GAZ- 14 "Čaika"

Pievienots: 25. septembrī 2009 18:22 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (0)

1977. gada 14. oktobrī Gorkijas autorūpnīcā no konveijera noripoja pirmais GAZ- 14 Čaika automobilis.Tieši šim modelim pirmo reizi visā GAZ kompānijas vēsturē parādījās disku bremzes, dzinēja vārstu hidroizspiedēji, lukturu tīrītāji, elektriskās durvju slēdzenes.


 Septiņvietīgais auto atšķīrās ar augstu tehnisko līmeni un komfortu. Automātiskā pārnesumkārba, bremžu un stūres pievada pastiprinātāji, gaisa kondicionēšana un efektīga trokšņu izolācija, pasažieriem un vadītājam nodrošināja īpaši komfortablus apstākļus. Pateicoties veiksmīgai liela izmēra riepu un piekares saderībai, speciāli izstrādātiem amortizatoriem un garajai mašīnas riteņu bāzei, brauciens ar GAZ-14 bija līgans un maigs. Salons tika apsildīts ar trim sildītājiem, kas bija iebūvēti dzinēja dzesēšanas sistēmā. Tā kā auto nebija izteiktu sliekšņu, bet durvju ailes bija plašas, tajā bija viegli iekāpt un izkāpt.



Čaika kļuva par savdabīgu jaunu konstrukciju, materiālu un tehnoloģiju izmēģinājumu poligonu. Tieši šim modelim pirmo reizi visā GAZ kompānijas vēsturē parādījās disku bremzes, dzinēja vārstu hidroizspiedēji, lukturu tīrītāji, elektriskās durvju slēdzenes, slēgtā dzesēšanas sistēma, kurai izmantoja antifrīzu un radiatora elektroventilatoru, divu pakāpju bremžu pastiprinātājs, enerģiju slāpējoši salona apdares paneļi, apsildāms aizmugures stikls. Sarakstu papildināja elektriskie stikli, inerces drošības jostas, augstākās klases stereo magnetola ar papildu vadības pulti, kas paredzēta aizmugures pasažieriem.


GAZ-14 tika uzstādīts V veida 8 cilindru dzinējs ar 220 ZS jaudu, kas ļāva sasniegt 175 km/h.


Lielākā daļa GAZ-14 bija četrdurvju virsbūve ar trijām sēdekļu rindām. Pēc specpasūtījuma automobilim uzstādīja stikla sienu, kas nodalīja pirmo rindu no pasažieriem.


Pēc Aizsardzības Ministrijas pieprasījuma tika izgatavota Čaika atklātā versija, kas saucās GAZ- 14- 05 un bija paredzēta karaspēka parāžu pieņemšanai.


Diemžēl, GAZ- 14 Čaika tika ražots salīdzinoši īsu laiku - tikai 11 gadus. Perestroikas kampaņas laikā, cīnoties ar privilēģijām, prestižā modeļa ražošana tika pārtraukta 1988.gadā.


Pavisam Gorkijas autorūpnīca paspēja izlaist 1114 šī modeļa eksemplārus.

Video:

http://youtu.be/TwXs1wlVN7c

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-