Ekipējuma tests — ķivere „Schuberth C3”

Pievienots: 8. jūlijā 2011 20:30 | Autors: Ronalds Cimoška, laikraksts "AutoInfo" | Komentāri: (6)

Reizē ar motociklu tēmas aizsākšanu pagājušajā gadā „AutoInfo” iespēju robežās centīsies informēt savus lasītājus arī par katra motociklista neatņemamu dzīves sastāvdaļu — moto ekipējumu.


Šoreiz iepazīstināsim ar Latvijā ne pārāk izplatītu, bet pasaulē labi pazīstamu Vācijas ķiveru ražotāja „Schuberth” produkciju, konkrēti — ar C3, vienu no šīs firmas iecienītākajiem motoķiveru modeļiem. C3 ir tā sauktā „flip-up” tipa ķivere jeb — ķivere ar paceļamo žokli.

Kā uzsver ražotājs, C3 ir jaunāko ražošanas metožu un pētnieciskā darba rezultāts, kas apvieno sevī sporta ķiveru aerodinamiskās un trokšņu samazināšanas funkcijas, kā arī atvērtā tipa ķiveru lietošanas ērtumu un funkcionalitāti.

Ne velti „Schuberth” ķiveres ir iemantojušas augstas kvalitātes un drošības produkta slavu, tādēļ „AutoInfo”, veicot C3 testu, nolēma vērtēt šo ķiveri, pievēršot pastiprinātu uzmanību detaļām.

Ja esat nolēmuši iegūt savā īpašumā „Schuberth C3” modeļa ķiveri, izvērtējiet, kādā jomā tās tiks izmantotas. Ja esat sportists, šāda ķivere jums diez vai būs labākais risinājums, tam piemērotākas būs tieši sportam paredzētās ķiveres, savukārt tad, ja jūs dodat priekšroku ikdienas lietošanas ērtumam un funkcionalitātei — C3 būs tieši tas, kas vajadzīgs. Tieši lietošanas ērtums piesaista C3 pircējus.



Uzvelkot ķiveri galvā, pārsteidza polsterējuma izvietojums ķiveres iekšpusē. Radās priekšstats, ka ķivere ir izgatavota tieši lietotājam. Mīksts materiāls cieši (bet ne nospiedoši) piekļāvās galvai, neizraisot nekādu diskomfortu. Nebija nekāda „ienēsāšanas” perioda (jūs jau zināt slaveno pārdevēju frāzi: „Tas nekas, ka sākumā spiež, tā tam ir jābūt…”), nekādu „kāmīša” vaigu vai saspiestu ausu, tā vienkārši labi derēja. Iespējams, ka tā nav pati svarīgākā ķiveres funkcija, bet, ja pat pēc braukšanas veselu dienu, noņemot ķiveri, jums seja un ausis ir tieši tādas pašas kā pirms ķiveres uzvilkšanas — viena no svarīgākajām gan. Turklāt, arī braucot ātrāk par 100 km/h, ķivere nekūļājas, nemēģina uz galvas apgriezties otrādi un jūs nožņaugt. Ievērības cienīga ir ķiveres aerodinamiskā stabilitāte, tai praktiski nav „ceļošā” efekta. Kompānija „Schuberth” ir viena no nedaudzajām ķiveru ražotājām, kurai ir savs „vēja tunelis”, un, kā var spriest pēc C3 testa, bez darba tas nestāv.



Lai pēc iespējas vairāk samazinātu vēja radīto trokšņu līmeni, ķivere ir aprīkota ar atsevišķu membrānu žokļa rajonā, kuras uzdevums ir pēc iespējas pilnīgāk nosegt trokšņus radošos tukšumus ķiveres apakšējā daļā. Pirmajā testa dienā kaut kas īsti nesaskanēja — „Schuberth” apgalvo, ka C3 ir klusākā ķivere savā klasē, taču realitātē trokšņu līmenis bija virs vidējā. Nācās ņemt rokā lietošanas pamācību un noskaidrot, kas par lietu. Nu jā, izrādās, ka pirms lietošanas dažkārt labāk ir palasīt, ko raksta ražotājs. Atlika piecelties kājās, un ķivere kļuva krietni klusāka. Izrādījās, ka motocikla vējstikls radīja tik spēcīgu gaisa virpuli, ka ķiverei vienkārši nebija iespēju normāli strādāt. Šo ķiveri iesaka arī tūrisma vai sporta/tūrisma motociklu vadītājiem. Zinot šā tipa motociklu vēja aizsardzības līmeni, vadītājs acīmredzot jutīsies, kā braucot automašīnā.

„Atvāžamais žoklis” ir ļoti viegli un vienkārši lietojams. Ar rokas īkšķi „žokļa” priekšējā daļā ar kustību „no sevis” tiek nospiests slēdzeņu atbrīvošanas mehānisms un, turpinot šo pašu kustību, atvērts uz augšu. Tikai neaizmirstiet, ka šādā stāvoklī jūs kļūstat par 8 cm garāks, citādi, ejot iekšā pa durvīm, nepārtraukti veiksiet ķiveres izturības pārbaudes. Tikpat vienkārši „žoklis” atgriežas sākotnējā pozīcijā. Nedaudz paeksperimentējot, secinājām, ka pašu drošības labad „žokļa” fiksēšanu labāk veikt ar divām rokām — ar vienu pieturam ķiveres pakauša daļu, ar otru — fiksējam (tam jānotiek ar nelielu aizslēdzējmehānisma klikšķi) „žokli” sākuma pozīcijā. Ja pirms „žokļa” pacelšanas jūs bijāt atvēris stiklu — par to nav jāuztraucas. Vienā brīdī mehānisms stiklu fiksē vertikālā pozīcijā un gaida savienošanos ar „žokli”, tādā veidā pilnībā izslēdzot tā netīšu sabojāšanu pret ķiveres korpusu.

Ķiverei, kā likās sākumā, bija pavisam nevajadzīgs nieciņš, kas vēlāk izrādījās ļoti ērts palīgs ķiveres noņemšanā. Pie siksnu aizdares mehānisma mēlītes bija piešūta neliela, stingra auduma „ļipiņa”. Atsprādzējot ķiveri, nav nepieciešams ar cimdos ģērbtu roku mēģināt aizķert aizdares mēlīti, vienkārši pavelciet aiz „ļipiņas”, un ķivere tiks atsprādzēta.

Arī stiklam abās pusēs ir izveidoti izvirzījumi, lai to varētu atvērt gan ar labo, gan kreiso roku, turklāt ķivere ir aprīkota ar „Pinlock” pretaizsvīšanas uzliku, kas ir neatsverams ierocis cīņā par braukšanas drošību. Ķiveres dizainā ir iekļauts vēl kāds pasīvās drošības elements. Pat ar „aizvērtu” žokli braucējam saglabājas aptuveni 1800 redzes leņķis, tas ir diezgan liels bonuss. Neskatoties uz to, ka ķivere faktiski sastāv no divām daļām, tā atbilst visstingrākajiem drošības standartiem.

Parasti ķiverēm ir kāds neliels, bet ne pārāk parocīgs sīkums — ne vienmēr ērta ir cīņa ar sauli. Parasti ar šo problēmu cīnās, vadājot līdzi vēl vienu aizsargstiklu. Dienā — melnu vai „spoguli”, naktī — caurspīdīgu. „Schuberth” nolēma atteikties no šādas neērtas vēl viena stikla vadāšanas līdzi un nolēma šo jautājumu atrisināt visai vienkāršā un parocīgā veidā — iebūvējot ķiverē kvalitatīvas, nolaižamās saulesbrilles, kas, arī braucot tieši pret sauli, lieliski pildīja savu uzdevumu un nevienu brīdi neradīja nepieciešamību pēc balta spieķīša, ar kuru uztaustīt ceļa malu.

C3 ķiverei ir samērā vienkārša, bet ļoti efektīva ventilācijas sistēma, kas sastāv no vairākām kombinācijām.

1. Stikla pozīcija pilsētas režīmā. Pilnībā nolaižot aizsargstiklu, apakšējā daļā tiek atstāta 2 mm sprauga, pa kuru ieplūst svaigs gaiss. Ja nevēlaties šāda veida ventilāciju, spēcīgi nospiediet stiklu uz leju un tas ar klikšķi noslēgsies pilnīgi, izslēdzot neparedzētu stikla atvēršanos vēja spiediena dēļ.

2. „Žoklī iemontējamā ventilācijas klapīte, ja ar stikla ventilāciju nepietiek. Te viss ir vienkārši: nospiežam apakšējo daļu — atveram, augšējo — aizveram. Papildus jau minētajam šo ventilāciju var kombinēt ar stikla ventilāciju.

3. Ķiveres augšējā ventilācija. Brutāli vienkārša un ārkārtīgi iedarbīga funkcija. Iesakām izmantot tikai karstās dienās. Gaisa plūsmas novirzīšana notiek tik efektīvi, ka spēj atdzesēt pat pašus lielākos karstgalvjus.

 Starp citu, C3 ķiverei ir arī modifikācija „Lady”, kas paredzēta daiļajam dzimumam. Nē, tai nav atsevišķa nodalījuma matiem vai bizei, toties ir īpaša materiāla polsterējums, kas ir noturīgs pret kosmētiku.

Visām ķiverēm ir pretalerģisks un mazgājams polsterējums.



„AutoInfo” verdikts: ja, izvēloties ķiveri, jūsu galvenie mērķi ir kvalitāte un lietošanas ērtums, „Schuberth C3” ir jūsu izvēle.

"Schubert"  oficiālais pārstāvis Latvijā- SIA "Motoland".

Rīgā, Dzirnavu iela 121  tel.:29255587

www.motoland.lv







 

Komentāri:

Viesis: Setup - 9. jūlijā 2011 11:13

Droši vien, ka ir laba. Tikai tā cena...Saprotu, ka labas lietas lēti nemaksā, bet nu tomēr:)

Viesis: juris - 9. jūlijā 2011 13:34

un kur tad ir tā cena? Grūti bija uzrakstīt?

Viesis: juris - 9. jūlijā 2011 13:37

Nu tā kā pārdevējs izvēlējās nepublicēt savu cenu - jāmeklē vien internetā:
Lūk vācu interneta veikalā pa 450 + 10 EUR ar visu piegādi
http://ej.uz/shub

Ronalds - 10. jūlijā 2011 13:55

Pie mums cena tāda pati.

Atvars - 11. jūlijā 2011 14:21

Sev ķieveri internetā nopirku tikai ar trešo piegājienu. Katram ražotājam tie izmēri atšķiras. Ja jāpērk dārga manta, tad labāk bodē un atlaidi jau vienmēr varēs sarunāt :P

Viesis: Renars - 12. jūlijā 2011 15:14

Pirku Motolandā, gan sev, hgan kundzei. Pirms tam man bija Arai. C3 tiešām ir ļoti laba ķivere, salīdzinoši ērta, klusa, nolaižamais saulessargs arī laba fīča. Savai kaskai ieliku vēl SCR bluetooth sistēmu. Strādā labi - savienoju ar iPhone un var gan pa telefonu runāt, gan arī mūziku strīmot bez vadiem. Skaņa visnotaļ laba. Pati sistēma regulē skaļumu atkarībā no ātruma un apkārtējiem trokšņiem. Ir arī FM radio, bet atlāti runājot, tas iesako. Skan labākajā gadījumā tikai mono variantā un pie tam sūdīgi. Kopumā - rekomendēju.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-