Dzintara Volga atgriežas!

Pievienots: 21. septembrī 2010 15:05 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (5)

18., 19.septembrī Biķernieku trasē pēc 19 gadu pārtraukuma atkal norisinājās Latvijas autošosejas leģendārākās sacensības – Dzintara Volga. Interesanti, ka 2010.gada Dzintara Volgas dalībnieku vidū bija trīs autošosejas vecmeistari, kuri startējuši arī 1991.gada Dzintara Volgā - pēdējās sacensībās pirms pārtraukuma - toreizējais A-1600 klases uzvarētājs Jānis Alliks, toreizējais A-1300 klases uzvarētājs Rolands Dūda un 1991.gadā „Volgu” klasē 6.vietu izcīnījušais Aleksandrs Sorokins, kurš šogad uz starta izgāja ar to pašu vēsturisko sporta automašīnu Volga.

Sacensību Dzintara Volga pirmsākumi meklējami tālajā 1963. gadā un tās notikušas gan Mežaparka autotrasē, gan Rīgas hipodromā, bet zelta laiku tās piedzīvoja pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados, kad Biķernieku trases malā pulcējās līdz pat 100 tūkstoši skatītāju. Lai notiktu šādas vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm 100 000 lielu skatītāju pūli. Uzreiz jāsaka, ka leģendārā tradīcija ir atdzimusi godam. Lai gan laika apstākļi sacensību dalībniekus un fanus nelutināja, un saules starus dienas gaitā aizvien biežāk nomainīja tumši mākoņi ar lietus šaltīm, taču tribīnes Biķernieku trases malā bija pilnas un sanākušajiem bija ko redzēt. Visas svētdienas garumā risinājās braucieni deviņās ieskaites klasēs, turklāt faktiski nevienā braucienā neiztika bez intrigas un cīņas.

Gandrīz kā brāļu Belmeru laikos...

Svētdiena Biķernieku trasē sākās ar vēsturisko Volga GAZ 24 un VAZ automobiļu pirmo braucienu. Tieši šie auto sacensībām devuši nosaukumu un daudziem ļāva atcerēties divdesmit un vairāk gadus senu pagātni. Pirmajā braucienā pārliecinošu uzvaru Volgu ieskaitē izcīnīja Aleksandrs Sorokins ar savu oriģinālo sacīkšu auto. Arī sestdien notikušajās kvalifikācijas sacensībās viņš bija ātrākais, pielijušo trasi izbrauca 2 minūtēs un 9,135 sekundēs.



Otrajā vietā GAZ 24 klasē finišēja Andrejs Paupers, bet trešais bija Italo Alsiņš. Otrais brauciens Sorokinam jau pašā sākumā izvērtās neveiksmīgs, jo pirms starta Volga atteicās iedarboties. Kamēr visi pārējie braucēji devās iesildīšanās aplī, Sorokinam nācās cīnīties, lai auto piedabūtu pie dzīvības. Galu galā tas izdevās, taču sacīkstes bija jāsāk no pašas aizmugures, dodot konkurentiem ievērojamu handikapu. Rezultātā uzvaru Volga GAZ ieskaitē otrajā braucienā izcīnīja Vladislavs Svinkins. Otro vietu, kas abu braucienu summā nesa uzvaru un arī Dzintara Volgas ceļojošo kausu , izcīnīja Andrejs Paupers, bet trešajā vietā palika Juris Sprūde. Sorokinam divu braucienu summā tikai 5.vieta.

Lai cik aizraujošas cīņas risinājās atjaunotajā Dzintara Volgā, daudzi pieredzējuši skatītāji tribīnēs sprieda, ka leģendāro brāļu Belmeru sacīkšu Volgas savulaik bija kārtīgāk uztūnētas un trasē attīstīja daudz lielākus ātrumus. Parokoties vēstures materiālos, mēs atradām „Volgu karaļa” Jura Belmera leģendārās mašīnas fotogrāfiju un 1988.gada Dzintara Volgas sacensību rezultātus, no kuriem redzams, ka Juris Belmers toreiz savu ātrāko apli veicis 1 minūtē un  46,8 sekundēs ar vidējo ātrumu 123,44 km/h, uzstādot  jaunu 3,662 km trases apļa rekordu Volgu klasē. 



2010.gada Dzintara Volgas VAZ 1600 automobiļu klasē veterāns Jānis Alliks (VAZ 2105), gluži kā sendienās, sīvi cīnoties ar diviem lietuviešiem, izcīnīja otro vietu. Uzvarēja lietuvietis Aurimas Onuškevičius ( VAZ 2107), bet VAZ 1300 klasē ātrākais bija  Mārtiņš Dambergs (VAZ 2101).   

Formulu grupā šī bija pirmā reize pēdējo turpat 30 gadu laikā, kad vienlaikus uz Biķernieku trases starta līnijas stājā tik daudz Formula Easter un Formula Mondial automobiļu. Kā ātrākais kvalifikācijas sesiju pirmajā vietā noslēdza pašmāju braucējs Normunds Šubeckis , kurš trases apli spēja nobraukt 1 minūtē un 30,666 sekundēs. Tas ir par nepilnām piecām sekundēm ātrāk nekā kvalifikācijas otrajā vietā finišējušais Igaunijas sportists Jaak Kuul, kura labākais rezultāts bija 1 minūte un 35,063 sekundes. Trešais ātrākais bija vēl viens igaunis Jaak Pipar, kurš vienu Biķernieku trases apli veica 1 minūtē un 40,978 sekundēs. Formulu grupā starp lietuviešiem, igauņiem un vāciešiem bija tikai vēl viens latvietis, veterāns Agris Staņēvičs. Viņam kvalifikācijā astotais labākais rezultāts – 1 minūte un 46,648 sekundes.



Diemžēl, jau pirmā brauciena startā Normunds Šubeckis norāva savam auto pusasi, bet pēc pusdistances ilgas cīnas par 4.vietu izstājās arī Staņēvičs.  Divu braucienu summā par uzvarētājiem kļuva igaunis Jaak Kuul (Formul a Estonia) 1600 cm3 klasē un vācietis Hartmut Heidicke ( Formula Easter) 1300 cm3 klasē.

Birkens pret Horeliku

Bez vēsturisko sporta  automobiļu sacensībām Dzintara Volgas sacensību ietvaros norisinājās arī Baltijas jūras kausa izcīņa Super Production 2000 klasē, kā arī Latvijas un Igaunijas autošosejas čempionāta pēdējais posms. Super B2000 klasē ar stabilu un pārliecinošu braukšanu Mārcis Birkens savu sarkano «Honda Civic» jau pirms pēdējā posma bija sev nodrošinājis triju valstu autošosejas čempiona titulu, taču par Baltijas Jūras kausu vēl vajadzēja pacīnīties, jo uz to pretendēja arī viens no sīvākajiem konkurentiem Uldis Timaks, kurš brauc ar Opel Astra OPC. Taču galvenā intriga – pēc ilgāka pārtraukuma startēt Biķerniekos nolēmis arī vairākkārtējais Latvijas čempions autošosejā Jānis Horeliks, kurš pēdējos gados ar savu jauno «Honda Civic» biežāk bijis manāms Somijas autošosejas čempionātā un FIA Eiropas kausa izcīņā salonmašīnām. Šajā klasē ar BMW automašīnu jaunajiem nopietnu konkurenci izrādīja arī vecmeistars Rolands Dūda, 1988. un 1991.gada Dzintara Volgas sacensību uzvarētājs.



Sensāciju sagādāja jau sestdienas kvalifikācija slapjā trasē. Tas, ka Horeliks izrādījās nedaudz ātrāks par Birkenu, vēl nebūtu nekas, bet trešais absolūti ātrākais aiz viņiem abiem bija igaunis Kaspars Aruvē, kurš S1600 klasē startē ar 1978.gada VAZ 2101 automašīnu, kurai ir uzstādīts VAZ 1600 motors un veikti citi nopietni uzlabojumi.

Pirmajā SP2000 klases braucienā jau pirmajā aplī Ozola līkumā vieglu sadursmi savā starpā piedzīvoja abi galvenie favorīti Birkens un Horeliks, taču, demonstrējot lielisku mašīnas kontroli, viņiem abiem izdevās turpināt braucienu, nezaudējot līderpozīcijas.  Brauciens tika pārtraukts, kad līkumu sērijā pie Ezera smagi avarēja veterāns Rolands Dūda ar savu BMW. Sportists, par laimi, nopietnas traumas nav guvis, bet automašīna ir cietusi visai smagi. Atkārtotais brauciena starts tika dots jau lietus apstākļos, un Birkenam izdevās izrauties vadībā, taču pusdistanci viņam cieši sekoja Horeliks, veicot vairākus apdzīšanas mēģinājumus, līdz izslīdēja Elkonī uz kādas citas mašīnas atstātā eļlas pleķa. Otrajā braucienā startu atkal vinnēja Birkens, taču Horelikam 5.aplī izdevās viņu apdzīt un izvirzīties vadībā, taču pēc trim apļiem Birkens viņu apdzina un atkal finišēja kā uzvarētājs.  Aiz Birkena un Horelika trešo vietu SP2000 klasē ieguva  Uldis Timaks (Opel Astra OPC), bet S1600 klasē uzvarēja igaunis Andress Hall (VW Golf IV).



„Nacionālajā klasē” jau pirmā brauciena startā cerības uz čempiona titulu zaudēja līdzšinējais līderis Kārlis Ņikiforovs, kura auto cieta pamatīgā sadursmē turpat starta taisnē. Nacionālajā klasē divu braucienu summā uzvarēja Zigmunds Ločs (Seat Ibiza), otrajā vietā Mārtiņš Kalniņš (Opel Astra), trešais  - Kristaps Mietulis (BMW 320). Igaunijas BMW 325 kausa izcīņas sacensībās uzvarēja Ruve Veski (BMW 325).

FOTOREPORTĀŽA

Komentāri:

Leo - 21. septembrī 2010 19:31

Juris Belmers, Helmuts Balderis..... Latvieši leģendas. Atceros ar lepnumu, ka "volga" vilka gruzīniem, slāviem pa priekšu ar latviešu gonščiku pie stūres. Tas bija sen.

Anry - 22. septembrī 2010 10:06

Un tā vecmeistaru tikšanās (salidojums) vien bija ko vērta!

WRC - 22. septembrī 2010 11:32

Dzintara volgas atgriešanās mudināja ieskatīties racinghistory.lv, papētīt agrāko DzV rezultātus.
Iznāk, ka Juris Belmers Volgu klasē ir vinnējis 10 reizes, Valdis Belmers - 6 reizes (vienu no tām vēlāk diskvalificēts par auto neatbilstību tehn.noteikumiem:), Arnolds Dambis uzvarējis 5 reizes (sākumā Moskvič, pēc tam VAZ-1300 klasē), Guntars Judeiks - 6 reizes (VAZ-1600 klasē), Elmo Salms (latvietis, nevis igaunis, kā varētu padomāt) formulās DzV sacensībās uzvarējis 4 reizes.
Katra no šīm uzvarām ir gūta zvērīgā konkurencē ar daudz labāk apgādātajiem PSRS autobūves centru (GAZ un VAZ rūpnīcas, Maskava u.c.) sportistiem.
Tautai ir jāzina savi varoņi!

Ruu@uto - 23. septembrī 2010 09:29

WRC - 11:32, 22.Sep
Guntars Judeiks - 6 reizes (VAZ-1600 klasē)
==============
Ojaa, turklaat tieshi DzV Guntars guva savu pirmo uzvaru Vissavieniibas (I kategorijas)
sacensiibaas ... atminos to saciiksti - monotons lietus lija, bet Guntars kaa aizgaaja no
starta, taa visu saciiksti vienaa elpas vilcienaa nobrauca, finishaa no 2. vietas bija
aizmucis par vairaak, nekaa pusapli :-)

Elmo Salms (latvietis, nevis igaunis, kā varētu padomāt) formulās DzV sacensībās
uzvarējis 4 reizes.
====================
:-) Elmo Salms ir gan igaunis, taapat, kaa kaadreiz slavenais motobrauceejs Uno Lallo.
Latvijaa vinjsh nokljuva dienesta laikaa Padarmijaa, dieneeja Riigaa , sporta rotaa
(ASK) :-) tad vinjsh veel bija jauns un daudzsoloshs motobrauceejs. Peec armijas
vinjsh palika Latvijaa, jo kolhozs "Aadazhi", kur motoru sports bija cienjaa (br. Zirnji u.
citi paziistami sportisti) piedaavaaja attieciigus apstaakljus. Tur vinjsh arii pameegjinaaja
braukt ar toreizeejo F-4 (veelaak Molodjozhnaja) formulu un ... aizgaaja taa lieta :-)

Viesis: Elks - 18. augustā 2011 11:48

Man vecteecs ir Juris Belmers. :)
Varu dabuut video materialus no ta laika :)

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-