Vai Cēsu „RECRO” automātiskās pārnesumkārbas jau Kiprā?

Pievienots: 10. aprīlī 2012 15:02 | Autors: Kaspars Bergmanis. www.autonews.lv | Komentāri: (5)

Pirms trim gadiem „AutoInfo” rakstīja par rūpnīcu, kura atrodas Cēsīs un remontē automātiskās pārnesumkārbas, — „RECRO”. Mūs pārsteidza, ka Latvijā pašā „dižķibeles” zenītā provincē uzbūvēta rūpnīca, kurā strādā enerģiski cilvēki. Mūs kā tehnikas fanus izbrīnīja šīs rūpnīcas tehniskais aprīkojums. Diagnostikas stendi, ar kuriem dažādos režīmos testē automātiskās transmisijas, pārnesumkārbu vadības bloku testēšanas stendi, kā arī hidrotransformatoru remonta iecirknis ar visām tam nepieciešamajām ierīcēm. Lai noskaidrotu, kā sokas uzņēmumam, kurš profesionāli remontē tik sarežģītus agregātus, dodamies ciemos — tikties ar uzņēmuma vadītāju diplomētu inženieri Raimondu Aploku.

— Pirms trim gadiem tev izdevās mūs patīkami pārsteigt, kā šobrīd sokas rūpnīcai?

— Visu šo laiku cītīgi strādājām, uzņēmums ir jauns un augošs. No straujas izaugsmes esam iegājuši brieduma fāzē. Esam uzsākuši jaunu darbības virzienu — remontējam transmisijas kravas transportam un industriālajai tehnikai. Lai izbrīvētu vietu lielgabarīta agregātu remontam, faktiski bijām spiesti uzbūvēt atsevišķu ēku noliktavai 1500 kvadrātmetru platībā. Varam palepoties, ka esam ieguvuši ISO 9001 sertifikātu par kvalitātes vadības sistēmas atbilstību starptautisko standartu prasībām, kā arī pirmos OEM līgumus. Esam ievērojami paplašinājuši tirgu visos virzienos.

— Un kā ar personālu, vai neizjūtat kvalificētu kadru trūkumu?

— Kopš darbības uzsākšanas „RECRO” strādājošo darbinieku skaits ir krietni pieaudzis. Šobrīd „RECRO” strādā teju pussimts darbinieku — lielākā daļa tieši ražošanā. Pie mums strādā gan puiši, kas beiguši Priekuļu lauksaimniecības tehnikumu, gan arī Cēsu profesionālās vidusskolas absolventi, ir arī tādi, kas izglītību ieguvuši Jāņmuižas profesionālajā vidusskolā. Pirmās darba iemaņas tiek gūtas jau ražošanas prakses laikā mūsu uzņēmumā. Pašreiz sagatavojam jau trešo topošo meistaru paaudzi, kurus apmāca nu jau esošie meistari, kuri nesen vēl paši bija mācekļi. Man ir gandarījuma sajūta, ka saviem darbiniekiem varam dot iespēju labi nopelnīt savā dzimtajā novadā un viņiem nav jāmeklē laime svešumā. Ir jūtams izglītotu mašīnbūves inženieru trūkums, tādēļ arī pie šā „augstākā ešelona” speciālistu sagatavošanas nopietni strādājam.

— Autobraucēji aizvien biežāk izvēlas sev auto tieši ar automātisko pārnesumkārbu. Kuri auto modeļi ir visbiežākie ciemiņi „RECRO”, un kādi ir bojājumu cēloņi?

— Katram agregātam ir savs ekspluatācijas laiks, un mums nākas saskarties gandrīz ar visu ražotāju izstrādājumiem. Ar vieniem biežāk, citiem — retāk, bet, tā kā mūsu klienti ir no ļoti dažādām valstīm, piemēram, no Itālijas, Krievijas, Kipras, Islandes, tad īpaši izdalīt konkrētu marku nevaru, jo katrai valstij ir savs īpašs autoparks, kuru raksturo šīs valsts likumdošana, pilsoņu labklājība, populācija, nacionālās īpatnības. Mūsu specializācija ir tikai jaunākās paaudzes pārnesumkārbu modeļu remonts, tādēļ varu teikt, ka ir sarežģītas un ļoti sarežģītas pārnesumkārbas, kurās svarīga loma ir vadības elektronikai, adaptīvajam intelektam. Ir vadības sistēmas ar savu IP adresi. Tās nosūta datus tieši ražotājam, kas dod tam iespēju attālināti novērot pārnesumkārbas darbību, novērst darbības nepilnības, kā arī veikt programmatūras papildinājumus. Nereti problēma ir nevis pašā pārnesumkārbā, bet automašīnas datu bāzē, kas sniedz neprecīzu informāciju par automašīnas sistēmu stāvokli. Tas nozīmē, ka pirms pārnesumkārbas remonta primāra ir automašīnas datu bāzes diagnostika. Pašu pārnesumkārbu bojājumu visbiežākie iemesli ir materiālu virskārtas dimensionālās vai strukturālās izmaiņas jeb izdilums. Protams, izdilums ir neizbēgams, taču šo procesu var krietni attālināt, laikus veicot apkopes ne tikai pārnesumkārbai, bet VISIEM automašīnas mezgliem, kuri ietekmē pārnesumkārbas darbību — dzinējam, sadales kārbai, piekarei, bremžu sistēmai un pat stūres mehānismam, ko parasti ignorē.

— Tu minēji, ka pārnesumkārbas ved no Krievijas, vai tad viņi nevar tās saremontēt paši pie sevis? Arī auto servisa iecirknī uz pacēlājiem manīju automobiļus ar Krievijas un Lietuvas numura zīmēm.

— Cēsis atrodas ļoti izdevīgā vietā. Igaunija — blakus, līdz Rīgai 90, bet līdz Pleskavai — 200 kilometru. Klienti pie mums brauc pēc kvalitātes un garantijas, kas mums ir visgarākā industrijā — līdz 100 000 km vai 36 mēneši. To spējam panākt, pateicoties mūsu aprīkojumam, neatlaidīgam izpētes un izmēģinājumu laboratoriju darbam. Katra rezerves daļu piegādātāja produkcijas kvalitāte tiek stingri pārbaudīta ilgmūžības testos, un ražošanā nonāk tikai mūsu prasībām atbilstoši produkti. Starp citu, nepareiza izvēle mūžīgajā kompromisā starp komplektējošo detaļu kvalitāti un cenu daudzus autoražotājus ir nostādījusi neveiklā situācijā — par to liecina ik pa laikam dzirdamie rūpnīcu atsaukumi. Salīdzinājumā ar minētajiem masveida ražotājiem mums ir vieglāk izdarīt izvēli, jo pamatā mums ir sīksēriju ražošana, kurā, piemēram, 5 eiro sadārdzinājums attiecībā pret produkcijas cenu pašizmaksu būtiski neietekmē. Tādēļ vienmēr izvēlamies tikai labākās rezerves daļas.

Šobrīd vairs nav nozīmes, kur Eiropas Savienībā atrodas remontējamā pārnesumkārba. „RECRO” loģistikas vienības apkalpo Baltiju, bet tālākiem sūtījumiem izmantojam profesionālo kurjeru pakalpojumus. Vistālākie pastāvīgie klienti mums ir Kiprā. Katra pārnesumkārba un hidrotransformators tiek testēts un tikai tad kopā ar uzstādīšanas instrukciju nosūtīts klientam.

Latvijā populārs ir „RECRO” evakuatora pakalpojums. Mēs saņemam klienta automašīnu viņa norādītajā adresē, aizvedam pie sevis uz rūpnīcu un pēc remonta to nogādājam atpakaļ.



— RECRO gatavās produkcijas noliktavā ir pārnesumkārbas, kuras paredzētas apmaiņai. Ko nozīmē apmaiņas fonds, un kam tas paredzēts?

— Apmaiņas fonds saīsina klientu apkalpošanas laiku. Piemēram, šorīt no Daugavpils zvanīja klients, kuram steidzami bija nepieciešama pārnesumkārba. Mūsu noliktavā tāda bija, un mēs to jau pēcpusdienā piegādājām adresātam, pretī saņemot remontējamo. Galvenais nosacījums apmaiņas pārnesumkārbām: tās ir nomontētas, bet nav izjauktas.

— Ikvienu klientu uztrauc divi jautājumi — cenas un garantija. Ko piedāvā „RECRO”?

— Cenas ir draudzīgas. Par to liecina mūsu lielā noslogotība. Visai produkcijai mēs dodam līdz 36 mēnešu vai 100 000 km nobraukuma garantiju. Šādi garantijas nosacījumi liecina par kvalitāti, un klients var būt drošs, ka „RECRO” uzņemas atbildību par savu paveikto darbu.

 

Cilvēki ātri pierod pie ērtībām, braukt ar automātisko pārnesumkārbu ir ērti — it īpaši tad, ja to novērtē tie, kuriem pa metriņam jāripinās pa pilsētas sastrēgumiem. Bet tikai tad, kad automātiskā pārnesumkārba saniķojas, mēs sākam saprast komforta patieso cenu — reizēm remonta izmaksas ir līdz 35 % no automašīnas tirgus vērtības. Lai „neielidotu” dārgā remontā, sekojiet līdzi sava auto tehniskajam stāvoklim! Neaizmirstiet laikus veikt diagnostiku, eļļas un filtra nomaiņu ne tikai auto dzinējam, bet arī automātiskajai ātrumkārbai. Pameklējiet informāciju par to, kā pareizi lietot automātisko ātrumkārbu dažādos braukšanas režīmos, un jūsu auto brauks bez bēdu.



 

Komentāri:

Viesis: Volvo driver - 11. aprīlī 2012 08:57

Feina firma! Aizdzinu savu vagonu pie viņiem, tai pašā dienā ātrumkārbu saremontēja un braucu mājās.

Viesis: cēsnieks - 11. aprīlī 2012 20:24

Paldies Aplokam, par radītām darba vietām Cēsīs.

Viesis: Zips - 12. aprīlī 2012 08:24

Nemaz nezināju, ka pie mums ir tāda rūpnīca,jo man nav auto ar automātu.

Viesis: Toms Toms - 13. aprīlī 2012 10:44

Beidzot ir kāda laba ziņa ! Puikas ir malači. Vairāk tādus Aplokus un man nebūs kauns, ka esmu latvietis.

Viesis: Spoks - 23. aprīlī 2012 18:42

Ilgi domāju- braukt vai nebraukt uz Cēsīm. Leitis piedāvāja nopirkt lietotu, bet kas viņu zin cik tas lietotais novīlējis. Kā nekā braucu no Saldus. Nu jau otrais gads ir ripā- ar ātrumkārbu problēmu nav.

Lietotāja vārds:

Drošības kods: Captcha Image Verification

Autorizēšanās


Meklēšana

 

Auto servisu meklēšana

Iznācis novembris/decembris AutoInfo!

AutoInfo

Degvielas cenas

DUSE95E98DDGāze
Lukoil1.2531.2651.1140.565
Neste1.2371.2771.137-
Statoil1.2541.2771.1540.565