Bauskā kā hokejā – dominē čehi

Pievienots: 24. maijā 2010 19:59 | Autors: Agnis Krauja; AutoNews.lv | Komentāri: (0)

Svētdien, 23.maijā, kad Vācijas pilsētā Ķelnē skanēja Čehijas republikas himna par godu šīs valsts hokeja izlasei, kas dramatiskā finālmačā pieveica mūžsenos sāncenšus krievus un pēc piecu gadu pārtraukuma atkal kļuva par pasaules čempioniem, Sporta kompleksā ''Mūsa'' čehu himna izskanēja pat divas reizes, kad uz goda pjedestāla kāpa Eiropas autokrosa čempionāta trešā posma uzvarētāji Vaclavs Fejfars (D-TAX klasē)un Ondrejs Musils D-3A klasē. Trešo reizi čehu himnu neļāva atskaņot francūzis Tedijs Budē, kurš apsteidza šīs nedēļas nogales ātrāko pilotu čehu Petru Tureku un kļuva par uzvarētāju lielo bagiju D-3 klasē.

Eiropas autokrosa čempionāts Latvijā notika divdesmito gadu. Diemžēl, Latvijas sportisti šogad nespēja cīnīties par vietu uz goda pjedestāla nevienā no Eiropas čempionāta divīzijām. Jau tradicionāli labākais no latviešiem bija vecmeistars Aldis Zēbergs, kurš šoreiz finišēja septītais D-TAX klasē.

 

Salonautomašīnu klasē D-TAX jau kvalifikācijā dominēja čehs Vaclavs Fejfārs (Škoda Fabia) , izcīnot divas uzvaras, tāpat kā viņa tautietis Ladislavs Brožeks (Ford Focus). Pa vienai uzvarai krieviem Aleksandrs Kvašinam(Renault Clio) un Valentīnam Koršunovam (Ford Puma). Līdzšinējais čempionāta līderis Pauļus Pleskovas (Ford Fiesta) trīs reizes finišēja otrais, bet mūsu Aldis Zēbergs cīnijās ar tehniskām problēmām un divreiz finišēja ceturtais. Finālā spīdošu uzvaru Bauskā izcīnīja čehs Vaclavs Fejfārs (Škoda Fabia), kuram ar lielisku startu izdevās izvirzīties vadībā un savas pozīcijas noturēt līdz pat finišam. Daudz asāka cīņa par otro vietu notika starp čehu Ladislavu Brožeku (Ford Focus) un krievu Aleksandru Kvašinu (Renault Clio). Lielu daļu fināla brauciena čeham izdevās noturēt Krievijas sportistu aiz muguras, taču tas izmantoja čeha kļūdu un pāris apļus pirms finiša to apsteidza. Neskatoties uz startu no pēdējās rindas, brauciena sākums lielisks izdevās Aldim Zēbergam (Toyota Corolla) - vienu brīdi viņš mēģināja pat uzbrukt pirmajam trijniekam. Tomēr viņa auto nebija tik ātrs, lai uzbrukuma plānus realizētu.



Mēģinājumā apsteigt Zēbergu sadursmi ar viņa auto un trases nožogojumu piedzīvoja krievs Valentins Koršunovs (Ford Puma). Vēl vienu niknu cīņu Zēbergs izcīnīja ar citu krievu sportistu Pāvelu Soročinski(Škoda Fabia), sadursmes rezultātā Soročinskis izstājās, bet Zēberga automašīnai tika norauta pusass. Līdz ar to, Toyota Corolla zaudēja visu riteņu piedziņu, iemesla dēļ Aldis kļuva ievērojami lēnāks un, diemžēl, bija spiests pēdējā aplī atkrist uz septīto vietu. Neveicās arī lietuvietim Pleskovam – viņa auto tika sagriezts pirmā līkuma burzmā un pēc tam spēja finišēt sestajā pozīcijā.


 D-3A klasē gluži kā iepriekšējos divos Eiropas čempionāta posmos trasē labākais bija čehs Ondrejs Musils. Viņš bez jebkādiem pārsteigumiem izcīnīja uzvaru Mūsā, kas jau ir trešā uzvara čempionāta trīs posmos. Otro vietu šajā divīzijā izcīnīja viņa tautietis Ladislavs Hanaks, bet trešo - Džons Lagodnijs no Luksemburgas. Kvalifikācijas braucienos trīsreiz ātrākais bija vācietis Mihaels Budelmaijers, taču galvenajā finālā viņam bija jāsamierinās ar 4.vietu. A-finālā nevienam no četriem latviešiem iekļūt neizdevās. Labākos kvalifikācijas rezultātus sasniedza Jānis Ščerbickis, kurš trešajā braucienā finišēja trešais, un Armands Hohfelds, kurš pirmajā kvalifikācijā bija ceturtais. Trešo vietu otrajā kvalifikācijā izdevās sasniegt arī igaunim Ivo Sultam. B-finālā no latviešiem labāko rezultātu sasniedza Māris Līcis, kurš izcīnīja 4. vietu. Jānis Šķerbickis un Armands Hohfelds B-finālā finišēja 6. un 7. vietā. Latviešu līdzjutējiem lielākā vilšanās gan bija tas, ka dalībnieku sarakstos bagiju klasēs nebija ieraugāmi Andra un Jura Kuļikovsku vārdi. Komandas līderis un braucēju tēvs Ivars Kuļikovskis skaidroja, ka pašu rokām līdz galam pabeigt un sagatavot divas sporta mašīnas vienkārši neesot paspējuši, taču tādēļ jau neiešot mest plinti krūmos, Eiropas debija esot tikai uz laiku atlikta.

 

D-3 klasē visos trijos kvalifikācijas braucienos pārliecinoši ātrākais bija čehs Petrs Tureks, divas uzvaras – viņa tautietim Petram Bartošam, bet viena – francūzim Tedijam Budē. No desmit finālistiem seši bija čehi, taču neticami labs starts finālbraucienā izdevās francūzim Tedijam Budē. Viņš jau startā apsteidza šīs nedēļas nogales ātrāko braucēju- čehu Petru Tureku un pietiekami tālu atrāvās no sekotājiem. Par otro vietu aktīvi cīnījās Petrs Tureks un vācietis Andre Hinnenkamps. Čehs cīņā ar vācieti zaudēja pārāk daudz, lai spētu noķert francūzi, līdz ar ko bija spiests samierināties ar otro vietu un draudzīgi paspiest roku uzvarētājam Tedijam Budē. Laimīgs bija arī trešās vietas ieguvējs Andre Hinnenkamps. Savukārt par godu Mūsas posma jubilejai īpašu piemiņas velti saņēma čehu autokrosa lielmeistars Jaroslavs Hošeks, kurš ir piedalījies visos 20 Eiropas autokrosa čempionāta posmos, kas notikuši Bauskā! 65 gadus vecais sportists, kurš savas garās karjeras laikā ir izcīnījis visus iespējamos autokrosa titulus, arī šoreiz finišēja starp labākajiem – 5.vietā.

 

Pirmo reizi Bauskā notika Eiropas Junioru bagiju EURACA kausa izcīņas sacensības, aizvadot savas sērijas pirmo posmu. Šī klase, kurā visi sportisti ir ne vecāki par 15 gadiem, kalpo kā jauno bagistu iesaistīšana Eiropas čempionātā, kas Čehijas dalībniekiem pēdējos gados veiksmīgi izdevies - līdz startam D-3A klasē tikuši jaunie talanti Mateašs Zemans un Tomašs Pospišiliks. Bauskā lielisku uzvaru izcīnīja ungārs Kristiāns Szabo, kuram finālā izdevās ievērojami atrauties no čeha Jakuba Kubičeka un krieva Vladislava Demkina, kuri savā starpā cīnījās par otro vietu. Junioru bagiju līderu trasē uzrādītie ātrumi bija pietiekami, lai D-3A klasē ar šādiem apļa laikiem nokļūtu rezultātu tabulas vidusdaļā.

 

Latvijas čempionāta posmu Mūsā aizvadīja arī mazāko bagiju - B600 klases braucēji. Publikas piesaistīšanai pie šo mazāko bagiju stūres Mūsā sēdās pieaicinātās zvaigznes – rallija publikas elki - leģendārais Ivars Caune, viņa dēls Krišjānis Caune un pēdējās desmitgades veiksmīgākais latviešu rallija pilots Ivars Vasaraudzis. B600 klasē pirmo reizi mūžā startēja arī Jānis Bogdanovičs - autokrosists, kurš 2007.gadā Francijā izcīnīja līdz šim pēdējo latviešu uzvaru Eiropas čempionātā. Protams, Jāni visi gaidīja uz starta D-TAX klasē, taču pirms gada Mūsā visu laiku efektīgākajā avārijā cietušais Ford Focus vēl nav atjaunots kaujas gatavībā.

Nebija nekāds pārsteigums, ka pieaicinātās zvaigznes spīdēja tikai epizodiski – pie salonauto vadīšanas un citiem spēles noteikumiem pieradušie piloti šajās sacensībās startēja īpaši netrenējoties un abas sacensību dienas laiku pa laikam cieta dažās sadursmēs, kas jūtami iespaidoja viņu rezultātus. Divos pirmajos kvalifikācijas braucienos ātrākais bija pieredzējušais bagists Jānis Boks, bet trešajā – B600 klases speciālists Ģirts Zīle. Finālā godalgotās vietas izcīnīja Ģirts Zīle, Aigars Liškovskis un Jānis Baumanis. Ivars Caune finālbraucienā izrādījās ātrākais no pieaicinātajām zvaigznēm - viņam 5. vieta.

Komentāri:

Par šo rakstu vēl nav izteikts neviens komentārs
Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
XXX0.0000.0000.000-
YYY0.0000.0000.000-
ZZZ0.0000.0000.000-