Pievienots: 18. martā 2011 17:09 | Autors: Andris Vilks | Komentāri: (11)
Šīs nedēļas sākumā vairāk nekā 500 policijas darbinieku pārmeklēja 150 uzņēmumus, birojus un privātos dzīvokļus Vācijā, Austrijā, Bulgārijā un Šveicē. Tika pārbaudītas 185 aizdomās turētās personas, tostarp 70 auto tirgotāji. 26 personas tika aizturētas.
Vainīgie nodarbojās ar lietoto automobiļu odometru rādījumu viltošanu, pieslēdzoties to elektronikai vai nomainot atmiņas čipus.
Kā izrādās, tas izdarāms vienkāršāk par vienkāršu – automobiļa diagnostikas ligzdai pieslēdz īpašu ierīci, ar tastatūras palīdzību ievada vēlamo ciparu un 30 sekunžu laikā automobiļa vērtība pieaug par dažiem tūkstošiem eiro.
Vēl viens no paņēmieniem ir kilometru filtra iebūvēšana (parasti izmanto auto nomas un taksometru firmas), kas uzskaita tikai katru otro nobraukto kilometru.
Policija ziņo, ka vienā epizodē tirgotājs bijis tik nekaunīgs, ka odometra rādījums no 700 000 km ticis samazināts līdz 150 000 km, bet automašīna pārdota par 5 999 eiro. Un tas nav vienīgais gadījums – ekspertu aprēķini liecina, ka manipulācijas ar kilometru uzskaitītājiem tiek veiktas katram trešajam Vācijā pārdotajam spēkratam, tātad – no 6 miljoniem lietoto automobiļu, kas ik gadu maina īpašnieku Vācijā, 1,8 miljoni bijuši ar sagrozītiem odometra rādījumiem. Vidēji vienam automobilim nodarītais zaudējums tiek lēsts 3000 eiro apmērā, kas nozīmē, ka kopējā negodīgo tirgotāju nodarītā skāde sasniedz 5,4 miljardus eiro gadā.
Šādas manipulācijas atklāt ir ārkārtīgi grūti, tādēļ, pērkot lietotu automobili nevajadzētu uzticēties kilometru skaitītājam, bet gan pievērst uzmanību stūres, sēdekļu vai pedāļu nodilumam, eļļas maiņas uzlīmēm (kas citkārt nodod īsto kilometru skaitu) vai vislabāk – uzticēt automašīnas iegādi ekspertiem.
Komentāri:
Turbīniņas.. lielajiem "tomātiem" tādas ir.
"vai vislabāk – uzticēt automašīnas iegādi ekspertiem"
vai tiem pašiem kuriem interesē tikai peļņa un kuri ne par ko neatbild uzreiz pēc auto pārodšanas?
Ir kaut kāda ekspertu grupa ar savu mājaslapu (nevaru pateikt, jo tās nosaukumu neatceros), tad nu, lūk - viens no tiem ekspertiem Blodona autoraidījumā apgalvoja, ka itin visas automašīnas, kuras ieved no Vācijas, ienāk ar sagrozītiem spidometriem - reālais nobraukums (viņaprāt) ir 500, 600 un 700 tūkstoši.
Es arī dzirdēju šo raidījumu - nu negribējās ticēt šiem ekspertiem - tā vien likās, ka lobē savu pasākumu, t.i - pērciet lietotos autiņus no LV tirgo';ņiem, jo šeit jau to spidometru negroza:)
Bet tas ir pavisam reāli, jo man šobrīd 2007.g mašīnai ir 215000km un tas ir Latvijā, kur no viena gala līdz otram ir 500km, a Vācijā pa bāni viņi dienā vālē tādus attālumus. Un kur nu vēl kāda 2000.g mašīna - ja es redzu tur 150000 vai mazāk km ir skaids, ka tas ir sagrozīts.
Nu bet. 200k pa LV bedrēm vai 300k pa Vācijas bāni?
Pirms 5 gadiem no ASV atvedu viegli sistu busu. Faktiski viņu izmantoju kā konteineri savām mantām, bet ne parto ir šis stāsts. Busam bija 360ooo jūdzes uz odometra! Atmuitoju, piereģistrēju un pametu sētā. Pienāca sūrie laiki un uzpircējam viņu pārdevu par Ls5oo.
Viendien skatos SS.LV, ka buss tirgojas par Ls2ooo ar 120ooo km nobraukumu.
Cik zinu- viņš ir ticis pie jauna saimnieka.
Zieniet, ja nēsi pilnīgs mūllāps, psts vari saprast ci auto ir nobraukums, ir lietas kuras nevar noslēpt ...
Pats pirms laika ievedu autiņus no Lietuvas - visi odometri tur sagrozīti uz 150 - 250 tūkst. km. Un auto LV reti kurš ieved no Vācijas. Pārsvarā ir Francijas, Itālijas auto, kas atvesti uz Lietuvu, un tālāk Latvju bāleliņi ieved LV.
Pilnīgi piekrītu rakstā minētajam, ka jāskatās salona nodilums, dzinēja atgāzes ( dūmi ) trokšņi utt.
pats stradaju autoindustrija un gadas pa musu Rumbulas placiem pastaigat , draugus pakonsultet aotu iegade, bet atduros pret vienu , auto noskrejiens ir no 150 t.km lidz 300 t.km reti kurs ir noripojis vairak, un nav svarigi auto izlaiduma gadam visiem vini ir nogriezti, un nav jabut lielam expertam lai to secinatu, vienigais jautajums cik labi auto ir saglabajies, vai cik labi ir sagatavots pardosanai.....
Veelu veiksmi jaunajiem pircejiem, pieversiet lielaku uzmanibu dilstosam dalam, kaa piemeram , pedaliem, sturei, vaditaja benkim,tepikisiem, protams to visu var nomainit..........
Diemžēl ir informācija, ka Latvijas taksometru firmas grēko ar skaitītāja "tūnigu". Nereti par šādu pārvadātāju upriem krīt tūristi un ierebuši braukt gribētāji.