6 sekundes līdz simtam nedos iespēju izcelties, drīzāk tad jau degvielas patēriņš: Škoda uzrādījis vidēji 4,4 litrus/100 km, mūsu testa laikā, spriežot pēc Rapid bortdatora rādījuma, auto tērēja vidēji 5,5. Piebildīsim, ka testa braucienā tika iekļauti posmi pa Vācijas autobāņiem, piepilsētas ceļiem un pilsētu ielām.  


Tikai piecpakāpju manuālā kārba


105 ZS dīzelis savietojams vienīgi ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tas ir tipisks VW produkts ar precīziem un īsiem pārnesumiem, tomēr uz autobāņa pietrūkst sestā pārnesuma, kas palīdzētu samazināt troksni. Šādu vēlēšanos var piepildīt 105 ZS benzīna motora izvēle, kurai komplektā sešpakāpju kārba, savukārt septiņpakāpju DSG transmisijas komfortu ļaus izbaudīt 122 ZS benzīna motors un 2013.gadā gaidāmais 90 ZS dīzelis. 


Jūtami sitieni


Informatīvās un precīzi noregulētās stūres sistēmas atbalstīts, Rapid metas līkumos un spēj tos izbraukt droši un ar sportisku azartu. Uz ceļiem ar gludu segumu piekare lutina ar komfortu, arī virsmas garenviļņus tā izgludina labi, taču nonākot uz šķērseniskām virsmas deformācijām vai trāpot remontnieku neaizbērtajās bedrītēs, piekare nekavējoši informē braucējus par defekta veidu.


Cena no 14 000 eiro


Cenas ražotājs vēl neatklāj, tādēļ jāpaļaujas uz Škoda runasvīra Rainera Stranga agrāk teikto, ka visai askētiski aprīkotā 1.2 MPI versija būs iegūstama par 14 000 eiro. Kondicioneris un radio šajā versijā nebūs. Par citām aprīkojuma detaļām informācijas nav, tomēr zināms, ka, izņemot ESP, parkošanās asistentu aizmugurē un kruīzkontroli, citu palīgasistentu sistēmu Rapid  programmā nebūs. Toties visi Rapid jau sērijveidā komplektēti ar dažām patīkamām un noderīgām lietām. Lūk, to uzskaitījums: degvielas tvertnes vāciņā noglabāts ledus skrāpis, kura vāciņš kalpo par lupu (nebūs jāpiepūlē redze, lai nolasītu uz riepas sarakstītos gaisa spiediena vai riepas marķējuma skaitļus), izņemams paklājiņš bagāžniekā, kas paredzēts sabristo zābaku novietošanai, USB un AUX pieslēgvieta, kā arī viedtālruņa turētājs viduskonsolē. 


 

Komentāri:

Atvars - 24. augustā 2012 23:47

Pēc pirmā skata- KIA Optima. Faktiski sanācis smuks auto. Sānu līnija gan palikusi no Octavia, salons garlaicīgs...

Viesis: čehs - 25. augustā 2012 13:57

masu produkts, tā tam būs būt

Viesis: viesis - 28. augustā 2012 14:02

Kur nu Optima! tu maz esi to redzējis klātienē? Līdz Optimai te - kā līdz zvaigznēm... vai vismaz kā līdz Jaguar XF :)

felix65 - 15. septembrī 2012 13:51

Tā esot tā pieejamā cenā? 14t par pliku mašīnu...

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-