Degvielas sistēmas un sprauslu tīrīšana

Pievienots: 29. jūnijā 2011 19:16 | Autors: Kaspars Bergmanis, "AutoInfo" | Komentāri: (4)

Aizsērējušu karburatoru varēja izjaukt, izpūst ar saspiestu gaisu un doties ceļā, bet izjaukt benzīna vai dīzeļa dzinēja degvielas sistēmu bez vajadzīgajām zināšanām un instrumentiem diez vai izdosies. Tehnisko apskati lielā CO izmešu dēļ bieži vien iziet nevar tie automobiļi, kuru degvielas sistēma ir „aizaugusi”. Par problēmām degvielas sistēmā liecina pieaugošais degvielas patēriņš, vibrācija, nevienmērīga dzinēja darbība.

Tie laiki, kad automobiļa iekšdedzes dzinēju aprīkoja ar karburatoru, jau ir pagātne. Daudzi laikraksta „AutoInfo” lasītāji saviem padomju laiku spēkratiem ir jaukuši karburatorus, regulējuši degvielas līmeņus, ar pumpi pūtuši aizsērējušās dīzes. Mazs smilšu grauds, kurš iekļuvis karburatora dīzē, varēja sagādāt daudz nepatīkamu brīžu.

Pagājušā gadsimta deviņdesmitie gadi automobiļu dzīvi radikāli mainīja — karburatorus aizstāja degvielas iesmidzināšanas sistēmas. Automobiļi kļuva jaudīgāki un krietni ekonomiskāki. Par degmaisījuma daudzumu un kvalitāti rūpējās virkne elektrisku ierīču — sākot no degvielas sprauslām līdz skābekļa (lambda) zondēm. Visu informāciju par patērēto degvielas, gaisa daudzumu, dzinēja temperatūru un apgriezieniem saņem dzinēja vadības bloks, kurš arī nosaka motora darba ritmu.

Aizsērējušu karburatoru varēja izjaukt, izpūst ar saspiestu gaisu un doties ceļā, bet izjaukt benzīna vai dīzeļa dzinēja degvielas sistēmu bez vajadzīgajām zināšanām un instrumentiem diez vai izdosies. Tehnisko apskati lielā CO izmešu dēļ bieži vien iziet nevar tie automobiļi, kuru degvielas sistēma ir „aizaugusi”. Par problēmām degvielas sistēmā liecina pieaugošais degvielas patēriņš, vibrācija, nevienmērīga dzinēja darbība.

Kādēļ aizsērē degvielas sistēma?

Galvenā problēma, kuras dēļ sāk niķoties degvielas sistēma benzīna un dīzeļa automobiļiem, ir degvielas kvalitāte. Zemas kvalitātes degviela, kondensāts, kurš rodas degvielas bākā un veicina koroziju.

Degvielas ražotāji mūsu tirgū piegādā degvielu, kurai parasti pievieno lētākas piedevas, lai palielinātu oktānskaitli un pārdotu kā augstākas klases degvielu. Darvas saturs degvielā arī pārsniedz Eiropas prasībās noteikto, kas noved pie liela daudzuma ogļūdeņraža un darvas nogulšņu veidošanās degvielas sistēmās un sadegšanas kamerā. Laika gaitā uzkrājas tik daudz nogulšņu, ka atsevišķos režīmos tiek novērotas darbības nepilnības un kopumā samazinās dzinēja jaudas atdeve. Turklāt lielā nogulšņu daudzuma klātbūtne rada kustīgo daļu mehānisku nodilumu. Pirmām kārtām „cieš” virzuļu grupas vai vārsti, kas krietni ietekmē dzinēja kalpošanas laiku, palielinot degvielas patēriņu un dzinēja eļļas izlietojumu.

Arī zemas kvalitātes un laikus nenomainīts degvielas filtrs var būt par iemeslu tam, ka degvielas iesmidzināšanas sprauslas sāk daļēji pildīt savas funkcijas.

Otra problēma, kuru visu laiku cenšas atspēkot, ir 5% biodegvielas piejaukums degvielai. Faktiski šobrīd nevar nopirkt degvielu, kurā nebūtu biodegvielas piejaukuma. Un mums atliek vien minēt, vai 5% biodegvielas piejaukums nerada mums — autobraucējiem — liekus izdevumus, remontējot bojātās degvielas sistēmas un dzinējus?

Kā iztīrīt degvielas sistēmu?

Rīgā, Artilērijas ielā 48, atrodas specializēts automātisko transmisiju remonta centrs „Silver Crown”, kurš pazīstams ar to, ka uzņēmumā prot labot modernas automātikās ātrumkārbas un specializējas arī degvielas sistēmas tīrīšanā.

Andrejs Saveļjevs , SIA „Silver Crown” direktors:

„Paplašinot sava uzņēmuma darbību, mēs iegādājamies „Liqui Moly JET CLEAN” degvielas sistēmas tīrīšanas stendu, apmācījām meistarus strādāt ar šo ierīci. Vācu koncerns „Liqui Moly” Latvijā ir pazīstams ar savām kvalitatīvajām smērvielām, degvielas piedevām un auto kosmētiku.”

Kā darbojas degvielas sistēmas tīrīšanas stends?

Vispirms no auto degvielas bākas tiek izsūknēta visa degviela (tāpēc mēs lūdzam, lai klienti pie mums nebrauc ar pilnu degvielas bāku). Degviela tiek sūknēta caur filtriem un pēc procedūras tiek ielieta atpakaļ auto bākā.

Kad degviela no bākas ir izsūknēta, tur tiek ielieta speciāla „Liqui Moly BENZIN-SYSTEM-REINIGER” ķīmija, kura mazgā degvielas bāku, sūkni, sprauslas un ieplūdes kolektorus. „Liqui Moly” ir izstrādājis ķīmiju, kura paredzēta gan dīzeļa, gan benzīna dzinējiem. Strikti ir jāievēro lietošanas instrukcija.

Dīzeļa dzinēja sprauslas tiek tīrītas, dzinējam darbojoties, bet benzīna sprauslas tiek atslēgtas un pieslēgtas stenda vadībai ar speciāliem adapteriem. Benzīna dzinēja sprauslas galā ir smalks siets; lai iztīrītu sprauslu, stends skalo un tad līdzīgi kā putekļsūcējs sūc sevī.

Procedūra atkarībā no auto sarežģītības pakāpēs aizņem no vienas līdz trim stundām. Pēc tīrīšanas ir jānobrauc 15 km, un tad visa ķīmija, kura sakrājusies cauruļvados, kolektoros un izplūdes sistēmā, būs izstrādājusies un jutīsiet reālas pārmaiņas sava auto dzinēja darbībā.

Kādus mezglus tīra „Jet Clean” stends?

Benzīna dzinējiem:

Attīra visu degvielas sistēmu — no bākas līdz sadegšanas kamerai.

Izšķīdina un novērš piesārņojumu.

Izšķīdina stipri piedegušas nogulsnes uz sprauslām.

Attīra gaisa ieplūdes droseles vārstu un AGR.

Atsūknē piesārņotu degvielu no bākas.

Attīra/filtrē degvielu un atdala ūdeni.

Uzlabo izplūdes gāzu sastāva rādījumus (CO; HC...).

Risina daudzas problēmas, darbinot aukstu dzinēju (nevienmērīga tukšgaita, jaudas samazināšanās, liels degvielas patēriņš).

Paredzēts visiem dzinēju veidiem — gan karburatoru, gan inžektoru.

Dīzeļa dzinējiem:

Samazina „melno dūmu” emisiju un sodrēju izmešus.

Optimizē, uzlabo aizdedzi un jaudu.

Izmazgā visu degvielas sistēmu, ieskaitot sūkni un sprauslas.

Izšķīdina un novērš piesārņojumu.

Nepieļauj un novērš sprauslu adatu bojājumus.

Paredzēts visiem dīzeļdzinējiem ar tradicionālo un tiešo iesmidzināšanu.




Cik bieži jātīra sprauslas un cik tas maksā?

Ja jūtat, ka dzinējs „nevelk”, vibrē, pieaudzis degvielas patēriņš — droši varat ar mums sazināties. Ja sprauslas mūžs ir galā, tad mazgāšana neko nedos, bet vairumā gadījumu pēc tīrīšanas motors sāk strādāt tā, kā viņam ir jādarbojas. Pēc tam, kad degvielas sistēma ir iztīrīta, mēs rekomendējam degvielai pievienot „Liqui Moly”  degvielas piedevas, kuras tīra un eļļo benzīna un dīzeļa sprauslas, kā arī sūkņus, kas pagarinās šo dārgo mezglu mūžu.

Degvielas sistēmas tīrīšana dīzeļa dzinējiem maksā Ls 70, bet benzīna — Ls 60.

 

Komentāri:

Atvars - 1. jūlijā 2011 16:23

Ļoti interesanta un pamācoša galerija- kā izņemt un iztīrīt sprauslas BMW 530D ar dīzeļa dzinēju. Faktiski, ja regulāri kopj sava a/m degvielas sitēmu- šāds čakars ir lieks.
http://www.bmwpower.lv/member_gallery.php?gal_id=7024

Viesis: hohma - 7. jūlijā 2011 19:17

sprauslu tirisana, degvielas piedevas, briinumkartridzi degvielas bākā, degvielas jonizeetaaji, uzlabotāji, skiidinaataaji, )))))))))))) ...atļaujiet ierēkt...

Viesis: dizeluserviss - 8. augustā 2013 11:38

Brīnumu nav un cik pareizi strādā dīzeļu sprauslas vai sūknis,vai ir nepieciešams remonts var pateikt tikai pārbaude uz precīza stenda ko veic specializētais dizeluserviss.

Viesis: nujaa - 19. februārī 2016 13:03

šīs serviss ar to vairs nenodarbojās.Kur var istīrīt degvielas sistēmu?

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565