Lai ziemā aizdedze būtu nevainojama

Pievienots: 30. novembrī -0001 00:00 | Autors: AutoInfo | Komentāri: (0)

Ziema par sevi atgādinās jebkurai laikus nenomainītai detaļai mašīnas aizdedzes ķēdē, kādu no tām noteikti iespaidos šim gadalaikam raksturīgais mitrums un aukstums.Ir vērts ievērot šo detaļu nomaiņas intervālus, jo ikvienu zemāk minēto izstrādājumu var uzstādīt katrs motortelpu pārzinošs cilvēks. „Bosch” ražo daudzas aizdedzes sistēmas detaļas, tādēļ šoreiz aplūkojam šīs lietas no minētā uzņēmuma sortimenta.

Akumulatori

Akumulatori uzdevumu augstumos spēj būt četrus gadus, vēlāk to strāvas atdeve īpaši pie zemas atmosfēriskas temperatūras krītas. Pavecākam akumulatoram nepietiks motora iedarbināšanai vajadzīgā sprieguma, tas jāmaina. Neapkalpojamie akumulatori vienkāršības dēļ jau sen ir populārāki par apkalpojamiem akumulatoriem, tāpēc „Bosch” apkalpojamos akumulatorus vieglajiem auto gandrīz nepiedāvā. Akumulatorus strikti jāizvēlas pārsvarā pēc attiecīgā dzinēja parametriem, kaut vai pēc tilpuma lielākam motoram būs akumulators ar vairāk ampērstundām. Tomēr arī tad pastāvēs izvēle starp dažādām tehnoloģijām. „Bosch” sācis izmantot sudrabu akumulatoros, šo materiālu pievieno baterijā esošajam režģim. Tā plates ir izturīgākas nekā tradicionālās svina plates. Pēc ilgstošas atrašanās miera stāvoklī akumulators daudz neizlādēsies, arī pēc vairāku gadu ekspluatācijas režģi ātri nesabirs. Tāpēc akumulators kalpo par trešdaļu ilgāk.

Aizdedzes sveces

Benzīnmotoriem nolietotas aizdedzes sveces vairs efektīvi neaizdedzina degmaisījumu, tāpēc motoram krītas jaudas zirgspēki un palielinās degvielas patēriņš. Ziemā, kad no aukstuma sabiezējusī motoreļļa neļauj virzuļiem viegli iegriezties, nepietiekošas aizdedzes sveču dzirksteles dēļ degmaisījums pat var neaizdegties. Jaunas sveces dos vajadzīgo dzirksteli. Arī te attiecīgajam motoram jāpērk katalogā norādītā svece, lai gan vēlme iegādāties ko citu ir liela. „Bosch” taču ir sveces pat ar četriem sānu elektrodiem. Tās domātas konkrētiem motoriem, kuriem degmaisījuma aizdedzināšanai vajadzīga spēcīga dzirkstele. Arī svecēm to mūža pagarināšanai izmanto dažādus dārgmetālus. Vienām ar platīnu, otrām ar sudrabu, trešām ar itriju, ceturtām ar niķeli pārklāj elektrodus. Tāpēc sveču kalpošanas mūžs atšķiras, lētākās nokalpos 15 tūkstošus kilometrus, dārgākās 100 tūkstošus kilometrus.

Kvēlsveces

Dīzeļmotoriem aizdedzes sveču nav, to vietā montē kvēlsveces, lai pirmajos virzuļa gājienos degmaisījums būtu uzkarsis un virzuļiem būtu vieglāk iegriezties. Arī kvēlsveces nepievils pirmos trīs gadus pēc to iegādes, vēlāk atklāsies pirmie defekti. Kvēlsveču galvenā detaļa, sildelements spirāles formā, laika gaitā nolietojas un pārdeg. Šādi kvēlsveces gals cilindra iekšpusē vairs nav nokaitēts līdz baltkvēlei, tas nesilst. Ierūcināt sala pārņemtu motoru kaut vai ar vienu bojātu kvēlsveci būs problemātiski, tāpēc nav vērts taupīt. Arī izvēle starp kvēlsvecēm ir dažāda, lai gan jāpieprasa tikai konkrētam motoram akceptēto kvēlsveci. Kvēlsveču uzsilšanas laiks dažādiem motoriem atšķiras, šādi patvaļīgi izvēlēta kvēlsvece nenodrošinās dzinēja iedarbināšanu, tas pirmajos darbības mirkļos strādās neritmiski. „Bosch” sortimentā piedāvājamās kvēlsveču korpusu mēdz pārklāt ar hormu un niķeli, lai paildzinātu to mūžu.

Svečvadi

Svečvadi redzami tikai benzīna motoros. Ja šāds dzinējs tukšgaitā strādā nevienmērīgi, var būt vainīgi svečvadi. Laika gaitā strāvu vadošās dzīslas to iekšpusē pārlūzt, arī vadu izolācijas materiāls iesprēgā, tāpēc aizdedzes sveces nesaņem tām nepieciešamo spriegumu. Drošs par svečvadiem var būt tikai pirmos trīs gadus pēc to iegādes. Bojātie svečvadi visvairāk kaitinās mitrā laikā, nepasargātie svečvadi pārklājas ar kondensāta rasu un mitruma dēļ būs strāvas noplūde. Arī te nav jānolūko savādākus svečvadus, kā katalogā teikts. „Bosch” svečvadus izolē silikona apvalks, strāvu vadošās dzīslas iekšpusē gan atšķiras. Vieniem dzīslas darinātas no stikla diegiem, otriem no vara stieplēm. Labāks vara pinums, tiem vada garums neiespaido strāvas pretestību. Šobrīd arvien vairāk tiek ražoti benzīna dzinēji ar aizdedzes spolēm katrai aizdedzes svecei, tiem svečvadi nav nepieciešami. Taču te īpašu jaunatklājumu pēdējos gados nav.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-