Aizdedzes svece

Pievienots: 7. jūlijā 2007 07:00 | Autors: Krists Leiškalns | Komentāri: (0)

Koncerna Bosch vārds ir labi pazīstams vai ikvienam ar automašīnām saistītam cilvēkam. Automašīnu rezerves daļas, autoservisu aprīkojums, sadzīves elektrotehnika un virkne citu mūs ikdienā aptverošu lietu nes šī uzņēmuma vārdu.


 Autoīpašniekiem viens no pazīstamākajiem priekšmetiem ir aizdedzes svece, ko vairums no mums ir mainījis savam auto vēl laikā, kad populārākā automašīna valstī bija ražota uzņēmumā VAZ. To, ka Bosch ražo aizdedzes sveces, šķiet, nevienam atgādināt nevajag, taču ir kāds fakts, kuru ir vērts atcerēties – šogad aprit 100 gadi, kopš Bosch ražo aizdedzes sveces. Un jāsaka, ka ne tikai ražo, jo tieši šis uzņēmums radīja pasaulē pirmo aizdedzes sveci, kas strādāja kopā ar augstsprieguma magneto. 1902. gadā Bosch savu izgudrojumu patentē, kā arī sāk piegādāt uzņēmumam Daimler-Motorengesellschaft. Turpmāko gadsimtu Bosch aizdedzes sveces pastāvīgi attīstās un neskaitāmie patenti tikai apstiprina koncerna pioniera statusu aizdedzes sveču ražošanā. Tā 1927. gadā Bosch definē kvēlskaitļa jēdzienu, ko turpmāk izmanto visu aizdedzes sveču klasificēšanai, jo atšķirīgiem dzinējiem ar atšķirīgiem jaudas, apgriezienu, kompresijas u.c. parametriem optimālam motora darbam nepieciešamas atšķirīgas sveces.







1953. gadā Bosch speciāli sava laika autobūves mākslas darbam – Mercedes Benz 300 SL – izgatavo aizdedzes sveces ar divkomponentu vidējo elektrodu.

1983. gadā sveču ražošanā sāk izmantot platīnu, kā rezultātā tiek būtiski palielināts aizdedzes sveces darba mūžs – svece kalpo vairāk nekā 60 000 km.

1991. gadā Bosch sveču klāstu papildina aizdedzes svece ar slīdošās dzirksteles tehnoloģiju. Jaunā svece ir piemērota automobiļiem, kas tiek lietoti īsu gabalu braukšanai. Normālos apstākļos svece attīrās, nobraucot lielāku gabalu, kad sasniegta optimālā darba temperatūra. Ja automašīnu izmanto ikdienā, nobraucot dienā dažus kilometrus, aizdedzes sveces optimālā darba temperatūra netiek sa-sniegta un svece neattīrās. Jaunās tehnoloģijas svece ar slīdošo dzirksteli attīrās arī tad, ja netiek sasniegta optimālā darba temperatūra.

Jaunu sakausējumu izmatošana sveces izgatavošanā paaugstina sveces darba mūžu. Elektrodu izgatavošanai izmanto niķeļa–ītrija leģējumu, kā rezultātā aizdedzes sveces mūžs tiek pagarināts līdz 90 000 km.

Šodienas sveču piedāvājums ļauj izvēlēties katram automobilim piemērotāko aizdedzes sveci. Piemēram, ja ikdienā braucat nelielus gabalus, piemērotākā aizdedzes svece jūsu spēkratam būs ar slīdošo dzirksteli. Savukārt, ja automašīnai, lai nomainītu aiz-dedzes sveces, nepieciešams noņemt ieplūdes kolektoru, neraugoties uz to, ka par sveci jums jāmaksā vairāk, piemērotākas būs ilgmūžīgās niķeļa–ītrija sveces, jo ietaupīs jūsu līdzekļus par servisa pakalpojumiem, kas saistīti ar sveces nomaiņu. Šodien jaunākās Bosch sveces ar ītrija piedevu piedāvā 15 tipu aizdedzes sveces, kuras pārklāj visu automobiļu tirgus segmentu. Jums atliek tikai izvēlēties piemērotāko tieši savam automobilim un braukšanas stilam.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-