„Opel Meriva” degustācija

Pievienots: 19. maijā 2011 14:16 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (5)

Par tēmu „Laimīgas ģimenes formula” ir sarakstītas neskaitāmas grāmatas, zinātniskie darbi un raksti sieviešu žurnālos. Mēs uzskatām, ka neliela šīs formulas sastāvdaļa ir arī ģimenes vajadzībām ideāli piemērots automobilis.


 

Laimīgas ģimenes formula

XXI gadsimtā pasaulē dominē rūpes par apkārtējās dabas tīrību un fosilās degvielas ierobežoto rezervju saglābšanu. Pat Baraks Obama sola pieradināt amerikāņus pie mazlitrāžas automobiļiem, arī Latvijas ciešā saistība ar Eiropu liek domāt, ka jau vistuvākajā laikā arī pie mums ar likumu tiks noteikts tāds transporta nodoklis, kura lielums būs atkarīgs no auto izmešu daudzuma. Tātad arī Latvijas iedzīvotāji būs spiesti pieņemt eiropiešu zaļo domāšanu, un ekoloģiski atbildīgs dzīvesveids arī šeit kļūs par vienu no laimīgas ģimenes formulas sastāvdaļām. Katrā ziņā jaunā paaudze šīs lietas jau šodien saprot labāk. Cilvēku un transportlīdzekļu pārpildītā lielpilsētā, kur sastrēgumstundās satiksmes plūsma kustas gliemeža gaitā vai vienkārši stāv uz vietas, ikviens skolēns tētim nopietni paskaidros, ka nav jēgas bezmērķīgi svilināt degvielu, sēžot lieljaudas automobiļa salonā. Jo videi draudzīgāki un lietderīgāki ir daudz modernāki mazlitrāžas automobiļi. Atrunas, ka visai ģimenei tur vietas nepietiek, neiztur kritiku, jo jau labu laiku autotirgū ir nopērkami mikroveni. Tās ir mašīnas, ko ikdienas vajadzībām iegādājas ģimenes cilvēki, kam mazās klases automobiļi liekas par mazu, bet miniveni — par lielu.



Pateicoties modernajām tehnoloģijām, dažādiem dzīves gadījumiem piemērotu mašīnu iespējams uzbūvēt pēc ārējiem izmēriem vēl mazāku nekā lielu popularitāti ieguvušu kompaktvenu, tātad arī lētāku iegādē un ekspluatācijā. Tā radās mikroveni. Diemžēl sākumā konstruktoru tieksme ierobežota izmēra virsbūvē izveidot maksimāli ietilpīgu salonu radīja savstarpēji līdzīgas kastītes uz riteņiem. Par laimi, nu jau vairākus gadus mikrovenu jaunākie modeļi neizskatās pēc braucošām kurpju kastēm, tie kļuvuši vizuāli baudāmāki, radikāli uzlabojot arī pasažieru komfortu, taču to galvenā vērtība joprojām ir balstīta uz pragmatiskiem apsvērumiem, ņemot vērā ietilpību, salona transformācijas iespējas, degvielas ekonomiju un piemērotību ģimenes vajadzībām. Šā segmenta automobiļi ir savdabīgs svaigu ideju īstenošanas poligons, kurā katrs ražotājs izvēlas atšķirīgu pieeju un netradicionālus risinājumus. „Opel” dizaineri un konstruktori šajā savdabīgajā sacensībā allaž bijuši starp vadošajiem. 2003. gada sākumā uzbūvēto pirmās paaudzes „Opel Meriva” varam uzskatīt par Eiropas mikrovenu pionieri. Iespējams, ka „Hyundai Matrix” parādījās nedaudz agrāk, taču tieši „Meriva” kļuva par tirgus līderi un pārvilināja tos autopircējus, kuriem tuva bija minivenu ideja un nebija iebildumu pret mazākiem izmēriem. Vēlāk uz mazauto bāzes minivenus sāka būvēt arī citi ražotāji. 2004. gadā izmēros vēl mazāku mikrovenu „Modus” izlaida „Renault”, 2006. gadā parādījās arī pie mums degustētais „Nissan Note”. Pēdējā gada laikā mikrovenu pulciņš ir papildinājies ar „Citroen C3 Picasso” un arīdzan ar „Kia Venga”, kā pēdējā tam pievienojusies pavisam jaunā „Meriva”, kura pasaules pirmizrādi piedzīvoja 2010. gada Ženēvas autošovā.



Ne vienmēr mikrovenu pērk ar mērlenti rokās. Uzlūkojot ģimenes auto, arī acīm vajadzīgs kāds prieciņš. Nenoliedzami, jaunā „Opel Meriva”, pateicoties pazīstamajām līnijām no jaunās paaudzes „Insignia” un „Astra”, šķiet pievilcīgāka kā jebkad agrāk. Tiešām — šie lukturi un šīs radiatora restes smaids runā „Opel” dizaina jaunajā valodā. Jaunā „Meriva” ir zemāka nekā tās priekštece, kas bija veidota uz „Corsa” bāzes. Tagad „Meriva” ir garāka un platāka un tai ir daudz kopīga ar izmēros lielāko „Zafira”. Jāpiebilst, ka jaunā „Meriva” vairs nav veidota uz „Corsa” bāzes, tai ir izveidota pašai sava platforma, no lielākās māsas „Zafira” adaptētas piekares un stūres iekārta. „Meriva” ārējie izmēri (garums 4288 mm, platums 1812 mm, augstums 1615 mm, riteņu bāze 2644 mm) liecina, ka „Meriva” starp tiešajiem konkurentiem ir kļuvusi par izmēros prāvāko mikrovenu. Pats drosmīgākais dizaina risinājums „Merivai” ir izliekums sānu logu līnijā, kas ne vien piesaista uzmanību aizmugures durvīm, bet arī nodrošina, lai aizmugurē sēdošajiem būtu vairāk gaismas un plašāks skats. Tiesa, šis sānu logu līnijas zigzags drīzāk atgādina franču dizaina stilu. „Meriva” ir padevusies ne tikai ļoti glīta, bet arī izaicinoši jautra, kas pavisam nesen „Opel” mašīnām nemaz nebija raksturīgi. Bet vai gan ikdienā lietojamā auto izskats nevar kļūt par vienu no laimīgas ģimenes formulas sastāvdaļām?



Iesēžoties „Meriva” salonā, interjerā atklājas negaidīts plašums — sēdekļi ir augsti, taču pat gara auguma cilvēkam virs galvas ir branga „platmales rezerve”. Interjera gaisotne nomierina. Aizverot automašīnas durvis, ārpusē paliek satraukums un stress, bet salonā valda miers un harmonija. Omu uzlabo gaismas pārpilnība, plašums un ērtie sēdekļi. Pievilcīgs paneļa iekārtojums, laba pārredzamība, stūres augstuma un dziļuma regulēšanas iespējas nodrošina vadītājam teicamu darba vietu. Te daudz kas jau ir ļoti pazīstams, trīsspieķu stūre un mērinstrumentu panelis ir tieši tādi paši kā „Astra” un „Insignia”, lai gan priekšējā paneļa arhitektūra būtiski atšķiras, arī viduskonsoles risinājums nekur tālu nav jāmeklē. „Meriva” piemīt visiem miniveniem raksturīgās īpašības, kas salīdzinoši mazajos gabarītos ļāvušas iegūt respektējamu dzīves telpu. No grīdas augstu novietotie sēdekļi ar stāvu sēdpozīciju atbrīvo papildu telpu otrās rindas pasažieriem. Aiz 1,88 m gara autovadītāja pasažieris nejūtas kā sprostā. Vietas ceļgalu zonā ir neparasti daudz, taču salona viducī līdz pat pakaļējam sēdeklim iestiepjas „FlexRail” sliedītes, pa kurām plašā amplitūdā var bīdīt funkcionāli ērti izmantojamu elkoņbalstu, ļaujot katram šoferim organizēt viduskonsoli atbilstoši savām vēlmēm un vajadzībām. Protams, šāds risinājums kļuvis iespējams, tikai ieviešot elektronisko stāvbremzi un maksimāli uz priekšu pārceļot ātrumpārslēga sviru. Tiesa gan, atbīdot šo vidusboksu līdz galam, aizmugurē pa vidu sēdošajam kājas vairs nav kur likt. „Meriva” aizmugures sēdeklis ir sadalīts trīs atsevišķos moduļos, kas pa daļām ir bīdāmi pa sliecītēm, bet vidējo var izmantot arī kā glabātavu vai roku balstu. Pateicoties šim „FlexSpace” risinājumam, aizmugures sēdekļu rindas ārējās sēdvietas var bīdīt ne tikai garenvirzienā, bet arī uz vidu, ja nolocīta vidējā sēdvieta, tā sniedzot jaunas fleksibilitātes iespējas. Jāpiebilst, ka visnotaļ respektējama 400 litru ietilpība ceļojumu vajadzībām ir standarta bagāžas nodalījumā, bet, nolokot aizmugures sēdekļus, bagāžai jau atvēlēti veseli 1500 litri. Mūsu „Meriva” lepojas ar „Pepper Dust” krāsu un dāsnu aprīkojumu: apsildāmi sporta sēdekļi, divu zonu klimata kontrole, parkošanas sensori, audiosistēma ar radio, CD un 6 skaļruņiem, navigācija, „Hands Free” sistēma, elektriski regulējami, apsildāmi ārējie spoguļi, aizmugures bamperā uzstādīta „Flex-Fix” sistēma divu velosipēdu pārvadāšanai...



Beidzot ir jāpievēršas galvenajam, kas jauno „Meriva” atšķir no citiem pasaulē šobrīd ražotajiem automobiļiem. Tās ir pretējos virzienos (kā vārti) veramās „FlexDoors” sānu durvis. Pats par sevi šāds risinājums autobūvē nav nekas jauns, taču jau pagājušā gadsimta vidū drošības apsvērumu dēļ tika izskausts. Tiem dažiem eksotiskajiem mūsdienu auto (piemēram, neaizmirstamā „Mazda RX-8” kupeja), kam šādas pretēji veramas „skapjveida” durvis ir, aizmugurējās var atvērt tikai tad, kad vaļā ir jau priekšējās. „Meriva” gan priekšējās, gan pakaļējās ir virināmas neatkarīgi. Speciālas konstrukcijas durvju atslēgas un moderna dubulta drošības sistēma sargā no nejaušas durvju pašatvēršanās, bloķētāji nostrādā tūlīt pēc izkustēšanās no vietas. Tiesa, brauciena beigās aizmugurē sēdošajiem pasažieriem neizdodas uzreiz ātri pamest salonu, atverot durvis, kā pierasts, ar vienu rokas kustību. Sākumā likās, ka šāds netradicionāls durvju risinājums vairāk uzskatāms par mārketinga triku, jo „Merivai” kā jebkuram parastam auto ir virsbūves vidējais statnis starp abām „vārtu” pusēm — atverot durvis, vienalga nebūs pieejams viss salona garums... Tomēr „Meriva” abas sānu durvis ir atveramas plašā 84º leņķī (parastam auto — ne vairāk par 70º) un piekļuve salonam nudien ir vieglāka. Ir, protams, mazliet neierasti, īpaši — kad vadītājs un aizmugures pasažieris mēģina izkāpt vienlaikus vai kad vajag pārkrāmēt mantas no aizmugurējā sēdekļa bagāžniekā un otrādi. Tomēr jāņem vērā, ka starp „Meriva” pircējiem būs daudz jaunu ģimeņu ar maziem bērniem, kas spēs novērtēt ērtības, ievietojot bērnu sēdeklīti aizmugurē, ja durvju atvērums ir gandrīz taisns leņķis un arī riteņu arka vairs netraucē. Maksimālas ērtības kopīgā braucienā noteikti kļūst par vienu no laimīgas ģimenes formulas sastāvdaļām!



Iepriekšējā uz „Opel Corsa” bāzes būvētajā „Meriva” tika izmantoti trīs dažādu tilpumu benzīna un divu tilpumu dīzeļmotori. Tagad „Opel” nolēmis iztikt tikai ar vienu vienīgu ar divām sadales vārpstām aprīkotu jaunās paaudzes 1,4 l benzīna motoru, kam divās versijās tiek uzstādīta turbīna. Tādā veidā ir iegūta jaudas amplitūda no 100 līdz 140 ZS un tiek īstenots „Opel” nospraustais kurss uz darba tilpuma samazināšanu un turbopūtes plašāku izmantošanu. „Opel” apgalvo, ka tas ļāvis „Meriva” kopumā kļūt par 10 procentiem taupīgākai degvielas patēriņa ziņā, tajā pašā laikā par 14 procentiem uzlabojot jaudas parametrus. „Meriva” saņem arī divus jau ierasta 1,3 l un 1,7 l tilpuma CDTI saimes dīzeļmotorus ar 75 un 100 ZS jaudu. Taču arī šie motori ir izgājuši nopietnu optimizācijas kursu un atbilst „Euro 5” normatīviem. Turklāt 1,3 l motoram pirmo reizi tiek izmantota inteliģenta daudzpunktu degvielas iesmidzināšanas kontroles sistēma ar kvēlsvecēs iebūvētiem sensoriem, kas kontrolē degvielas sadegšanas procesu. Mazliet vēlāk pārdošanā nākšot arī vēl taupīgāka un no izplūdes gāzu viedokļa tīrāka 1,3 l CDTI „EcoFlex” versija, kas jaudas ziņā būs spēcīgāka (95 ZS), kā arī divas pašas jaudīgākas 1,7 l CDTI motora versijas ar attiecīgi 110 un 130 ZS jaudu. Kopumā iznāk ļoti plašs pieejamo spēka agregātu klāsts, kas atkarībā no konkrētā motora tiek komplektēts ar piecpakāpju un sešpakāpju manuālajām pārnesumkārbām un jaunu sešpakāpju adaptīvo automātu.



Mēs degustācijas braucienā devāmies ar OPEL MERIVA COSMO ar lielo 1,7 DT dīzeli un jauno sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Dzinējam „stiepiens” ir tīri nasks un gandrīz nemainīgi vienmērīgs. Automašīna lieliski „tur ātrumu” uz šosejas, „nesagurst” apdzenot un teicami manipulē ar visiem saviem 100 zirgspēkiem pilsētā. Vadāmība miniveniem parasti ir neitrāla, stūres reakcijās un auto uzvedībā nav ne miņas no azarta, piekare zvalstīga — tāds prātīgs braucamais cilvēkiem, kuri pieraduši nesteigties un brauciena laikā slinki pļāpā, vērojot garām slīdošās ainavas... Taču „Meriva” ir atšķirīga! Braukt ar „Merivu” ir tikpat viegli kā ar „Astru”, tikai savādāk augstās sēdpozīcijas un plašuma dēļ. „Meriva” konstruktori lielu uzmanību veltījuši mazā auto balstiekārtai, un tam ir jūtams rezultāts — par spīti virsbūves izmēriem, ar šo auto var braukt gandrīz tāpat kā ar parastu kompaktnieku, proti — uz asfaltēta ceļa tas turas stabili, turklāt gaita uz laba asfalta ir gluda un komfortabla. Taču vācieši nav rēķinājušies ar Latvijas ceļa specifiku — uz grambaina asfalta piekare varbūt pat liksies pārāk sportiski cieta. Taču man braukšana tiešām likās ļoti patīkama — vadāmība pat nedaudz azartiska, gaitas komforts — nevainojams un trokšņi salonā — labi apslāpēti. Arī ģimenes auto dāvātais braukšanas prieks var kļūt par vienu no laimīgas ģimenes formulas sastāvdaļām.

„Opel Meriva” vērtējums

Plusi: praktisks, ģimenei draudzīgs interjers, teicama salona kvalitāte, labas gaitas īpašības.

Mīnusi: cena nav no zemākajām, aizmugurē trim pasažieriem būs pašauri.



Otrā „Opel Meriva” paaudze apvieno stilīgu dizainu, atzīstamu dinamiku un dažādus tehniskos jauninājumus. Šis modelis pārliecinoši iemieso „Opel” vēlmi soli pa solim tuvināties dārgākiem zīmoliem. Būdama 4,28 metrus gara, jaunā „Opel Meriva” ir tikai par nieka tiesu īsāka nekā „Opel Zafira”. Uz klasesbiedru fona mājīgā „Meriva” izceļas ne tikai ar dizainu. Arī no tehniskā viedokļa kopējais novitāšu apjoms piešķir „Merivai” jūtamu handikapu, plus pārdesmit centimetru „Meriva” garumā, kas jūtami komforta ziņā.

„Opel Meriva” piedāvā šādu laimīgas četru cilvēku ģimenes auto formulu: stilīgs dizains, kompakta vieglā auto izmanīgums, parocīga vadāmība, omulīgi brauciena apstākļi un pieci „Flex”: oriģinālās „Flex Doors” aizmugures durvis, „FlexSpace” aizmugurējo sēdekļu transformēšanas sistēma, „Flex Floor” praktiskā grīda, „FlexRail” pārvietojamā lietu glabātava un „Flex-Fix” velosipēdu turētājs.

Un, zināt, pret šo formulu patiešām ir grūti atrast argumentus.



 

Komentāri:

Viesis: Aston - 19. maijā 2011 21:24

Opels, kurš izskatās bēc "B" klases merša. Smuki gan tās durvis veras vaļā.

Erdinger - 20. maijā 2011 15:15

simpātisks braucamais :)

felix65 - 23. maijā 2011 15:11

Atliek viens neatrisināts jautājums- kur tai laimīgajai ģimenei ar bērniem ņemt naudu,lai iegādātos šo Opel augošās apetītes produktu?Ja agrāk gribēji nopirkt saprātīgu mašīnu par saprātīgu cenu,varēja lūkoties Opel virzienā,tad tagad skatiens jāvērš uz Karpatu pusi.

Viesis: Zurabs - 23. maijā 2011 18:42

Man ir 2006.gada Opel-Meriva 1,3 CDTI, nobraukums 125 tuukst.km, esmu sajuusmaa par sho auto.

Viesis: fufelis ne krauja - 7. jūlijā 2011 19:11

krauja sejā nav redzēts - tas pats friiks bergmanis zem tā slēpjas

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-