Ne tā kā visiem – „Hyosung GV 650 EFi”
Pievienots: 17. jūnijā 2010 21:50 | Autors: AutoInfo | Komentāri: (3)
Ņemot vērā, ka parasti motociklu neatņemama sastāvdaļa ir arī to īpašnieki, mūsu izdevuma šā mēneša viesis ir Latvijā ļoti reta braucamrīka „Hyosung GV 650 EFi” īpašnieks, LR IeM Valsts policijas koledžas direktors Aigars Evardsons.
Aigar, izrādās, ka jūs esat ne tikai Valsts policijas koledžas direktors, bet arī liels motobraukšanas entuziasts.
Ar motociklu braucu jau kopš 1979. gada. Esmu aktīvs motofans. Jaunībā ir iznācis arī pasportot, veikt dažādus tehniskus uzlabojumus saviem motocikliem. Esmu beidzis Priekuļu lauksaimniecības tehnikumu, un tehnika man ir sirdslieta.
Kā jūsu sieva vērtē šādu aizraušanos ar motocikliem?
Manai sievai arī ļoti patīk motocikli, esam kopā daudz ceļojuši. Turklāt motocikls ir ļoti praktisks braucamais – sākoties motosezonai, varam krietni ietaupīt uz degvielas rēķina.
Vai tā ir tiesa, ka jūs organizējat arī Ceļu policijas darbinieku, kas savu ikdienas pienākumu pildīšanā pārvietojas ar motocikliem, motobraukšanas kvalifikācijas paaugstināšanas kursus? Kā tas notiek?
Sākoties motosezonai, visi policijas darbinieki, kuri savā dienestā pārvietojas ar motocikliem, veic vienas dienas teorētisko un praktisko mācību kursu.
Kursu uzdevums ir atjaunot zināšanas, pirms policisti dodas pildīt savus darba pienākumus uz Latvijas ceļiem. Apmācību laikā motopolicisti sešas stundas trenējas savaldīt motociklu. Par apmācību poligonu tiek izraudzīta sporta kompleksā „333” trase.
Savukārt teorētisko kursu laikā policisti apgūst motocikla vadīšanas fiziku, t. i., kā izvēlēties pareizās trajektorijas un bremzēšanas tehniku.
Kādi motocikli šobrīd tiek izmantoti Valsts policijā?
Policistu rīcībā ir „BMW”, „Honda” un „Suzuki” motocikli.
Jūs savā īpašumā esat iegādājies Latvijā ne pārāk izplatītu motociklu, varētu pat teikt – eksotisku braucamrīku, – „Hyosung GV 650 EFi”. Vai jūs varētu padalīties iespaidiem ar mūsu lasītājiem par savu pirkumu?
Pirms izšķīros par labu „Hyosung” motocikla iegādei, meklēju lietotāju atsauksmes par šo braucamo. Latvijā ir tikai divi šādu motociklu īpašnieki, un loģiski, ka te praktiski neko nebija iespējams uzzināt. Ar e-pasta starpniecību sarakstījos ar „Hyosung GV 650 EFi” īpašniekiem Krievijā, Ukrainā, Baltkrievijā. Mani ļoti pārsteidza motociklu īpašnieku pozitīvie komentāri. Pozitīvās atsauksmes arī bija tas, kas nosvēra svaru kausus par labu „GV 650”. Ņemot vērā, ka esmu 176 cm garš, šis motocikls ir ideāli piemērots manam augumam. Mazāka auguma motobraucējam, iespējams, būs neērti, jo salīdzinoši tālu ir izvietota bremžu un ātrumu pārslēgšanas svira. Normāli braucot, motocikls patērē 4,8 l benzīna uz 100 km. Motocikla uzvedība uz dažādu segumu ceļiem ir labi prognozējama.
Kā mīnusu gribētu atzīmēt aizdedzes atslēgas atrašanās vietu. Tā atrodas diezgan neērtā vietā – bākas kreisās puses sānā. Nākas ļoti pastiepties uz priekšu, lai izslēgtu aizdedzi. Aizmugurējā spārna daļa, kur nostiprināts numurs, varētu būt gaumīgāk izveidota, taču kopumā ar savu izvēli iegādāties „Hyosung GV 650 EFi” esmu ļoti apmierināts.
Vai, iegādājoties tik eksotisku motociklu, nebiedēja iespējamās nopietnās problēmas ar rezerves daļu piegādi?
Protams, mani uztrauca rezerves daļu pieejamība, bet, izpētot situāciju, sapratu, ka jebkuru detaļu varu saņemt 10 dienu laikā. Pozitīvi ir tas, ka analogas klases motociklu detaļas ir vairākas reizes dārgākas. Turklāt „Hyosung” dīleris Latvijā nodrošina divu gadu garantiju.
Paldies par interesanto interviju! Novēlam jums un jūsu motociklam daudzus kilometrus bez raizēm!
Paldies par interesanto interviju! Novēlam jums un jūsu motociklam daudzus kilometrus bez raizēm!
Tehniskā specifikācija
Ražotājs:„Hyosung”
Modelis: GV 650 EFi
Dzinējs: šķidruma dzesēšana, DOHC, 4 vārsti
Starteris: elektriskais
Dzinēja tilpums: 647cm3
Barošana: elektroniskā degvielas iešprice
Jauda: 80 ZS pie 9000 apgr./min
Dzinēja tips/cilindru skaits: V-2
Galvenais pievads: siksna
GxPxA: 2430x840x1150mm
Klīrenss: 160 mm
Svars: 218kg
Ātrumkārba: 5 pakāpju, manuālā
Bremzes: 2 diski priekšā, viens aizmugurē
Riepas: 180/55-ZR17 aizmugurējā, 120/70-ZR18 priekšējā
Degvielas tvertne: 16 litri
Sēdekļa augstums: 705 mm
Ražotājs:„Hyosung”
Modelis: GV 650 EFi
Dzinējs: šķidruma dzesēšana, DOHC, 4 vārsti
Starteris: elektriskais
Dzinēja tilpums: 647cm3
Barošana: elektroniskā degvielas iešprice
Jauda: 80 ZS pie 9000 apgr./min
Dzinēja tips/cilindru skaits: V-2
Galvenais pievads: siksna
GxPxA: 2430x840x1150mm
Klīrenss: 160 mm
Svars: 218kg
Ātrumkārba: 5 pakāpju, manuālā
Bremzes: 2 diski priekšā, viens aizmugurē
Riepas: 180/55-ZR17 aizmugurējā, 120/70-ZR18 priekšējā
Degvielas tvertne: 16 litri
Sēdekļa augstums: 705 mm
Komentāri:
Viesis: Spocis - 23. jūlijā 2018 23:15
Manuprāt, labākā vieta, kur kārtot A2 kategoriju: www.krustojumi.lv/a2-kategorija
Viesis: Kaspars - 29. novembrī 2018 17:20
Kompetents un zinošs B kategorijas instruktors - https://burnickis.lv/
Es arii gribu sev haarleju, bet vini ir tik daargi. Meginasu vasaraa nolikt uz a2 kategoriju http://autoskola-eksperts.com/a2-kategorija/ , tad saakshu laikam ar yamahu.