GPS navigātoru degustācija

Pievienots: 6. septembrī 2007 15:54 | Autors: Kaspars Bergmanis | Komentāri: (0)

Autoinfo salīdzina GPS navigācijas "Blaupunkt Travel Pilot Lucca 5.2" un "Route 66 Chicago 8000". Rīga – Varšava – Prāga – Frankfurte – Štutgarte – Rīga.

Kuram ceļotājam gan nav nācies nomaldīties? Kārtīgs tūrists, pirms dodas ceļā, izstudē ceļojuma maršrutu, iegādājas kartes, konsultējas ar draugiem un rezervē viesnīcu. Diemžēl daudzu pilsētu labirintos nākas apmaldīties un ilgi zīlēt, kā var atkal nokļūt uz vajadzīgā ceļa un pareizajā virzienā. Tie, kuri ir ceļojuši pa Eiropu, braucot caur Poliju noteikti zinās, ka nereti uz ceļiem pat zīmes iztrūkst. 2004.gadā Autoinfo korespondenti iemanījās nomaldīties gan Polijā, gan Vācijā, mēģinot izbraukt no Frankfurtes. Tā nu sanāca, ka vajadzīgo pagriezienu pamanīja par vēlu un nācās braukt krietnu gabalu, lai atgrieztos pie pareizā krustojuma.

 Pērnā gada septembrī, dodoties uz Frankfurtes auto izstādi, Autoinfo korespondenti bija apbruņoti ar divām navigācijas ierīcēm – Blaupunkt Travel Pilot Lucca 5.2 un Route 66 Chicago 8000. Šīs ierīces nebūs palīgs, ja jūsu draugs dzīvo kādā no Rīgas rajona jaunajiem ciematiem. Diemžēl Latvija šīm navigācijas ierīcēm aprobežojas ar Rīgu. O.K., Latvijas ceļus zinām no galvas un cerībā, ka navigācija ārpus mūsu valsts strādās tāpat kā Rīgā, devāmies ceļā.

 Ievadot pirmo braukšanas mērķi – Prāga –, abas navigācijas ierīces ar angliski runājošas sievietes balsi laikus norāda pa kuru ceļu lai braucam un pēc cik ilga laika ir nākamais pagrieziens. Pirmais nopietnais pārbaudījums – Polijas galvaspilsēta Varšava, kura jāšķērso pa mums nezināmiem ceļu labirintiem. Un te ir jau pirmā problēma – mūsu busiņa augstums ir 3,2 m, un tas nozīmē, ka ne visur ceļi mums ir vaļā. Navigāciju sistēmās var iestatīt transporta veidu, bet dzīvojamā busa parametrus ievadīt gan nevar. Nav jau gluži kravas fūra, bet augstuma ziņā tālu neatpaliek. Gabarītu dēļ, novirzoties no sākotnējā maršruta navigācija cītīgi aicināja apgriezties un doties pa izstrādāto maršrutu, bet, kad “saprata”, ka ceļotājs spītīgi ietur citu ceļa virzienu tad arī navigācija pārstrādāja maršrutu un turpināja vadīt jau pēc jauna izstrādāta maršruta uz galamērķi.

 Blaupunkt Travel Pilot Lucca 5.2

 Šim ceļojumam izvēlētais modelis ir visdārgākais Blaupunkt navigācijas modelis, kurš Latvijā nopērkams parAutoinfo  Ls 320. Aparāts ir aprīkots ar vairākām multimediju funkcijām. Viņu var izmatot kā MP3 failu atskaņotāju, skatīties bildes un arī filmas, bet, braucot pie stūres, visas šīs izklaides ekstras ir pilnīgi liekas. Uz korpusa gar ekrāna malām ir iebūvēti pieskāriena sensori. Ar vienu var regulēt skaņas līmeni, bet ar otru palielināt vai samazināt kartes bildi uz ekrānā. Diemžēl šī ekstra ir samērā neērta, jo uzstādīt sev vajadzīgā izmēra karti ir diezgan grūti un, ja to dara braucot, tad arī nekas labs nesanāk – vai nu bilde sanāk pārāk liela, vai krietni par mazu.

 Kartes attēls ir izteiksmīgs gan dienas, gan nakts režīmā – to ir viegli uztvert, it sevišķi ja lieto 3D režīmu, kurš ļauj skatīt ceļa karti perspektīvā. Pirms svarīga pagrieziena Blaupunt atgādina, pēc cik metriem būs pagrieziens un uz ekrāna parādās papildu attēls, kurš ilustrē, kurā no vajadzīgā ceļa pagriezieniem ir jāiegriežas un pēc cik metriem tas būs klāt.

 Bez kartes uz displeja ir redzams ātrums (aparāts ar skaņu brīdina, ja pārsniedzat atļauto ātrumu) un arī tas, cik augstu virs jūras līmeņa konkrētajā brīdī atrodaties. Liekas, ka šī funkcija ir bezjēdzīga, bet, braucot pa autobāni naktī un kalnainā apvidū ar auto, kura dzinēja jauda nav liela, jūs to novērtēsiet, jo, veicot apdzīšanas manevru, zināsiet, vai ceļš ved kalnup vai lejup.

Kad līdz mūsu ceļojuma galvenajam mērķim – Frankfurtei – bija palikuši nepilni 150 kilometri, Blaupunkt sāka niķoties un pats aparāts “uzkārās”. Lai atdzīvinātu navigāciju, nācās izmantot pogu “reset” un ievadīt galamērķi no jauna.

 Esot svešā pilsētā, atzīmēju to punktu, kurā atstāju savu mašīnu un devos ekskursijā pa pilsētu, bet pēc četrām stundām, sadzirdot vāju pīkstienu no jakas iekškabatas, sapratu, ka navigācijas aparāts atspiežoties pret maka gludo sienu, ir ieslēdzies un baterija jau ir tukša. Firmas zīme – zilais punkts – ir arī ieslēgšanas poga, un tas nozīmē, ka šo navigācijas iekārtu labāk nēsāt speciālā makā pie jostas.

 Route 66 Chicago 8000

Šis aparāts būs labs ceļabiedrs tiem, kuri pieraduši lietot plaukstdatoru, jo uz ekrāna vajadzīgo informāciju var ievadīt ar irbulīša palīdzību, kurš nostiprināts navigācijas iekārtas sānā, kā arī vienkārši spiežot uz ekrāna ar pirkstu. Ieslēgšanas poga arī turpat, un, nospiežot to, navigācija sāk strādāt.

 Kaut gan Route 66 Chicago 8000 ir nedaudz lētāks par Blaupunkt, viņš savus pienākumus pilda simtprocentīgi. Uz autobāņa navigācija grafiski informē par ceļa joslu daudzumu un parāda joslu, kura ir laikus jāieņem. Atšķirībā no Blaupunkt, uz vienotā ekrāna nevar uzstādīt informāciju par to, cik augstu virs jūras līmeņa esat pašlaik.

Arī Route 66 Chicago 8000 brīdina, ka pārsniedziet atļauto braukšanas ātrumu. Vēl viena labā Route 66 īpašība ir tā, ka lietotājs pats var uzstādīt sev vēlamo 2D vai 3D kartes skatīšanās leņķi, ekrāna apgaismojuma spilgtumu un kartē redzamo ceļu, apdzīvoto vietu un kalnu krāsas.

Salīdzinājumā ar Blaupunkt, Route 66 daudz ātrāk izveido braukšanas maršrutu un ātrāk atrod sakaru pavadoņus.

 Secinājumi

Divu nedēļu testa laikā nācās secināt, ka ātrāka un drošāka ir

Route 66 navigācija. Kaut gan viesnīcu, kurā mēs apmetāmies Prāgas pievārtē, varēja atrast tikai Blaupunkt iekārta. Abu aprātu kartes nav 100% pilnīgas. Brīžiem Blaupukts rāda, ka brauc pa pļavu, kaut gan brauc pa lielceļu, bet laiku pa laikam Route spītīgi ved tevi uz ceļu, kurš vēl nav pabeigts.

Nobraucot 5000 kilometrus un apskatot Poliju, Čehiju un Vāciju, skaidrs ir viens – navigācija ir pats labākais autobraucēja draugs!

 

Blaupunkt

+ elegants grafiskais karšu dizains

+ multimediju funkcijas

+ baterija izlādējas 5 stundu laikā

– neērta skaļuma un karšu palielināšanas iespēja

– lēni apstrādā informāciju

– neveiksmīga ieslēgšanas poga

 

Route 66

+ ātri uzstāda braukšanas maršrutu

+ viegli ievadīt informāciju

– baterija izlādējas 2–3 stundu laikā

– lēnām lādējas akumulators

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-