Frankfurte 2011 - videi draudzīgie automobiļi I
Pievienots: 19. septembrī 2011 08:51 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)
15.septembrī durvis vēra Frankfurtes Starptautiskā automobiļu izstāde, kas šogad notiek jau 64. reizi. Pastaigāsimies pa izstāžu zālēm kopā ar vācu izdevuma autonews žurnālistiem.
Audi Urban Concept Spyder ir divvietīgs automobilis, kurā vadītājs un pasažieris sēž viens aiz otra. Iekāpšana spēkratā notiek pa durvīm, kas atveras slīpi uz augšu. 3,22 m automobilim ir elektriskā piedziņa un ārpus korpusa novietoti riteņi.
Audi A8 Hybrid. Taupīgākiem jākļūst arī biznesa klases automobiļiem. Daudzos gadījumos to var nodrošināt dīzeļdzinējs, taču, piemēram, ASV pašaizdedzes dzinējs nav populārs, tādēļ risinājumu ražotāji saskata hibrīdpiedziņā. Audi A8 Hybrid kombinēts divlitru TFSI benzīna dzinējs ar elektromotoru, kas nodrošina kopējo jaudu 245 ZS un 480 Nm griezes momentu, kā arī ekonomisku degvielas patēriņu, kas ir tikai 6,4 litri uz 100 km.
Audi A2 Concept rāda, kāds nākotnē izskatīsies jau savulaik ražotais (1999.-2005.) modelis A2. Mūsdienu variants būs ekipēts ar 60 kilovatu (82 ZS) elektromotoru, kura jaudu īslaicīgi var palielināt līdz 85 kilovatiem (116 ZS). 3,80 m garajam A2 ir vienpakāpju pārnesumkārba un priekšējo riteņu piedziņa. Automašīnas maksimālais ātrums 150 km/h, bet sprinta distanci tas veic 9,3 sekundēs.
BMW i3. 3,85 m garais bavāriešu elektromobilis tirdzniecībā nonāks 2013.gadā. ražotājs ziņo, ka ar vienu uzlādi tas varēs nobraukt 150 km, bet cena ko par to prasīs būs aptuveni 40 000 eiro.
BMW i8 centīsies pierādīt, ka arī videi draudzīgie automobiļi var būt sportiski. Ar Plug-in hibrīdiekārtu apgādātais BMW i8 elektriskā režīmā var nobraukt 35 km, bet tā dinamiku apliecina fakts, ka 100 km/h sasniegšanai vajag vien 4,6 sekundes.
Chevrolet Volt Eiropas tirgū startēs jau šā gada novembrī. 41 950 eiro vērtais spēkrats tiek darbināts ar elektromotoru, kam barojas no litija jonu akumulatoriem. Videi draudzīgā režīmā iespējams veikt 80 km, bet pēc tam pieslēdzas 1,4 litru Range Extender iekšdedzes dzinējs, kas baterijas atkal uzlādē, savukārt kopējais nobraucamo kilometru skaits pieaug līdz 550 km.
Ford Evos Concept iemieso amerikāņu kompānijas nākotnes dizaina līnijas, bet piedziņai izmantota hibrīdkomplekss ar Plug-in tehnoloģiju, kas savu dzīvotspēju centīsies pierādīt sērijveida Ford C-Max Energi, kas jau 2012.gadā debitēs Ziemeļamerikā un gadu vēlāk nonāks arī Eiropā.
Infiniti Etherea. Nissan luksusa markas konstruktoru priekšstats par kompaktklases modeli, kas tirgū gaidāms 2013/14.gadā. Piedziņai Frankfurtes koncepts izmanto M35h agregātus – 245 ZS V6 benzīna motoru, kam palīdz 68 ZS elektrodzinējs.
Lexus GS450h Frankfurtē piedzīvo pasaules debiju. Toyota luksusa nodaļā būvētais hibrīda sedans aprīkots ar 290 ZS V6 un elektromotoru, kas nodrošina 343 ZS kopējo jaudu un 6,3 l/100 km degvielas patēriņu.
Mercedes Concept B-Class E-Cell Plus izmanto Range Extender principu – kad enerģijas krājumi beigušies un elektromotors vairs palīdzēt nespēj, darbu uzsāk iekšdedzes dzinējs. Mercedes kombinācija: 90 ZS elektriskā spēkstacija un trīscilindru benzīna turbo agregāts ar 68 ZS jaudu.
Mia Electric var uzņemt trīs pasažierus un ar vienu bateriju uzlādi nobraukt 90 km. Busiņa maksimālais ātrums ir 110 km/h.
Komentāri:
Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs