Leipciga 2012 – retro automobiļi.

Pievienots: 13. jūnijā 2012 09:51 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

Leipcigas AMI (Auto Mobil International) 2012.gada izstādē apskatei izlikti ne vien mūsdienu autobūves sasniegumi, bet arī vecāka gadagājuma automobiļi, ko pieņemts apzīmēt ar vārdiņu „retro.”
Galerijā apkopoti interesantākie Leipcigas izstādes eksponāti






 


Jaguar E-Type (1961)


1961.gada Jaguar E-Type ierašanās izraisīja bumbai līdzīgu sprādzienu – ar 265 ZS, ko tam piegādāja sešcilindru benzīna dzinējs, britu skaistulis varēja nolikt uz lāpstiņām gandrīz visus Porsche. Leipcigas eksponāts ir viens no pirmajiem E-Type, kas nonāca Vācijas tirgū.



Citroën ID 19 P3 (1963)


1955.gada Citroen ID izskatījās kā no citas planētas. Tiem klientiem, kam ID tehnika šķita pārāk sarežģīta, Citroen radīja vienkāršāku tehnisko pildījumu, kas tika iepakots gandrīz tāda paša izskata virsbūvē. Aerodinamiski optimizētajai formai bija acīmredzamas priekšrocības – 72 zirgspēku bija pietiekami, lai sasniegtu 140 km/h. Attēlā redzamais automobilis aprīkots ar divpunktu drošības jostām no pirmajām Concorde lidmašīnām.

Honda S600 (1964)


Ar Honda S600 sākās japāņu ražotāju invāzija Eiropā. Pirmie 50 S600 eksemplāri Hamburgas ostā ienāca 195.gada 26.augustā. Gan automašīnas apmēri, gan darba tilpums bija niecīgi, ko nevar teikt par jaudu – 67 ZS pie 7570 apgr/min un rezultātā 160 km/h. 



Alfa Romeo Giulia 1600 Giardinetta (1975)


Ļoti rets Alfa Romeo Giulia – par universālu pārbūvētais sedans tika izlaists vien 500 eksemplāros. Konkrēto automobili sākumā nodeva Romas Polizia Stradale rīcībā, bet vēlāk tas nonāca ACI (Autoclub Italia) pārziņā, kas to izmantoja kā tehniskās palīdzības auto.

 


Chevrolet Camaro (1976)


Vienkārša tehnika, kas iesaiņota efektīgās formās, turklāt par izdevīgu cenu. Ar Camaro Chevrolet trāpīja desmitniekā. Leipcigas eksponāts ir Bumblebee krāsās, ko daudzi atpazīs pēc kinofilmas „Transformers.” Chevrolet Camaro tehniskie dati – 5,7 litru V8, kas attīsta 160 ZS.

 


Ford M151 MUTT (1966)


1959.gadā Ford kompānijā ražotais M151 MUTT (Military Utility Tactical Truck), armijas vajadzībām radītais transportlīdzeklis, stājās ASV armijas dienestā, kur nomainīja leģendāro Willys MB džipu.





 


Saab Sonett II V4 (1967)


Piemērs tam, ka ne jau visi Saab modeļi tika radīti, lai apmierinātu prasības tikai pēc praktiskā pielietojuma un funkcionalitātes. Sportiskais un elegantais Sonett II tika ražots no 1966. līdz 1970.gadam, taču četru gadu laikā tapa vien 1610 eksemplāri.  Spēkratam iebūvēts 65 ZS motors, kas 100 km/h sasniedz 12,5 sekundēs.


Fiat 600 Multipla (1959)


Automobilis, kas krietni apsteidza laiku – kompaktās Multipla konstruktori jau piecdesmito gadu beigās bija atraduši risinājumu, kā ierobežotas telpas apstākļos izvietot  sešus braucējus. Šodien to dēvētu par minivenu, taču tolaik šāds nosaukums vēl nebija izdomāts.

 


Subaru 360 (1956)


Subaru kompānijas pirmais modelis, kas iemantoja masu produkcijas statusu. Līdzīgi kā aizmugurējās piedziņa leģendām Fiat 500 un Volkswagen Kafer, arī Subaru 360 motors bija iebūvēts aizmugurē. Nosaukums „360” apzīmēja darba tilpumu kubikcentimetros. Subaru 360 rīcībā bija vien 25 ZS, taču arī spēkrata svars bija tikai 385 kg, tādēļ 90 km/h nebija problēma.


Volvo PV444 KS (1956)


PV444 apstiprina Volvo labo reputāciju. Eksemplārs, kas ražots 1956.gadā (pirms 56 gadiem) vēl ne reizi nav restaurēts. „444” nozīmē: 4 cilindri, 40 zirgspēki un 4 sēdvietas. 








Range Rover (1979)


1970.gadā Land Rover laida klajā modeli Range Rover, kas kļuva par šodien tik populārā luksusa apvidus automobiļu segmenta aizsācēju. Līdz pat paaudžu maiņai 1996.gadā automašīnas izskats tikpat kā nemainījās. Zem motora pārsega tam atrodas 3,5 litru V8 ar 130 ZS jaudu.




Lancia Delta HF Integrale 16V (1994)


Delta HF ļāva Itālijas kompānijai Lancia gandrīz desmit gadus valdīt pasaules autorallija čempionāta tronī. No 1989.gada Delta HF sāka komplektēt ar 210 ZS agregātu, kas pamanāms pēc mazliet augstāk paceltā motora pārsega. 



 


Suzuki LJ 80 (1981)


Mazais LJ80 no astoņdesmito gadu sākuma, pieskaitāms pie Suzuki kompānijas veiksmēm Vācijas tirgū. Toreiz automašīnas cena bija 12 600 doičmarkas un tieša konkurenta mazajam apvidniekam nemaz nebija. 

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-