Ja tu esi mans prezidents- Škoda Superb.

Pievienots: 22. novembrī 2011 12:01 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (4)

Ziņa, ka eksprezidents Valdis Zatlers vēlas sev respektablu limuzīnu par Ls 87888 nebūtu nekas nosodošs, ja godājamais kungs to pirktu par saviem uzkrājumiem, bet nevis par nodokļu maksātāju naudu.
Tā kā Satversme paredz, ka bijušajam prezidentam pienākas virkne privilēģiju- laikraksts „AutoInfo” piedāvā savu redzējumu par automobili ar, kuru varētu pārvietoties Saeimas deputāts Valdis Zatlers.


 



„Ja tu esi mans prezidents, ķer mani ciet! Tu esi tāds pats kā es...”    „Prāta vētra” 1997. g.

Ja tu esi mans prezidents, izmēģini „Škoda Superb”! Tas, protams, nav „Mercedes” limuzīns, ar kādu esi pieradis braukt. Tas nav arī Vācijas kancleres A. Merkeles dienesta auto „VW Phaeton”. Taču arī valsts, kuru pārstāvi, nemaz nelīdzinās Vācijai.Ja tu esi mans prezidents, tad sapratīsi, ka šodienas apstākļos prestižu tautas acīs iegūsi nevis ar greznību, bet gan tieši otrādi — ar pieticību. Ka tauta tikai tad būs gatava bez kurnēšanas savilkt jostu ciešāk, kad valsts augstākās amatpersonas parādīs personīgu piemēru, tādēļ atsakies no greznā „Mercedes” limuzīna, apsardzes džipiem ar bākugunīm un sirēnām, solidarizējies ar tautu, esi tāds pats kā es...„

Škoda Superb” degustācija

„Škoda” topmodelis „Superb” nosaukts par godu senajam Čehijas autobūves lepnumam — 1934. gada modelim „Škoda Superb”, kas tolaik bija „Mercedes” limuzīnu konkurents un kuru ražoja līdz pat 1942. gadam. „Superb” modelis atgriezās čehu autoražotāja piedāvājumā 2001. gadā. Pirmais pēckara „Superb” bija izgatavots uz „VW Passat” bāzes un iztālēm arī atgādināja lielu pasātu. Austrumeiropas apstākļos tā bija ļoti racionāla ideja — paņemt parastu pasātu, pastiept par 10 cm garāku un pārdot kā biznesa klases auto par vidējas klases cenu. Neskatoties uz Austrumeiropas biznesmeņu vairākuma pārspīlēto tieksmi pēc iedomāta prestiža, ko spēja apmierināt tikai īsti, lai arī ne pirmā svaiguma „Mercedes” limuzīni, no 2001. līdz 2008. gadam „Škodai” izdevies pārdot aptuveni 130 000 „Superb” automašīnu, tātad pietiekami, lai būtu vērts modeļa attīstību turpināt.

Jaunākais „Superb” modelis dienasgaismu ieraudzīja 2008. gadā. Tas būvēts pilnīgi no jauna, atkal izmantojot aktuālo „Passat” platformu, šoreiz — ar motoru šķērsvirzienā, nevis gareniski. Salīdzinot ar priekšteci, jaunais „Superb” ir vēl par 35 mm garāks, bet riteņu bāze, salīdzinot ar paša auto garumu (4,84 metri), nemaz nav tik gigantiska — 2,76 metri, tikai par 5 cm vairāk nekā „orgānu donoram” „Passat”. Profilā, jāsaka atklāti, „Superb” padevies mazliet lempīgs — ar pagaru motora pārsega knābi un strupu bagāžnieku. Toties pretskatā tā skatiens ir smagnējs un respektabls kā vācu luksusa auto, it īpaši „Elegance” modifikācijā, kam pagriežami biksenona lukturi ir standartaprīkojums. Masīvie starmeši, kas tevī noraugās caur pieri, pat nedaudz atgādina pagājušā gadsimta trīsdesmito gadu greznos drednautus. „Škoda Superb” izskatītos samērīgāk, ja vien dizaineri būtu atraduši līdzsvaru starp auto priekšu un aizmuguri. Tas vairāk atgādina gigantiski uzpūstu „Fiat Albea”, nevis komfortablu limuzīnu. Taču „Superb” kroņa numurs ir „Twindoor” bagāžnieka vāks — ģeniāls bagāžas nodalījuma vāka risinājums. Pēc izvēles varat atvērt vai nu bagāžnieka, vai visa bagāžas nodalījuma vāku ar visu stiklu, un neviens netiek gudrs, vai „Superb” ir prestižs sedans vai liels hečbeks. Jāatzīstas, es reiz bērnībā sapņoju, ka man kādreiz varētu būt šāds auto — sedans un hečbeks — divi vienā!

Pirmo iespaidu par „Superb” ārieni vēl vairāk uzlabo plašais un elegantais salons, kā arī pārdabiski klusais dzinējs. Gluži vai nākas atvērt automašīnas durvis, lai pārliecinātos, ka dzinējs strādā. „Škoda” beidzot izstrādājusi pati savu dizainu salonam. Instrumentu panelis un viduskonsole izgatavoti oriģinālā stilā, turklāt ļoti kvalitatīvi un pat reprezentabli. To akcentē flīģeļmelnais spīdums. Stūrei un sēdekļiem ir plašas regulēšanas iespējas, tāpēc nebūs problēmu ērti iekārtoties. Arī pārredzamība ir laba. Visas modifikācijas ir teicami aprīkotas. Mīkstas plastmasas paneļi, divkrāsu apdare, kā arī hroma elementi un virkne biznesa klases līmeņa rotaļlietu paredzētas, lai „Superb” salonā nevajadzētu sūdzēties par labsajūtu. Viena no „Superb” labajām īpašībām ir montāžas kvalitāte. Salonā trokšņu līmenis samazināts līdz minimumam, pretvēja šalkoņa un ceļa troksnis ir labi apslāpēti, arī dzinēji neliek par sevi manīt.

Loža aizmugurē apgādāta ar atsevišķu „klimatu”, un vietas aizmugurējos sēdekļos ir tik daudz, cik nav nevienā citā degustētā sedanā vai hečbekā, šeit rūmes kājām ir atliku likām. Ar 1670 litru maksimālo bagāžnieka ietilpību „Superb” pārspēj lielu daļu vidējās klases universāļu.

Lielākā „Škoda” izceļas ar labu gaitas komfortu pat uz Latvijas nelīdzenajiem ceļiem. Supergarā riteņu bāze nodrošina lieliskas gaitas īpašības, līdz ar to komfortu bauda ne tikai pasažieri, kas izstiepuši kājas pagarinātajā aizmugurē, bet arī pie „Superb” stūres sēdošais. No „Octavia” un „Passat” detaļām sakombinētā „Superb” piekare gan ir diezgan pacieta, taču ļoti līdzsvarota. Sākumā likās ka „Superb” pilsētas apstākļiem vienkārši būs pārāk liels, taču izrādās, ka, pat neraugoties uz izmēriem, tas ir ļoti manevrēt spējīgs. Virsbūve sasveras minimāli, stūrēšana ir atsaucīga un tieša. Vecais „Superb” brauca mīkstāk, toties jaunais labāk sēž uz ceļa un ir ievērojami precīzāk vadāms.

„Superb” piedāvājums Latvijā sākas ar 1,8 litru TFSI turbo (160 ZS) benzīndzinēju, kurš degustācijā sevi pierādīja ne tikai kā pilnīgi pietiekams, bet pat gana jaudīgs motors dinamiskai braukšanai. Eiropā „Škoda Superb” mazākais motors ir tikai 1,4 litri, taču TSI tehnoloģija un turbokompresors paceļ jaudu līdz 125 ZS, bet 7 ātrumu DSG kārba atbrīvo vadītāju no simtiem manuālas pārslēgšanās reizēm ceļā no darba uz mājām. Latvijas „Škoda” dīleri gan nepiedāvā tik mazu motoru „Superb” limuzīnam, jo pie mums pat „Octavia” ar 1,4 motoru neskaitās nopietna mašīna. Toties par attiecīgu samaksu „Superb” pieejams motors, par kādu „Octavia” neuzdrīkstas pat sapņot — 3,6 litru V6 no „Passat R36”. 260 ZS, obligāta pilnpiedziņa, DSG ar pogām uz stūres un 6,5 sekundes līdz 100 km/h noderēs ne tikai reprezentācijas nolūkiem, bet arī lai noliktu pie vietas bavāriešu šoseju huligānus. Pilnīgs pretstats ir ekoloģiski atbildīgiem ļaudīm paredzētais „Superb Green Line”, kas ar 1,9 l dīzeli izspiež vidējo patēriņu 5,1 litri uz 100 km. Pilnpiedziņas sistēma komplektā ar ESP un kalnā braukšanas asistentu par piemaksu pieejama arī 1,8 TFSI un 2,0 TDI motoriem.

Drošības aprīkojuma līmenis ir lielisks — divi priekšējie un sānu drošības spilveni, kā arī sānu drošības aizkari un drošības spilvens vadītāja ceļgaliem. Stabilitātes kontrole ir standarta aprīkojumā. Visām modifikācijām ir dzinēja imobilaizers. „Comfort” izpildījumā „Superb” drīzāk būs liela „Octavia”, tikai ar elegantāku paneli, sešiem drošības spilveniem un gaisa kondicionētāju. „Ambition līmenī ambīcijas pieaugs līdz pat deviņiem drošības spilveniem (ceļgalu spilvenu ieskaitot) un pilnai elektropaketei, divzonu klimata kontrolei un daļējai ādas apdarei. „Elegance” līmenī ietilpst arī apsildāmi aizmugurējie sēdekļi, lielāki vieglmetāla diski, distances un lietus sensori un pilna ādas apdare. Par piemaksu var pasūtīt prezidenta cienīgu gaišu ādas salonu un visādas ekstras, pieejama arī inteliģentā apgaismes sistēma, kas variē luktura raidīto staru kūli atkarībā no ātruma un ceļa tipa, arī „Park Assist” parkošanās palīgs, kas šo garo auto pats automātiski iestūrēs stāvvietā!

Degustācijas secinājumi

„Škoda Superb”

Plusi: plašs salons un biznesa klases kvalitāte par ģimenes auto cenu, ģeniāls bagāžas nodalījuma vāka risinājums.

Mīnusi: ārienes dizains no nav īpaši pievilcīgs.

Par „Superb” pīļknābja izskatu profilā var smīkņāt, taču cenas/komforta attiecība ir nepārspējama, un svaru kausā iekrīt arī bagātīgs aprīkojums. Nav šaubu, ka „Superb” gan konstruktīvi, gan estētiski ir konservatīvs. Taču grācijas trūkumu tas kompensē ar spēcinošu pildījumu. Krietni lētāks nekā Vācijas „Premium” zīmolu piedāvātās alternatīvas, elegants un teicami nostrādāts auto ar kvalitātes garantiju, ko sniedz „Volkswagen”.

„Škoda Superb” degustācija lika brīnīties, cik nenovērtēts šis auto ir pie mums — Latvijā.

Taupības laikos, kad ministriem būtu jābrauc ar „Škoda Octavia” dienesta auto, bet pārējiem birokrātiem — ar „Fiat Albea” vai „Dacia Logan”, Prezidenta kancelejai un Saeimas autobāzei tā kā būtu laiks atcerēties par „Škoda Superb”!


Laikraksts „Diena”: Zatleram pirks melnu limuzīnu ar brūnu ādas salonu un velūra paklājiņiem  

Komentāri:

Viesis: Ollijs Garhs - 23. novembrī 2011 13:55

Nu ja Valdiš' par 80 tk nodokļu maksātāju naudu to savu izvēlēto limuzīnu tomēr nopirks, viņš pierādīs, ka pats grib dzīvot kā oligarhs un vēsturē paliks kā "zoodārza prezid."
Tas slavenais Rīkojums Nr.2 tātad bija tikai lēta poza - tautas muļķošana lai dabūtu sev deputāta vietu - nekas vairāk.

Viesis: valdim volgu - 23. novembrī 2011 15:55

šitādi konkursa noteikumi exprez-a mašīnas iegādei - tā vnk ir valsts naudas izšķērdēšana !! kur skatās "knāb-is" ???

Viesis: Ronalds - 24. novembrī 2011 15:44

Ar ko Zooatlers ir labāks par Merkeli?

Viesis: Oskars - 9. septembrī 2016 19:32

Paldies, labs raksts. Latvijai ir bijis viens sakarīgs prezidents - V.V.F., parējie pajoliņi...

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-