„MALAGUTI PHANTOM F12R” .

Pievienots: 28. jūlijā 2011 12:10 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (0)

„Malaguti” kompānijas divriteņu transportlīdzekļu ražotāja stāsts aizsākās jau tālajā 1930. gadā, kad tās dibinātājs Antonino Malaguti lika pamatus mūsdienās plaši pazīstamajam motorolleru zīmolam.

Kaut arī Latvijā šīs kompānijas produkti nav guvuši pārāk lielu popularitāti, citviet Eiropā „Malaguti” rolleri ir iemantojuši lielu cieņu šādas tehnikas lietotāju aprindās. Par tādiem modeļiem kā „Phantom”, „Firefox”, „F18 Warrior” vai „Spidermax” vismaz vienu reizi ir dzirdējuši pat tie, kam divriteņu transportlīdzekļu tēma ir visnotaļ sveša.

„Malaguti Phantom F12R” ir viens no populārākajiem kompānijas produktiem 50 cm3 rolleru klasē. Ņemot vērā, ka tas nepavisam nav no lētākajiem rolleriem, ko man gadījies redzēt, ar neslēptu interesi gaidīju testiem atvēlētā rollera ierašanos.

Vizuālais novērtējums kārtējo reizi apliecināja, ka itāliešus, lai ko arī sacītu, dizainā pārspēt ir pagrūti. „Phantom” dizainā ir apvienots gan agresīvais, gan sportiskais. Aci priecē glītās un pārdomātās virsbūves formas, nekur nerēgojas nekas lieks. Virsbūves plastikāta elementi ir rūpīgi pielāgoti cits citam. Skaisti. Mērinstrumentu elektroniskais displejs atspoguļo visu iespējamo informāciju — sākot ar to, ka braucamais ir aprīkots ar 50 cm3 šķidruma dzesēšanas dzinēju (tieši tā, nekādas kļūdas šeit nav), un beidzot ar braukšanas ātrumu (pēc izvēles kilometros vai jūdzēs), dzesēšanas šķidruma temperatūru, degvielas daudzumu bākā, kopējo un dienas noskrējienu, gaisa temperatūru (gan C gan F), maksimālo sasniegto ātrumu, laiku, akumulatora izlādēšanos un apļa laiku, ja esat nodomājuši pievērsties sportam. Iespaidīgi, vai ne? Tradicionālās signāllampiņas — pagrieziena rādītāju indikators, eļļas spiediens, dzesēšanas temperatūra — arī atrodas savās vietās un ir labi pamanāmas.

Ņemot vērā, ka rollers ir taisīts ar „rezervīti”, „Phantom F12R” ir aprīkots ar vispārējām gaismām, kas izgaismo ceļu (tam standartā nav nedz tuvo, nedz tālo gaismu, kaut kas vidējs), mērinstrumentu panelī tam ir iebūvētas tuvo un tālo gaismu indikācijas, ja lietotājs vēlēsies ar tādām aprīkot savu braucamo.

Tas ir aprīkots ar elektrisko starteri un papildus uzstādītu kikstarteri, lai akumulatora izlādēšanās gadījumā braucamais nepārvērstos par stumjamo īpašumu.

Ir padomāts arī par praktiskām lietām — uz kāju nodalījuma (apzīmēsim to tā) priekšējā paneļa atradusies vieta āķītim, uz kura var pakārt iepirkuma maisiņu vai nelielu plakanu somu, blakus zem dekoratīvās uzlikas paslēpies drošinātāju panelis un „piepīpētājs”, lai vajadzības gadījumā uzlādētu mobilo telefonu. Kā jau ierasts, zem sēdekļa ir atvēlēta vieta ķiverei. Rollers ir kompakts, bet tajā pašā laikā ergonomiski pārdomāts braucamais. Es ar saviem 180 cm diezgan brīvi jutos uz „Phantom”. Komforts papildināts ar ļoti labu manevrētspēju, kas padara „Phantom 12R” par tīri jauku pārvietošanās līdzekli.

Nedaudz pabraucot ar „Malaguti Phantom 12R”, ar savu motožurnālista galveno darbavietu jutu, ka kaut kas šajā mazulī nelīmējas kopā. Priekšā jau standartā ir uzstādīta „Paioli” teleskopiskā dakša, tam ir abu riteņu disku bremzes un armētas bremžu šļauciņas. Kam tas viss, ja maksimālais ātrums ierobežots — 50 km/h?

Apbrīnas vērta šasija — rāmis, kuru tā stingro parametru dēļ varētu pielīdzināt visai laba motocikla rāmja cietības parametriem, — un flegmātisks dzinējs rollera vispārējā kopainā pārāk spēcīgi disharmonēja. Domāju, ka pat nespeciālists nekavējoties saprastu, ka šasija ir projektēta kaut kam daudz nopietnākam.

Iedziļinoties konkrētā modeļa tehniskajās niansēs, pamazām sāka iezīmēties tās smalkās viltības, kuru dēļ šis modelis arī ieguvis savu popularitāti.

Jā, dzinējs ir ļoti mierīgs — kamēr sasniegsiet 50 km/h, paspēsiet izlasīt avīzē jaunākās ziņas. Tā dinamikā nav ne mazāko agresijas pazīmju, mierīgs, paklausīgs, bez izteiktām jaudas izpausmēm, par spīti tam, ka dzinējs ir divtaktu. Lieta tāda, ka šīs klases rolleriem ir ārkārtīgi drastiski noteikumi, lai tos vispār varētu laist pārdošanā. Ņemot vērā, ka galvenā šādu transportlīdzekļu auditorija ir jaunieši, mājsaimnieces vai cilvēki, kuriem ir vienkārši apnicis mīt pedāļus velosipēdam un gribas pārvietoties ar komfortu, ražotāji ir spiesti ierobežot šo dzinēju spējas.

Ja jau tā, kādēļ tieši rolleru ātrbraukšanas fanu vidū „Phantom F12R” ir tik ļoti iecienīts?

Lieta tāda, ka diezgan daudzus rollerus var uztūnēt diezgan nopietni, tiek mainīti dzinēju bloki, paši dzinēji, pastiprināti rāmji, mainītas piekares utt. Beigu beigās īsti pat nevar saprast, no kāda rollera konkrētais eksemplārs uzmeistarots.

„Malaguti” savukārt piedāvā jau gatavu „bāzi” (lūk, arī atbilde par ne pārāk zemo cenu). Dzinējs „bāzē” ir tieši tāds pats, kādu izmanto sacensībās, tādēļ, lai atbrīvotu „nožņaugtos zirgus”, nebūs nepieciešama nejēdzīgi dārga pārbūve. Turklāt atšķirībā no Ķīnas „kloniem” ražotne atrodas Eiropā, kas nozīmē to, ka ar rezerves daļu piegādes operativitāti problēmu nebūs.

Ja rolleram nomainītu aizmugurējo amortizatoru (standarta izpildījumā tas ir vairāk orientēts uz komfortu), tad — domāju — šasija bez problēmām spētu tikt galā ar līdz kādiem 150 cm3 „uzpūstu” dzinēja jaudu, kas kopsummā varētu pārvērst visnotaļ mierīgo rolleru par diezgan monstrozu braucamrīku, kuram bez nopietnas sagatavošanās nemaz nedrīkstētu sēsties virsū. Ņemot vērā šīs tehnikas lielo popularitāti un neaptveramo tūninga elementu piedāvājumu, šā mazuļa pilnveidošanas robežas ir spējīga noteikt tikai īpašnieka fantāzija un maka biezums.



„Malaguti  motoroleru un motociklu importētājs Latvijā.

Malaguti autorizētais motoserviss.

Max Moto veikals Brīvības gatve 224/5, Rīgā.

Tel: 67817817



 www.maxmoto.lv


Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-